Tvserieanbefalinger · Tvserier

Tvserieanbefaling: The River

For et par dager siden sjekket jeg ut ABC sin nye tvserie kalt «The River» som hadde verdenspremiere den 7.februar 2012. I starten når jeg så tvseriepromoen var jeg litt skeptisk,men fort ble dratt med inn i seriens historie .  Det skader heller ikke at skaperen av bl.a Paranormal Activity er med som én av serieskaperene og at Steven Spielberg er med på laget som én av 7 ledende regissører.

INFO OM TVSERIEN:

Tittel: The River
Sjanger: Action/Thriller/Horror
Sendes på: ABC i USA og  kanalen MAX her i Norge på tirsdager kl.22(Reprise søndager kl.23:10)
Antall sesonger: 1 (2012)
Creators:Michael R. Perry, Oren Peli
Skuespillere:Paul Blackthorne, Bruce Greenwood, Leslie Hope, Thomas Kretschmann, Shaun Parkes, Daniel Zacapa, Joe Anderson, Paulina Gaitan, Jeff Galfer, Eloise Mumford.
Hjemmeside: ABC /IMDB

PROMO/TRAILER:

Hva handler serien om?

The River følger historien til villmarkseksperten og TV-personligheten  Dr.Emmet Cole. Emmet reiste verden rundt sammen med kona Tess og sønnen Lincoln mens han filmet det som senere ville bli et av verdens mest populære TV-konsepter. Da Emmet forsvinner i dypet av Amazones-jungelen, begir familien, venner og crewet hans seg ut på en mystisk og farefull ferd for å finne ham etter at nødsenderen hans begynte å sende signaler 6 mnd etter at han og crewet hans på mystisk vis forsvant i Amazones farefylte jungel. Vil de finne ham og de andre?

Etter å sett de to første episodene satt jeg nesten med gåsehud over hele kroppen og lysten etter å finne ut hva som skjedde med Dr.Emmet Cole satt i meg etter episodene var over. Selve serien er laget så vi følger med som «fluer på veggen» da de lager dokumentar av leteaksjonen i Amazonas jungelen. Det blir fort virkelighets nært og det er flere ganger jeg nesten skvatt himmelhøyt pga skumle og mystiske ting som skjer.(Les: holder puta eller drar genseren nesten over hodet)

Du merker at Paranormal Activity skaperen Oren Peli er med pga som med Paranormal Activity filmene er det et dokumentar preg på måten serien er filmet på/laget. Det er ikke som de «vanlige» tvseriene hvor vi følger med fra «utsiden» for å si det på den måten.  Med «The River» får vi et annet innblikk og selvom enkelte av  skuespiller prestasjonene er litt «bob-bob», synes jeg historien er spennende og jakten på den savnete Dr. Emmet Cole driver serien fremover.  For å si det sånn er serien nesten som «Steve Irwin meets Lost blandet en dose Supernatural«.

For de som vil se serien online kan dere sjekke ut linkene på denne siden her eller se den på sidereel.com her! Somsagt går den på MAX her i  Norge på tirsdager 22.00, og jeg tror reprisen er på søndager rundt 22.30 +.

For å si det sånn passer denne tvserien for de som liker spenning,mystikk,action og skrekk . Det er mange ganger jeg tror jeg vet hvordan episoden eller det oppdraget de har i den enkelte episoden ender for å så bli overrasket.  Jeg har somsagt bare sett 2 episoder hittil,men jeg tror den blir bedre og bedre etter hver episode som går.

Noen som har sett tvserien?

(Bildene er linket)

18 thoughts on “Tvserieanbefaling: The River

  1. Så sent de sender den på tv..blæh. Fikk veldig lyst til å sjekke ut denne serien! Skal prøve å få med min kjære på det; så slipper vi sitte i hver vår ende av sofaen med hver vår pc på fanget og se på ulike serier 😀

    1. Ja, de sender The river passe sendt. Her i hjemmet er det frustrerte fruer på tirsdager,så jeg får ikke sett den på MAX da. Men ser den på pcen min.

    1. Så bra:) Den serien er bra! Serieskaperne har laget serien så det skumle kommer enda nærmere. Du føler faktisk med de folkene som er med i serien.hehe:P Så er det også at jeg lever meg inn i serien til tider:) hehe

  2. den hørtes kjempespennede ut 🙂
    men vet ikke om jeg har plass til flere serier i «timeplanen» min hehe.. men jeg fikk skikkelig lyst til å se den..
    tror jeg må gjøre plass hehe

  3. Jeg har ikke sett den, og første gang jeg hører om den nå. Den høres jo veldig spennende ut.

    //det skulle være en type gele kake ja;) øvelse gjør mester så neste gang skal dere få sett en perfekt gele kake;)

    Ønsker deg lykke til med jobb søkingen. Syns det er synd at folk son faktisk vil jobbe ikke får jobb, en skam i Norge. Men du må bare ikke gi opp, plutselig er du i arbeid:)

    Håper du får en kjempe fin lørdag:)

    1. Er ikke nok blitt promotert så mye andre steder enn MAX,så de som ikke har MAX har nok ikke hørt om denne her før. Men det går ann å se online osv:) Evt. nett tv på MAX =)

      //Ja,øvelse gjør jo mester:) Du får lykke til med kakebakingen!
      Skal fortsette med jobbsøkingen !

    1. Den har ikke vært så mye promotert her i Norge,vet ikke med USA. Forresten spilles serien inn på Hawaii 🙂 Trodde først at det var i Amazonas,men det er bare enkelte klipp fra der.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

