Inspirasjon og tips · Mine bokanbefalinger · om litteratur og bøker

Boktema – En helt spesiell leseopplevelse | Anettes bokboble

Boktema – En helt spesiell leseopplevelse

Det er torsdag igjen og det er klart for «Boktema» hos Anettes bokboble. En fast spalte på hennes blogg hvor hun hver uke velger ut et tema som er bokrelatert. Så gir hun leserne sine mulighet til å skrive  om boktemaene og legge igjen linken her,og så kan man hoppe fra ulike blogger for å lese om deres opplevelser.

/linket til kilde

Min første bokserie jeg noen sinne leste var David Eddings fantasy serie som er kalt på norsk «Sagaen om Belgarion«. Jeg husker jeg ble dratt inn i historien med en gang og jeg gledet meg hver gang til å starte på en ny bok i serien. Jeg leste disse bøkene på det lokale biblioteket der jeg bor. Så jeg ble lei meg når enkelte bøker var utlånt og jeg måtte settes på vente liste.

Jeg har ikke funnet disse bøkene igjen på norsk(annet enn på bibliotek),men får prøve meg å få lest serien på engelsk .Noe jeg gleder meg til å gjøre en gang. Jeg følte ekte leseglede når jeg fordypet meg i bøkene til David Eddings og Sagaen om Belgarion. Husker jeg levde meg skikkelig inn i bøkene og når det nærmet seg slutten av sagaen var det en hendelse som fikk meg litt å felle en del tårer. Skal ikke komme med noe spoilere tilfelle det er noen som vil lese bøkene,men det kaller jeg en spesiell leseopplevelse. At forfatteren kan greie å dra med leseren i hans/hennes univers og kjenne på følelser.

Før bøkene hans så leste jeg egentlig ikke noe særlig bøker,og jeg kan vel si at det er han sine bøker som fikk øyne mine opp for fantasy verden og lysten på å lese mer. Tror jeg leste de bøkene når jeg gikk i slutten på barneskolen,og etter den bokserien var det Harry Potter bøkene det neste jeg brynet meg på gjennom ungdomsskolen.

David Eddings døde i 2009 og han fikk skrevet en god del enkelt stående bøker samt bokserier. Konen hans Leigh Eddings hjalp han med de seneste bøkene før hans død.

Har du hatt en spesiell leseopplevelse,isåfall hvilken?
Skriv gjerne et innlegg og link til «Anette’s bokboble»!

Publisert den 10.november 2011 @ 15:15
9 kommentarer om “Boktema – En helt spesiell leseopplevelse | Anettes bokboble

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

