Filmer · Filmomtale/tips · om underholdning

Filmomtale: Footloose

Originaltittel: Footloose
Manus: Craig Brewer, John Hartmere
Genre: Drama / Komedie / Musikal
Produsent: Dylan Sellers
Produksjonsselskap: Dylan Sellers Productions, Paramount Pictures
Lengde: 1 t. 53 min.
Om filmen:
Manusforfatter/regissør Craig Brewer («Hustle & Flow,» «Black Snake Moan») har laget en ny versjon av den populære filmklassikeren «Footloose» fra 1984.
Ren MacCormack (spilt av nykommeren Kenny Wormald) flytter fra Boston til den vesle sørstatsbyen Bomont, hvor han utsettes for et kraftig kultursjokk. Noen år tidligere ble det lille samfunnet rystet av en tragisk ulykke hvor fem ungdommer mistet livet etter en fest. Momonts rådsmenn og den avholdte pastoren Shaw Moore (Dennis Quaid) innførte kort tid etter et strengt forbud mot all dans og høy musikk. Men Ren nekter å bøye seg for stasus quo og utfordrer regelverket, mens han underveis revitaliserer byen og forelsker seg i pastorens konfliktfylte datter Ariel (Julianne Hough)
Før filmen hadde jeg ikke fått sett originalen og hadde derfor ikke noe særlig forhåpninger om filmen. Hadde kun sett en kort trailer og lest litt om filmen. Jeg så denne filmen på kino med min faste kinobuddy Nina m forrige uke .
Vanligvis er jeg ikke den som ser så ofte på dansefilmer og forut for denne filmen var det «Dirty Dancing » og «Black Swan» det som jeg har sett av filmer hvor dans er i fokus.  Somsagt kan jeg ikke si om denne remaken av «Footloose» var noe i det hele tatt ifht til originalen fra 1984 med Kevin Bacon som «Ren MacCormack». Men jeg kan si at jeg gikk fra filmen med god del sanger på hjernen og jeg hadde merkelig lyst å danse linedance. (hehe)
Filmen har en god del morsomme scener,en del kule danse scener og mye bra musikk. Selvom filmen nesten varte i 2 timer følte jeg tiden fløy unna. Jeg satt å koste meg på kino,og filmen falt virkelig i smak hos meg.  Hvis jeg skal pirke på noe må vel være at historien kan virke forutsigbar. Men ser man bort i fra det er filmen ganske bra,og synes Kenny Wormald gjorde en bra innsats. Han er ikke så verst å se på heller !
Nå skal jeg få sett originalen og kanskje få laget en «hvem er best» innlegg. Nina m har sett originalen og hvis dere sjekker ut bloggen hennes får dere kanskje litt bedre omtale med tanke på om den var bra ifht originalen. Les Nina m sin mening om filmen her!

Har du sett filmen? Hva synes du?

Publisert den 21.november 2011 @ 23.33

21 thoughts on “Filmomtale: Footloose

    1. Aha,så bra:) Gleder meg til å se originalen. Tror kanskje hvis man liker originalen superduper godt at denne ikke helt lever opp til det. Får litt følelse av det.hehe

  1. Har ikke sett filmen, men alle dansefilmer går rett hjem hos meg. Med untak av Black Swan, den var SKUMMEL! Men skal se den gamle Footloose først jeg da, så den nye tenkte jeg;)

  2. Det ble ikke sånn at vi rakk å se den mens den gikk på kino, så da blir det vel i jula tenker jeg;) Den gikk ikke så lenge da! Jeg har ikke sett orginalen en gang jeg. Glemmer at JA er med i den, og blir like overraska hver gang jeg ser bilde av henne hehehhe

  3. Har selv ikke sett org., vet ikke om jeg skal det heller:p. Men har veldig lyst å se denne! Nå elsker jeg dansefilmer som Step up, Honey, Dirty Dancing etc..
    Syns hu dama ligna skikkelig på Jennifer Aniston

  4. Tilbaketråkk: November 2011 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

