om min hverdag

Svanesjøen next..

FOTO:TRYGVE INDRELID

I morgen(lørdag) er det tid  «Svanesjøen» for min del og ditt skal jeg med et par venninner. Nysjerrigheten på ballett kom etter å sett «Black Swan» . Jeg har aldri sett noe ballettstykke,men jeg gleder meg kjempe mye.  Selve stykket varer 3 timer (med pauser) og er somsagt på Operaen i Bjørvika.

Jeg leste en artikkel om stykket eller forberedelsene til stykket («På tåspissene løs«) og at hun som har hovedrollen i stykket skal danse med betennelse i hælen og brukket tå. Det kaller jeg dedikasjon !

Linket

Nå må jeg bare finne noe jeg kan ha på meg som er pent,men ikke overpyntet. Kan jo ikke gå  i Operaen med joggebukse og vanlig genser(ikke at jeg ville finne på å gjøre det). Føler man må være litt pyntet og jeg må gå i tenkekassen å finne noe som ikke er for overpyntet og heller ikke for «vanlig». Noen som vet kleskoden for å gå på ballett?hehe

Foto:TRYGVE INDRELID

 

Fredagskvelden blir en innekveld for min del som innebærer Idol og Senkveld for min del. Så må jeg få med meg de nyeste episodene av «Vampire Diaries» og «The Secret Circle«.

Håper alle får en fin fredagskveld!

 

Kilde: «På tåspissene løs» og bildene er hentet fra samme artikkel(linket)

Publisert den 4.november 2011 @ 17.00

29 thoughts on “Svanesjøen next..

  1. Oi så morsomt da:) Har aldri vært på ballett selv, men er glad i teater da, så hadde jeg hatt sjansen ville jeg også gått! Dresscode tipper jeg er mer fin bluse, type mørk bukse og heels:) For eksempel:)

    1. Gleder meg veldig til senere idag(lørdag). Takler ikke høyehæler,så det blir tøysko. Venninnen min leste retningslinjer på hva man kan ha på,og det var ikke noe særlig retningslinjer. Operaen vil ikke skremme folk,og kreve en dresscode. Så det blir strømpebukse,pen shorts og en fin genser:) Men takk ffor tipset!

  2. Så kjekt – håper det var ein fin opplevelse og at du fant eit passende antrek 🙂 Ha ei kjempefin helg!!

    Sv.Tusen takk for at du har stemt på eg, setter sånn pris på det!

  3. Så gøy. Jeg har ikke sett svanesjøen live, bare på TV. For å være ærlig synes jeg ikke ballett er sånn superspennende. Men jeg liker å være i operaen. Jeg kunne godt ha sett det stykket. pga at det er et kjent stykke, og det kulturelle og at det er i opraen som sagt. Det er kjekt å pynte seg opp å gjøre noe stas en kveld i ny og ne.

  4. Så heldig du er som skal på Svanesjøen, jeg har heller aldri vært på Operaen, men skal dit for å se Macbeth i slutten av desember. Har ingen anelse om hva man har på seg! Ikke helt kjole, men pent kledd, det tror jeg blir en sikker vinner 🙂

    1. Høres fint ut det!:) jeg ringte hanne og hun hadde lest på Operaens nettsider at det ikke var noe «dress code». hehe. Men jeg skal gå med strømpebukse,fin shorts og fin genser!:) Gleder meg også!

  5. Oj, i kommentaren min var det noen grusomme stavekontrollblundere. Jeg ønsker deg så klart velkommen til DANSENS verden!!

  6. Kjære Nina! Ønsker deg en magisk kveld i Operaen med venninnene! Ble så glad for at filmen inspirerte deg. Nå håper jeg virkelighetens Svanesjø inspirerer til nye dypdykk inn i dansens verden, jeg kommer gjerne med tips! Og så var det klær: folk går virkelig i alt mulig i Operaen, men joggebukser er jo en vinner for da blir du raskt tatt for å være en av danserne;) Jeg synes det er stas når folk pynter seg litt, så svev over marmoren med eller uten hæler! ( og snubles det har vi isposer bak scenen) Ha en fantastisk kveld, vi sees! Hilsen Ingrid Lorentzen

    1. Takk ingrid! Koste meg virkelig på Operaen idag! Hadde aldri vært er før og fikk en fin opplevelse! Gikk ikke for joggebukse looken,men pen short og strømpe bukse og fin genser!:)

      1. Velkommen tilbake uansett look! Så bra dere koste dere. Anbefaler Giselle i januar og Lightfoot/Leon i februar på der sterkeste!

    1. hehe,takk!:) Koste meg virkelig i kveld! Kommer nok til å se svanesjøen en gang til! men kanskje ikke med en gang(må ha råd til det også:P ) hehe.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

