I dyrenes verden · om nyheter

Katten Thelma (2)ble funnet torturert og drept..

Katten Thelma ( 2 )ble funnet torturert og drept – VG Nett om Dyrene.(merk;sterke bilder i artikkelen!)

Ble rett å slett kvalm å lese den artikklen ovenfor på VG nett. Det er helt forkastelig at folk kan gjøre noe sånt mot katter og dyr generelt. Dette skjedde på Raufoss hvor katten Thelma(2) ble torturert og drept.

(foto: Privat/ To år gamle Thelma kom til Raufoss på våren 2011. I oktober ble hun funnet mishandlet og drept i et vedskjul. )

Når man selv er en katteeier gjør det vondt i hjerterota å tenke på hva den stakkars kattepusen gjennomgikk,men  tankene går også  til eieren. Selvsagt er det at våre kjæledyr går bort,men det er noe annet kan jeg tenke meg når det er snakk om dette tilfellet.

I det nabolaget hvor Thelma forsvant er det også 5 andre kattepuser som er forsvunnet. Folk frykter at det er en serie-kattemorder løs i området.

Eieren til Thelma anmeldte dette til politiet,men de henla saken etter 1 uke. Jeg forstår at politiets ressurser er knappe,men det er kanskje på tide at vi her i Norge satser på et Dyrepoliti og at Staten kan bidra med.

Det er nok mange flere forferdelige saker som ikke har kommet frem i medienes lys enn dette tilfellet,men det er bare fælt å tenke på at noen kan gjøre noe slikt mot et dyr.

Les mer i artikkelen her!

Håper de finner hvem som gjorde dette.

31 thoughts on “Katten Thelma (2)ble funnet torturert og drept..

  1. Huff, leste denne artikkelen idag jeg og. Helt grusomt:-( Har jo katt selv, og klarer ikke engang å tenke på hvor forferdelig det hadde vært om min lille skatt hadde måttet gå igjennom noe sånt…..Fryktelig, blir helt kvalm:(

  2. Sv; Haha, jeg var uvanlig våken hele natten! Begynte å slite bitte litt rundt fire-tiden så da tok jeg Red Bullen som hadde ventet på meg hele kvelden. Men det var litt dumt da jeg skulle sove to timer senere :p

    Jaaa, du må få sett The Artist! 😀

    // Ja, den var også ganske forutsigbar! Skulle ønske den var lagd litt mer morsom, og mer uhøytidelig, for da hadde den sikkert blitt en mye bedre seer opplevelse!

  3. Så forferdelig! Hva er det som får mennesker til å gjøre noe sånt!? Håper virkelig at vedkommende blir tatt. Jeg er veldig for et eget dyrepoliti, for dyr blir nedprioritert hos politiet og ikke tatt alvorlig nok. Med et eget dyrepoliti vil ikke nedprioritet lenger være et problem.

    1. Skjønner meg ikke helt på sånne som torturer dyr. De må være syke oppi topplokket! Håper at myndighetene tar saken på alvor snart og få igang noe.Det er mange dyr som lider. I Usa har de jo eget dyrepoliti som har myndighet til arrestere folk også.

  4. Blir så lei meg av slike ting, at jeg ikke orket å lese om det en gang (slik som mange sier over :() Men viktig folk engasjerer seg i det og gjør noe med slike ting! Jeg får bare lyst til å gråte, jeg 😦

  5. Jeg begynte å lese, men måtte bare lukke vinduet.. fy FAEN for noen folk. De fortjener å bli torurert på samme måte selv!! Og hvordan kan politiet henlegge en slik sak???? Er det liksom helt greit at psykopater går rundt og torturerer dyr???

    1. Huff,ja. Skjønner deg godt! Skulle nesten tro at politiet ikke brydde seg,men skjønner at det gjelder ressurs mangler. At det er på tide at myndighetene tenker på dyrenes velferd!!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

