om bilder og sånt · om min hverdag

Våren

I går måtte jeg bare strekke på beina å få rompa opp fra sofaen. Nå som sola begynner å varme mer og snøen smelter er det på tide med lange gåturer igjen.Selvom joggeskoene fremdeles er i vinterhi(les:fant dem ikke i..) og vinden blåste som bare det måtte jeg bare ut å gå meg en tur.

Det er spesielt å tusle seg en tur når våren er på anmarsj. Du ser flere folk ute, naboene vasker bilene sine foruten å vaske vekk vinterens slitasje på verandaer/terrasser. Fuglekvitrene begynner å bli mer fremtredende og det går ann å sitte ute på terrassen uten å fryse i sola.

Det jeg skulle være meg foruten når våren er på anmarsj er alle hundebæsjene som titter frem i veikantene etter  de late hundeeiere som ikke har orket å plukke opp bæsjene til hundene deres. Har gjort det før selv når jeg gått tur med hunden til broren min for en del år siden,men etter den gangen har jeg begynt å plukke de opp ettersom det er ikke noe gøy å tråkke midt oppi en hundebæsj.

Håper alle hadde en fin tirsdag!

18 thoughts on “Våren

  1. Herlig inspirerende bilder, jeg får kjempelyst til å komme meg ut på tur, og nå SKAL jeg komme meg ut! Skulle ut for litt siden, men det begynte å striregne igjen (bombe), så jeg tenkte å utsette det litt – og nå ser det faktisk greit ut, så kanskje jeg kan få sneket meg til en kvelds/nattur i noenlunde tørt vær – here’s to hoping! Skal se om katten dukker frem også; det er så utrolig koselig å gå på nattur med Dina og Leonox – hele den lille familien samlet♥ 🙂 God klem!

    Åh, forresten- ser at jeg ikke lengre har deg på Facebook:O Har jeg virkelig ikke lagt deg til siden idiothodene slettet forrige profilen min?? Det kan da ikke være så lenge siden jeg har sett deg der innpå???

    1. Takk kjære Rebella:) Du får hoppe ut å tusle en tur når muligheten byr på det. Her der jeg bor er det bare vinden som ligger en liten demper på vårværet,men det tåler vi:)

      Når du nevner det så har jeg ikke sett så mye oppdatering fra deg på fjesboka. Er bare legge meg til igjen vettu,eller så kan jeg godt legge til deg:)

  2. Så fine bilder 🙂 Våren er så fin, man ser liksom at alt blomstrer. Og haha æsj, det finnes mange late hundeeiere. En ting er tenåringer som syns det er flaut å plukke opp bæsj, men det finnes så mange voksne mennesker som vrir seg unna, det er teit. Jeg plukker alltid opp etter Chaplin, det er jeg som har valgt å ha hund, da er det mitt ansvar.

  3. Jeg har hund selv, og gremmes over dem som ikke plukker opp etter sine. Jeg går med en rull i lommen HVER tur jeg er på.. og så lenge ikke hunden går så langt inn i skauen så overhodet mulig, så plukker jeg opp (og inn i skauen mener jeg der hvor ingen andre går, men hunden går). Så GREMMES!.. det er det værste med våren,all dritten.

    1. Bra at det ikke er bare meg som gremmes.hehe. Er jo greit når man er langt inni skogen og hunden gjør fra seg uten for stien osv. Men det er noe helt annet på fortauet.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

