om underholdning

The road to Oscars

Det er kanskje ikke bare meg i bloggosfæren som har nevnt eller skrevet et innlegg vedrørende dagens Oscar utdeling i USA.

Her i Norge kan vi følge med på NRK1  f.o.m kl.01.00(Den røde løperen) og selve utdelingen starter ca. kl. 02.30 .Så de som vil se på utdelingen må holde seg våken gjennom hele natten.

Jeg har ikke sett på utdelingen før,og skal prøve å holde ut. Har ikke heller fått sett alle filmene som er nominert til «Årets beste film» .Men jeg håper at «The Help» stikker av med den prisen. Ellers så er filmen nominert til 2 andre priser.

Den norske kortfilmen «Tuba Atlantic» er nominert under kategorien «Best Short Film, Live Action». Så hvis vi er heldig kan noen nordmenn komme hjem med en Oscar i kofferten!

Les mer om de ulike nominasjonene her !

Program:

NRK 1 |  kl.00:50-01.00: Forventninger og intervjuer. Oversikt over de ulike nominasjonene.

kl.01.00-02.30: Vi kan følge med de ulike stjernene når de ankommer den røde løperen. Intervjuer m.m

kl. 02:30-06:00: Utdelingen

Skal dere følge med i natt?

15 thoughts on “The road to Oscars

    1. hehe, her hjemme sitter jeg og moren min bare oppe. Men vi skal prøve å få følge med fra utdelingen. Ser som regel bilder av kjolene osv. etterhvert:)

    1. hehe, nei Oscar er ikke for alle. 🙂 I år var det den første gangen jeg (prøvde) å følge med. Fulgte med pga favoritt filmen min fra i fjor var nominert i en del kategorier:D

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

