Bloggportrett 2011 · Inspirasjon og tips · om bloggen

Bloggportrett 2011 #36

Jeg fikk inn et bloggportrettintervju jeg nesten hadde glemt og jeg er glad for å presentere Eva Beate sin fine hverdagsblogg.Les mer om bloggen og henne rett under!

Navn:Eva Beate
Alder:
22 år
Sivilstatus:
Fri som fuglen!
Skole/jobb:
Jeg studerer sykepleie ved Høgskolen i Oslo og Akershus, avd. Pilestredet og jobber ved Hjemmesykepleien i hjemkommunen.
Hobby/Interesser:
Det går vel mest i fotball, foto og slektsforskning. Bloggen er også en stadig større hobby.Livsstilsendring en viktig interesse. Jeg er også samfunnsengasjert.
Bloggadresse/hjemmeside:
beik.blogg.no
Antall unike lesere pr dag(ca.
) :Jeg har alt fra 0 – 50. Det varierer veldig fra dag til dag, og når jeg blogger.

//linket

Hvor lenge har du blogget?
Jeg begynte å blogge for tre- fire år siden, men så dalte det av ulike årsaker. I de siste månedene har jeg prøvd meg på wordpress.com, men overhode ikke funnet meg til rette. Nettopp flyttet tilbake på blogg.no.

 Hvorfor begynte du å blogge?
Det var nok mest fordi mange av mine venner flyttet unna og vi ønsket å holde oss oppdatert på hverandre. Jeg fant mye glede i å skrive, og synes fortsatt det er ganske gøy. Jeg har lyst til å satse litt mer på bloggen enn jeg har gjort tidligere.

//linket

Hva handler bloggen din om (hvilken type blogg: personlig,mote,foto osv)?
Jeg vil vel si det er hverdagsblogg. Det går i de elementer hverdagen er preget av. Jeg prøver stadig å bygge opp bloggen, og prøve å gjøre den til noe eget.

 Bloggnavnet, hvordan kom du fram til det?
Jeg fikk det kallenavnet på Høgskolen som en erstatter for Beate. Mine medstudenter kaller meg ofte for Eva Beik! Det falt bare naturlig en lang periode og etter hvert begynte jeg å ta det i bruk til mail, profiler, og bloggen.

//linket

 Har du noen blogger du må inn hverdag?Det er vel helst avhengig av hvem som har nye innlegg i Bloglovin hver gang jeg logger inn.Hvis jeg skal nevne noen som jeg vet jeg leser ofte sånn nå i farta er det inmystrangeworld.wordpress.com og martii.blogg.no. Flotte blogger begge to!

Har du noen livsmotto eller leveregler?
Det som ikke tar livet av deg gjør deg bare sterkere.
Det er allerede godt erfart og hjelper meg når jeg trenger å komme videre når ting går litt på tverke.

Beskriv deg selv med 3 ord?Lun, empatisk og arbeidsom.

Nevn tre filmer som liker godt og hvorfor ?
Ingen enkel oppgave. Jeg må virkelig anbefale Sarahs Nøkkel – en film som grep meg inn til hjerterota. Min absolutte film gjennom tidene er Min Beste Venns Bryllup. Jeg har elsket den filmen siden jeg var liten og jeg digger den enda!! Den siste filmen må være Saving Private Ryan.

Har noe noen favoritt tv-serier som du aboslutt må få med deg?
Haha, alt for mange! Nest en flaut å si det. Noen eksempler er Grey’s Anatomy, Bones, CSI, Akutten, How I Met Your Mother, Two and a Half Men, The Big Bang Theory, Spesialenheten og alt for mange andre…


Har du noen favoritt artister/sangere? Hvorfor liker du de?

Jeg er vel litt sånn at jeg hører på alt og ikke noe egentlig. Musikklisten min kan variere veldig fra måned til måned. I det siste har jeg fått veldig sansen for Bernhoft og musikken hans. Det siste albumet hans går stadig på repeat.

Har du noen fremtidsdrømmer?
Ja, mange. Det er drømmene jeg lever på og jobber opp imot. Jeg har store drømmer om å reise rundt i verden og oppleve andre kulturer. Jeg har fremtidsdrømmer for yrkeskarrieren min og noe å jobbe opp imot.


Nevn tre av dine favorittbøker og hvorfor du liker de?
Jeg er ikke den store lesehesten av meg, men noen bøker har jeg lest og satt virkelig prisen på. Tatiana De Rosnay er en forfatter jeg har fått sansen for. Jeg har lest både Sarahs Nøkkel og Boomerang, og synes begge bøkene er flotte. Jeg har også en bok fra da jeg var liten og medlem av Pennyklubben, som jeg enda kan lese med glede. Den heter Battlecry – for alltid. En gripende historie.

Hvis du skulle ha vært et dyr, hvilket dyr ville du ha vært og hvorfor?
En gepard. Verdens raskeste.

Hvilken verdensdel har du besøkt?
Jeg har besøkt Afrika, Nord-Amerika og en rekke land innenfor Europa. Jeg har et mål om å besøke alle «bebodde» verdensdeler.

//linket

Hvis du kunne dratt ut i verdensrommet, hvilken planet ville du besøkt?

Pluto! Den er lengst vekk og søtest!

Tre ting du må alltid ha med deg i veska når du går ut av huset:

Jeg kan overleve lenge bare jeg har tilgang på iPhone, busskort og bankkort. Alt annet har spiller liten rolle og ligger ofte igjen hjemme uansett.
Takk Eva for at du ville være med på bloggportrettet her på bloggen! Jeg anbefaler alle om en ta en tur innom Eva’s fine blogg!
Har du selv lyst å være med på bloggportrett intervju her på bloggen? Send meg gjerne mail på : blogg.ininasverden@gmail.com
Publisert den 31.okt 2011 @ 23.25


4 kommentarer om “Bloggportrett 2011 #36

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

