Inspirasjon og tips · Mine bokanbefalinger · om litteratur og bøker

Boktips: «Sirkelen» av Mats Strandberg og Sara B. Elfgren

Jeg har skrevet om denne boken jeg mottok fra Gyldendal som lesereksemplar på min bokblogg her,men vil gjerne slenge ut et lite boktips til mine lesere som ikke har fått lest bokomtalen. For hele bokomtalen les her!

Om boken:

Engelsfors. Vakkert navn, gudsforlatt sted. Omgitt av dype skoger der mennesker ofte går seg vill og forsvinner. Seks jenter har akkurat begynt på videregående. De har ingenting til felles – bortsett fra at de har selve ondskapen i hælene. Nå tvinges de til å samarbeide for å overleve.

En natt da månen på mystisk vis er farget rød, føres seks ungdommer til den nedlagte folkeparken. De vet ikke hvordan de er kommet dit, eller hvorfor de er der. Men uten hverandre kommer de ikke til å overleve.

En svensk småby blir åstedet for en kamp mellom det onde og gode. Sirkelen byr på nesten 500 sider med intens spenning, kjærlighet, magi, håpløse foreldre, lekser, død og vennskap .(Kilde)

Da jeg mottok et leseeksemplar fra Gyldendal så ble jeg kjempe glad. Elsker jo å lese bøker og ikke minst fantasy/ungdomsbøker. Denne her falt i smak hos meg og det er mange andre bokbloggere som skriver bra omtaler om boka(Les Flukten fra virkelighetens omtale her, Ikke bare ei bok sin omtale her og Julies Bokbabbel her).

Selvom boka hadde over 500 sider slukte jeg boka og det var enkelte netter hvor jeg satt oppe til kl. 03.00-03.30 å lese.  Når boka kom ut i Sverige i fjor ble den en stor suksess og Hollywood har begynt å snuse(kanskje det blir en amerikansk filmatisering også?), og så har filmrettighetene i Sverige blitt solgt allerede.

Boka «Sirkelen» kommer ut på norsk f.o.m 16.januar i bokhandlerne ,og lansering av boka er rundt den 25-26 januar hvor forfatterene kommer.  Oppfølgeren «Ild» kommer ut på norsk i 2013 og siste boka i triologien «Nøkkelen» kommer ut på norsk i 2014.

Boka vil passe for de som liker fantasy/urban fantasy/Ungdomsbøker blandet med spenning,drama,kjærlighet og magi.

Boktrailer(svensk)

Publisert den 10.januar 2012 @ 19.30

10 thoughts on “Boktips: «Sirkelen» av Mats Strandberg og Sara B. Elfgren

    1. Den er det:) Er ikke bare ren fantasy dette her. Men litt trueblood(minus vampyrer og varulver) møter the secret circle. men en litt gossip girl feeling med tanke på skolegang osv.

  1. Nå fikk jeg lyst til å lese den selv, er jo alltid et godt tegn når en bok har blitt tatt godt imot, altså at det er solgt mange eksemplarer! Kanskje jeg må kjøpe/låne meg denne etter hvert 🙂 Takk for tips!

    1. Så bra:) Er en kjempe spennende bok. Er jo for ungdom,men kan godt leses av godt voksne. Boka har tar opp en del problemområder og det dukker opp hendelser med sex(ikke grafisk beskrivet),dop og mye annet.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

