Inspirasjon og tips · om min hverdag

Knitmania

Som jeg skrev i dette innlegget ble jeg ferdig med strikkeprosjekt#3 som var et skjerf ,og  jeg skulle starte et nytt strikke prosjekt. Lue skulle det bli og jammen prøvde jeg 3x å starte på prosjektet  ,men feilet  hver gang på antall masker og rundpinner. Tror jeg må ha andre strikke pinner og mer egnet garn hvis jeg skal prøve meg på det.

Det var nesten så jeg kastet fra meg strikketøyet før jeg bestemte meg for å prøve meg på «Turban pannebånd i perlestrikk» og oppskriften fant jeg på Knit’n’roll. Har ikke kommet lange veien,men blir stilig hvis jeg greier å få det til. Sjekk ut hva jeg snakker om her!

De hølene ser mye større ut på bildet enn de gjør i virkeligheten. hehe

Slapp av folkens jeg skal ikke gå helt fra skaftet med strikkingen. Men det går i perioder hvor jeg er skikkelig strikkegal og så roer det seg ned. Så hvis det er noen som vil ha noe strikket er det bare å si fra mens jeg er i det moduset (vel å merke er jeg ikke proff og høl samt skavanker  kan forekomme.hehe).

Så over til noe annent! I helgen var det giveaway hos Monique og jeg fikk en koselig mailen igår at jeg var den heldige vinneren! Er ikke ofte det skjer for å si det sånn! Ble kjempe glad!

Min tirsdag idag består av en julegavehandel tur med moren min,strikking(no suprise there!) og kanskje litt tvtitting!

Håper alle får en fin tirsdag (og Luciadag)!

Publisert den 13.desember 2011 @ 09.00

Advertisements

21 thoughts on “Knitmania

  1. Så flink du er så begir deg ut på et nytt prosjekt!! Og gratulerer med å vinne en giveaway 🙂 Så utrolig hyggelig før jul. håper du får en strålende dag. Klem ❤

    1. Takk Phoebe! Tenkte det var like greit å hoppe i nytt prosjekt når jeg var i gang. Så er det litt spennende å teste ut andre typer prosjekter innenfor strikking:) Ble kjempe glad for å vinne giveawayen! 🙂 Har hatt en fin dag hittil! Håper du også har hatt det<3

  2. Det er fint å drive med håndarbeid. Jeg kobler av med brodering, jeg. Spesielt når jeg hører på lydbok, da er det fint å ha noe å drive med.

    God tirsdag til deg også! 🙂

    1. Helt enig med deg! Føler håndarbeid er beroligende(på en måte). Kan man tenke på noe annet og slappe av, enten se på tv eller som du gjør høre på lydbok. Elsker å drive med brodering også! Sist brodrerte jeg et ole brumm bokmerke,men det var for over 4 år siden. hehe

      Håper tirsdagen din har vært fin hittil:)

    1. Do it:) Det er kjempe morsomt å drive med:) Når man først har lært å strikke (rett) så er det enkelt å strikke:) Jeg kan ikke noe mønstere ennå,men håper å lære meg etterhvert:)

  3. Luer er visst ikke noe særlig når man skal strikke – samme med gensere har jeg funnet ut :p Blir krøll hver gang her i hus ihvertfall, så kjøper de heller i butikken.. 😉

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.