Inspirasjon og tips · Mine bokanbefalinger · om litteratur og bøker

Boktips#2

Selvom jeg har en bokblogg på si så vil jeg også tipse dere om flotte bøker som dere kan lese. Jeg prøver å få lest litt i ulike sjangere så det kommer litt av hvert! For flere bokomtaler/tips sjekk ut min kategori her!

Denne gangen tipser jeg om en ny og spennende fantasy/urban fantasy bok. Den er skvist inn i sjangeren (YA- Young Adult).Boka heter «Byttet» og er første boka i en triologi skrevet av Amanda Hockings. Bøkene har solgt bra i USA og her i Norge er det forlaget Pantagruel som gir ut bøkene på norsk f.o.m Februar 2012.

Hva handler boken om?

Opplev tryllenes magiske verden. Lær hva det vil si å være mer enn et menneske. Da Wendy Everly var seks år gammel, fikk moren hennes for seg at hun var et monster og forsøkte å drepe henne.

Først elleve år senere innser Wendy at moren kanskje hadde rett. Hjulpet av sin venn Finn Holmes beveger Wendy seg inn i en verden hun ikke ante eksisterte – en verden som er både vakker og skremmende, og Wendy er slett ikke sikker på at hun har lyst til å være del av den.

Første bok i en serie av tre bøker om Wendy Everly: en jente som har en skjult fortid og en høyst usikker fremtid.

 

Frykt ikke! Denne boka er ikke fylt med  glitrende vampyrer,hekser eller varulver som er de vanlig paranormale elementene som gjerne  dukker opp i fantasy/paranormal romance sjangeren. Selvom boka er myntet på den yngre generasjonen er det ikke noe som kan hindre den litt mer voksne publikum å lese boka.

Boka er lett lest og delt opp i korte kapitler som gjør at du blir dratt inn i handlingen ganske raskt,og selvom boka kanskje ikke er en tungtvekter innen for dens sjanger er det en kjempe bra start på en triologi som jeg værtfall kommer til å lese videre på .  Boka styrer ikke helt unna tenåringskjærlighet og kjekke & mystiske helter ,men det er holdt på et nivå som ikke det virker for sukkersøt til å være sant.

Les en mer fullstendig omtale på bokbloggen min her!

INFO:Boka er en del av triologi hvor den første  boka (Byttet) er kommet på norsk. De andre vet jeg ikke når kommer på norsk,menfor de som vil sjekke ut bokserien på engelsk heter den første «Switched»,andre «Torn» og siste bok «Ascend».

Har du lest boka?

 

Denne boka var jeg heldig å få tilsendt av forlaget i mot en ærlig omtale av boka, og den var ikke helt korrekturlest/språkvasket ,men det gjorde ikke noe på leseropplevelsen min.Kommer nok til kjøpe den ferdig utgaven en gang også.

4 thoughts on “Boktips#2

  1. skal ha den i bakhode når jeg en gang i tiden får tid til å lese. Da skal jeg ta turen inn hit å hente mange tips:)

    //Jeg syns purreløk er sånn «helt okay» og var litt skeptisk da nesten hele retten dreier seg rundt purren, men jeg ble overrasket, det smakte veldig godt. Men laks gennerelt er jo godt, uansett hovrdan den blir tilberedet:)

    tusen takk for det:) regner med det går greit:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

