Filmer · om underholdning

Breaking Dawn

Idag skal jeg endelig få med meg den nyeste Twilight filmen » Breaking Dawn part 1» ,og jeg håper alt «fjortis» hysteriet har gått over så jeg slipper å sitte med fingrene i øret mitt pga hyling over å se Jacob i bar overkropp. Elsker Twilight sagaen i bokform og har likt filmatiseringene av de hittil. Som regel prøver jeg å holde en viss avstand mellom bøker og filmene ettersom det pleier å være mye som har vært utelatt for å få bedre flyt i historien eller at det har gjort andre tolkninger enn bøkene.

Linket

Det var noen som kommenterte for en stund siden og sa film/bøker er to forskjellige  fortellermåter, og ofte er det  bøkene som troner over filmen(noe jeg sier meg enig i). Det er en god stund siden jeg leste boken «Twilight : Breaking Dawn» og skulle nok likt å friske opp «twifan-hukommelsen»,men det får gå.

Men det får duge! Blir jo nok Twilight å se på og jeg gleder meg mye til del 2 av filmen allerede. Filmene bør sees i rekke følge og hvis du ikke har sett noe Twilight forut før du ser denne filmen kan du bli litt skuffet og misser en del av plottet.

Linket

Jeg skal se på filmen sammen med Nina m og vi følte at denne filmen trengtes å sees i storsalen på «Colosseum» i Oslo. Så det blir en twilight fylt dag og jeg skal jammen dra på meg «team edward» armbåndet mitt! ♥

Håper alle får en fin tirsdag og jeg skal selvsagt vie et innlegg til filmen å si min mening om den!

-Les gjerne svarene mine på spørsmålsrunden min. Har delt opp svar-innlegget i to deler og du kan lese del 1 her!

psst: Vil også tipse mine lesere om en fin giveaway hos Mira Jakobsen! Stikk innom her for å sjekke den ut!

Publisert den 29.november 2011 @ 14.00

20 thoughts on “Breaking Dawn

    1. Anbefaler den:) Har lyst å se den om igjen,og del 2 kan ikke komme fortere:) hehe Kjipt at de deler opp filmene nå.Men får smøre meg med tålmodighet:)

  1. Jeg har sett den og likte den kjempegodt! 😀 Den var veldig fin og trist og alt.. Elsker Twilight bøkene og filmene har absolutt ikke skuffet for min del 🙂 Gleder meg til å se del 2 nå ja!!!

  2. Haha, da var det greit du ikke var med oss i salen i går, de eldste jentene var de som jubla og fniste høyest 😉 Men vi var bare 8 stk i salen da…
    er en studn siden ejg også har lest bøkene, så har jeg har jo glemt litt. Bøkene er så kalrt alltid best, man får alltid mer innblikk i hva som skjer. Venninnen min som var med hadde ikke lest bøkene, og fikk ikke «med seg» alt….

    1. hehe, er jo greit med litt jubel og sånt. Men det er noe spesielt med fjortis hyling. hehe:P Det er også en stund siden jeg leste de bøkene,men som alltid er jo bøkene som troner over. Men gleder meg til del 2.
      Tror vi som har lest bøkene får mer ut av filmene enn de som ikke har gjort det.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

