om bilder og sånt · om min hverdag · Oppsummeringer

November 2011

Holdte nesten på å glemme hele mitt «månedsoppsummerings» opplegg som jeg har gående her på bloggen. En fast spalte hvor jeg i slutten av hver måned oppsummerer hvordan måneden har gått og hva jeg har gjort. Så jeg igjen kan se tilbake om 1 år  eller så ,og mimre litt.

Novembermåneden har vært fylt med mye rart og det er først nå som jeg ser tilbake at jeg har fått unnagjort en del ting.

♥Svanesjøen; I starten av november var jeg på Den Norske Operaen sammen et par gode venninner for å se på ballettforestillingen «Svanesjøen». Det var en magisk forestilling og jeg ble bitt av «ballett» basillen og gleder meg til neste gang jeg skal på ballett.

Kinomåneden: Novembermåneden har ikke vært den store kinomåneden for min del,men har fått med meg remaken av 80tallets «Footloose» (Les min mening om filmen her!) samt «Twilight Breakingdawn:Part 1» (Les min mening her!).

Bokhjørnet:  Denne måneden opprettet jeg en bokblogg (I Ninas bokverden) og litteratur delen på denne bloggen vil bli flyttet over der fra nå av. Men slapp av; skal fremdeles tipse dere om bra bøker dere bør plukke opp eller styre unna.

November leste jeg «The Help» av Kathryn Stockett(Les bokomtalen her!), «Sjiraffens tårer» av Alexander M.Smith(Les Bokomtalen her!),»Etter dansen» av Gunnhild Corwin(Les bokomtalen her!) og «The Secret Dreamworld of a Shopaholic» av Sophie Kinsella(Les bokomtale her!)

Før premiere på «American Horror Story»: Den 8.november var jeg og Nina mførvisning/premiere på en ny tvserie som skulle komme på kanalen «Fox Crime» iløpet av november.  Jeg var heldig å vinne en konkurranse på Seriefreak  og jammen falt tvserien i smak. Les omtalen om tvserien her!

Familietid:  Iløpet november har det blitt en del familie middager og en del overnattingsbesøk av nevøen min. Så det har vært en koselig november måned så sett.

Strikke-prosjekt #3:  Iløpet av november måned har jeg igjen prøvd meg på et strikkeprosjekt. Etter sommerferien ble strikkeprosjekt nr 2 litt ødelagt. Så da la jeg strikkingen på vent en stund før jeg for et par uker siden begynte igjen. Skjerfet har kommet seg betrakelig (skal vise bedre bilder senere) og selvom det har et høl her og der så er det noe eget jeg har laget.  Det har kommet flere masker etterhvert(noe som jeg ikke helt forstår ennå) og en del masker har jeg mistet.

Tvseriehjørnet:  Denne måneden har tre tvserier vært i fokus hos meg, og det er «Gossip Girl» ,»The Walking Dead» og «American Horror Story«.

Håper alle har hatt en fin november måned og får en fin desember!

Publisert den 5.desember 2011 @ 17.00

 

29 thoughts on “November 2011

  1. November var stort sett en god måned for meg også, men jeg krysser fingrene for at desember blir enda bedre. Med julen rett rundt hjørnet, er vel sjansen stor for at den blir nettopp det. Hoho!

    SV: Ja, det er kjempekoselig med gamle bilder. Jeg elsker å snuble over gamle bilder jeg ikke kan huske å ha sett før. Barndomsbilder av mamma/pappa er ekstra morsomt!

    Jeg har egentlig The Hunger Games-bøkene fra før, men i og med at de er såpass bra, og i og med at jeg var såpass dum at jeg kjøpte dem i paperback, ønsker jeg meg innbundet samlesett til jul. Søsteren min skal få de gamle, sånn i tilfelle hun vil lese dem en gang til før den første filmen kommer i mars neste år! 😄

    1. Så bra at November måneden har vært bra for deg! Desember måneden er alltid en fin måned synes jeg!:) Man kommer i julemodus og alt!

      // Ønsker å kjøpe sånn samleboks for twilight bøkene jeg. har de fra før av i paperback,men vil som du har de i innbundet:) hehe:)
      Har lyst å lese the hunger games nå,men har satt den opp på ønskeliste mi til jul og da kan jeg ikke kjøpe den tilfelle meg får den.

  2. Virker som om du har gjort mye artig denne måneden 🙂 Det er så koselig med håndarbeid; har nettopp begynt å strikke genser – aldri gjort det før, men en gang må være den første 🙂
    Sv: Har egentlig ikke sett så mye på de før, men skal virkelig sjekke ut flere av deres videoer 🙂

    1. Jupp,har fått gjort en del. Først når man ser på bloggarkivet i november at man kommer over hva man har gjort. Det er det fine med blogging at det «lagrer» minner og hendelser:)
      Har så lyst å strikke genser,men jeg må nok øve meg videre på skjerf. Mest har jeg lyst å strikke «marius-genser»:)

  3. Mye fint du har opplevd. Svanesjøen spesielt – den må det jo ha vært flott å se! 🙂 🙂 Håper du får en like fin desember da Nina!

  4. Du har jo fått gjort både det ene og det andre i november! hvis jeg tenker tilbake tror jeg min november besto i praksis, skole, eksamen og jobbing….ikke særlig spennende 😦

  5. Tilbaketråkk: Året 2012 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

