Inspirasjon og tips · om litteratur og bøker · om mine følelser og tanker

On my wishlist #3

Vet det er lite sannsynlighet for at jeg for det som er under til jul,men man kan jo starte tidlig med bursdagsønsker? Ikke sant?

Som den bokelskeren jeg er så har jeg lyst å teste ut eller rettere sagt kaste meg ut i «Kindle» verden. Denne kan man få kjøpt på Amazon.com for under 600-700 kr.  Har ikke sett noen av disse Kindle eller lesebrettene i norske elektronikk butikker. Kanskje det er bare meg som ikke ser på de riktige butikkene eller at de ikke selges i Norge.

En annen versjon,som er kanskje litt billigere for  79 dollar er den som er uten touch screen(som den ovenfor). Begge to er med WIFI noe som tilsier at man kan komme på nettet der det er. Så kan man kjøpe billige e-bøker på amazon.com.

Noen som vet om de finnes i Norge?

Publisert den 12.desember 2011 @ 20.30

17 thoughts on “On my wishlist #3

  1. Har aldri sett noe lignende i butikker i Norge, men i USA er det jo overalt. Broren min har en Kindle som er fra amazon, og det funker visst veldig bra. Er jo ganske greit hvis man har/kjøper mye bøker. Men liker selv å ha bøkene mine, og stille de ut på bokhylla :p

    1. Har siklet etter kindle etter jeg så at e-bøker er myyyye billigere enn vanlig bøker. Men jeg tror jeg kom til å ha savnet å holde bøkene fysisk etterhvert. hehe. Så hadde jeg også slipper å se alle uleste bøkene som roper på meg fra bokhylla:P hehe.

  2. hmm, nei, det vet jeg dessverre ikke. Har ikke helt klart å bytte ut bøkene med elektroniske versjoner jeg. Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg syns det er så deilig med stemningen av å holde i en bok.

    1. hehe, har hatt den tanken lenge. Jeg er en den personen som ikke greier å høre på lydbøker en gang,så det er spørs om det blir bare med tanken dette her. Hadde sikkert savnet å holde bøkene fysisk også. hehe.

  3. Jeg har også litt lyst på Kindle, men samtidig er jeg jo veldig glad i vanlige bøker. Elsker å fylle opp bokhyllen min. Det er et lite dilemma her i gården. Når det er sagt, så hadde en jente i kinesiskklassen min Kindle, og hun var storfornøyd! Jeg tror så absolutt det er verdt å teste ut. Aner ikke om man får kjøpt det i Norge, men Amazon er jo en seriøs butikk, så det burde ikke være noe problem å bestille den derfra. Toll og sånn er kanskje litt kjipt, da.

    1. Har samme dilemma jeg også:) Vil jo ha fine bøker i bokhylla mi,men hadde vært kjekt med en snedig liten kindle:) Kjipt med toll ja, jeg bestilte nintendo ds spill fra play.com (det koster rundt 230 kr ca) og da betalte jeg rundt 180 kr i toll.

  4. Ja det tror jeg hadde passet for en som leser mange bøker ja!:) Vet dessverre ikke om det finnes i Norge da:P Håper du finner det tilslutt da!:)

  5. Den er ikke å få tak i i Norge, men kan kjøpes rundt omkring i utlandet (noen flyplasser har den visstnok). Lettest er å bestille den fra Amazon.com. Det er også der du kjøper e-bøkene (altså ikke feks Amazon.co.uk). Jeg er veldig glad i min, fikk den til jul i fjor av min bedre halvdel. 🙂 Om du vil lese norske bøker på den, må du ha litt greie på filkonvertering, for den er i utgangspunktet ikke kompatibel med de norske (den støtter ikke adobe drm).

    1. Det kan jeg tenke meg. Har søkt på de meste kjente norske nettbutikker og har ikke funnet noe.Så når jeg får råd tror jeg kommer til å investere i en kindle fra amazon. Men vet du hvor mye toll man må betale,f.eks til en kindle til 99 dollar?

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

