Filmer

TITANIC 2012

For de som kanskje ikke fått med seg det,så kommer filmen «Titanic» igjen på kinolerretet april måned 2012. Jeg kan huske vi her hjemme fikk den filmen (som VHS vel og merke) til jul 1998. Etter den gang er VHSen blitt byttet ut med DVD og filmen har blitt sett maaaaange ganger. Har mistet tellingen for å si det sånn.Filmen er en av mine favoritt filmer og jeg gleder meg mye å se den på kinolerretet(noe som jeg ikke fikk gjort i 1997 da jeg var 8 år gammel).

Filmen vant 11 OSCAR og 81 andre priser, og det er velfortjent. Den har tjent inn  $1,843,201,268 (Worldwide) pr 25.november 2011.

Etter å sett filmen så mange ganger har interessen for selve ulykken og båten vokst,og jeg har sett en del dokumentar filmer/serier om forliset som tok mellom 1350 til 1512  mennesker omkom den dagen og ca 705 mennesker overlevde.Hvor 20 av dem var nordmenn fordelt på første,andre og tredjeklasse dekket.

Kapteinen Edward J.Smith

Foruten å ha soundtracket til filmen har jeg en bok i bokhylla som handler om forliset. Den ble publisert samme året som forliset og selvom noen sier at boka ikke er den beste kilden til hva som skjedde,så fikk jeg lyst å kjøpe den.

Men er ikke fullstendig Titanic obessed ennå til det punktet at jeg vet alt om båten og ulykken,men det er bare noe som interesserer meg.Selvom det er en tragisk ulykke.

/Linket

Den traileren som er ovenfor har jeg sett en del ganger nå og får frysninger når jeg hører Celine Dion synge «My heart will go on». Titanic er den eneste filmen hvor jeg tar til tårene hver bidigste gang selvom jeg vet hva som skjer. hehe . Sånn er det med alle at de har en viss film som alltid en tar til tårene eller har som favoritt.,

Men jeg gleder meg til å se filmen igjen og det blir nok annerledes å se den i 3D. Selvom jeg ikke er så fan av 3D versjoner av filmer,så får jeg vel bare holde ut denne gangen.

Skal dere se Titanic når den kommer på kinolerretet i April måned?

 

 

23 thoughts on “TITANIC 2012

  1. Hvis det er samme Titanicfilm som fra ’97, så skal jeg nok ikke se den på kino. Da ser jeg heller filmen på nytt fra sofakroken. 🙂

  2. Kommer den på kino igjen?! Det visste jeg ikke. Jeg tror jeg så den på kino når den kom….har uansett sett den ganske mange ganger. Det er en fantastisk film, men om jeg skal se den på kino nå, det spørs!!

  3. Det er en fantastisk film, fantastisk soundtrack, fantastisk historie. Er fascinert av Titanic historien jeg også. Skal definitivt se filmen i 3D, om jeg så skal se den alene.

  4. Denne skal selvfølgelig sees på kino 13 april. Så den 3 ganger da den opprinnelig gikk på kino, pluss x-antall ganger på dvd. Men 13 april blir det kino, og 14 april blir det fullt opplegg med filmen på dvd som blir koordinert i forhold til tidspunkt for kollisjonen. Så når båten kolliderer på filmen, skjer dette på eksakt samme klokkeslett som det skjedde i virkeligheten for 100 år siden..

  5. Tilbaketråkk: Ukens Film: Titanic |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

