Filmer · Filmomtale/tips · om underholdning

Filmomtale: New Year’s Eve

På onsdagen var Nina M og jeg en tur på Jessheim for å se på «New Year’s Eve» og jeg tenkte kanskje det var greit å få en rask filomtale før det nye året kommer. Nina M har ikke ennå publisert sin omtale,men  jeg kommer til å linke til den så du får hennes mening også.

Filminfo:

Originaltittel: New Years Eve
Manus: Katherine Fugate
Genre: Komedie / Romantikk
Lengde: 1 t. 58 min.

TRAILER

OM FILMEN:

Livene til et knippe par og single vikles i hverandre i løpet av en nyttårsaften i New York City. Rollelisten toppes av Robert De Niro, Sarah Jessica Parker, Zac Efron, Katherine Heigl, Jessica Biel og Ashton Kutcher.

Regissør Gary Marshall (Pretty Woman, Valentine’s Day) og en eksepsjonell liste av skuespillere ringer inn det nye året med den romantiske komedien New Year’s Eve.

Vanligvis er jeg en smule skepsis når en haug med «kjente» skuespillere skvises inn i en film. Vet ikke om det gjøres for å kanskje dekke over enkelte ting i filmen eller ei. Men jeg kan jo si at jeg ble  positivt overrasket over filmen, og jeg  satt i de nesten 2 timene filmen varte å både fikk tårer i øyene og magen fikk kjørt seg ettersom latteren satt løst.

Dette er en romantisk komedie som lever opp til sjanger kravet og det er både oppturer og nedturer gjennom filmens 1 t 58 m løp.  Denne filmen  er kanskje hva vi kan kalle en kryssning mellom en feelgood film og Chick-Flick film. Det er en som kan både gi deg en dose romantikk,kjærlighet,humor,familie & samhold og dose magi. Det er jo noe spesielt når man teller ned til det nye året ,og man går kanskje tenker over det året  som har gått samt de forventningene man har til det nye året.  Denne spesielle følelsen man får ved enden av et år syntes jeg regissøren fikk godt frem og såvel som skuespillerne.

Vil kanskje ikke si at denne filmen  er den guttaboys tar seg nært til sitt hjerte,men kanskje en  film som oss jenter/kvinner  kommer til å like mest. Den er kanskje ikke en tungtvekter i den romantise  komedie sjangeren,men verdt å se for å få den god følelsen når det nærmer seg et nytt år ,og for å også få en dose romantikk inn i blodet i det nye året er på vei.

Jeg kan jo ikke si at absolutt alle vil like denne her når de ser den,men jeg likte den, og den kommer nok til å få en plass i DVD hylla mi hjemme når den først kommer ut. Er du usikker om du liker en «skvise-inn-alle-skuespillere-du-kan-finne-i-en-romantisk/komedie-film» så er det kanskje greit å vente til den kommer ut på DVD/eller leie.

Har du sett filmen? Hva syntes du?

* bildene er linket!

Publisert den 29.desember 2011 @ 21.10

18 thoughts on “Filmomtale: New Year’s Eve

  1. skal se den imorgen 🙂
    gleder meg enda mer etter de fine bildene hehe.

    husker jeg var megaskeptisk til valentines day (men jeg hater jo hele den tradisjonen), og den var ikke ille så da tror jeg at jeg kan like denne og 🙂

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

