om litteratur og bøker

Smakebit på en søndag #44

Smakebit på en søndag er en fastspalte hos Flukten fra virkeligheten og meningen med innlegget er at du skal ta opp boka du leser for øyeblikket,velge ut et par setninger eller et sitat fra boka(obs! uten å avsløre for mye av handlingen) og deretter legge igjen linken på dette innlegget her!

Jeg holder fremdeles på med «The Help» av Kathryn Stockett,men jeg nærmer meg slutten. Dette er en bok som er velskrevet og prøver å la handlingen og skrivemåten til Stockett synke inn mens jeg leser den. Det har vært mange sene netter for min del pga jeg har blitt liggende å lest ett kapittel til,og så ett til osv.

Utdraget eller «smakebiten» kommer idag fra litt tidligere i boka(s.178)

«I race outside but Mother’s already down the lane.I look over and the old truck’s gone too,toting cotton seed somewhere in the fields. The dread in my stomach is flat and hard and hot,like a brick in  the sun»

linket

Ha en fin søndag videre!

Publisert den 6.november 2011 @ 19.21
8 thoughts on “Smakebit på en søndag #44

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

