om underholdning · Tvserieanbefalinger · Tvserier

Tvserieanbefalinger: Awkward og Hart of Dixie

Som den seriegeek jeg er har jeg snublet over et par gode tvserier i det siste. Jeg ville gjerne dele serietipsene med mine lesere! Les mer om tvseriene rett under!

Sendes på : MTV
Serieskaper:Lauren Iungerich
Skuespillere:Ashley Rickards, Beau Mirchoff and Nikki Deloach
Antall sesonger: 1
Sjanger: Komedie
Hjemmesider: MTV // IMDB.COM

Om serien:

En nokså upopulær 15 åring får en straks,men uventet, status på sin highschool da elevene tror hennes ulykke var et selvmordsforsøk.

Serien omhandler den 15 år gamle Jenna Hamilton som ved et uhell som involverer piller og glatt badromsgulv,får en nokså uventet oppmerksomhet på hennes første år på High School.  Vi føler hennes videre i kampen å komme seg vekk fra stemplet som suicide girl til en vanlig 15 åring. Det blir ikke lett ettersom hun kommer opp i mange uventet og pinlige situasjoner (derav awkward).  Selvom denne serien kan virke som den a-typiske amerikanske highschool (drama )serie,er denne her en  helt annen type. Den ser på high school livet på en morsom og satirisk måte. Det er mange ganger jeg har sittet med latterkramper for å si det sånn.

//linket

Her hjemme kom vi over serien på MTV ved en tilfeldighet å ble hektet med en gang. Til og med moren min følger med på serien. Det sier litt! Kort fortalt en annerledes vri på den vanlige amerikanske high school tvserien!

Sendes på: The  CW Network i USA

Serieskaper:Leila Gerstein

Skuespillere:Rachel Bilson, Jaime King and Cress Williams
Antall sesonger:  1
Sjanger: Drama / Komedie
Hjemmeside: The CW Network // IMDB.COM

Om serien:

Fast-talking New Yorker and brand new doctor Zoe Hart has it all figured out – after graduating top of her class from medical school, she’ll follow in her father’s footsteps and become a cardio-thoracic surgeon. But when her dreams fall apart, Zoe decides to accept an offer from a stranger, Dr. Harley Wilkes, to work with him at his small practice in Bluebell, Alabama. Zoe arrives in this small Gulf Coast town only to find that Harley has passed away and left his half of the medical practice to her in his will.

She quickly finds that Southern hospitality isn’t always so hospitable – the other doctor in town, Brick Breeland, is less than pleased to be sharing the practice with this young outsider, and his daughter, Lemon, is a Southern belle whose sweet disposition turns sour when she meets Zoe. Zoe’s only allies are the mayor, former football star Lavon Hayes, her bad-boy neighbor Wade Kinsella, and handsome lawyer George Tucker – who just happens to be Lemon’s fiance. Zoe is out of her element and ready to pack her bags, but a surprise visit by her snobby New York mother leads to Zoe’s decision to stay in Bluebell for a while, discovering small-town life and a side of herself she hadn’t known was there.

Denne serien bestemte jeg meg for å sjekke ut i går . Jeg fikk en litt «Provindence» feeling over serien,men fant fort ut av denne her skilte seg litt ut. Jeg har ikke sett så mye av Rachel Bilson i tvserieverden,annet at jeg vet hun var med i dramaserien  «The O.C».

//linket

Etter å sett første episoden(pilot episoden) så falt serien i smak og jeg gleder meg  til å se den videre. Håper bare at CW fornyer denne serien ettersom jeg har det med å begynne å se på tvserier som blir kansellert etter den første sesongen. Vet ikke hvordan denne tvserien har blitt mottatt i USA,men håper den gjør det bra.

Vet ikke hvilken norsk tvkanal som vil sende denne tvserien,men regner med at det enten blir en av Tvnorges kanaler eller kanskje TV3. Somsagt vet ikke om den kommer på norske tvskjermer i år heller. Men skal nok si fra hvis den gjør det!

***

Håper dere fikk noen nye tvserier å se på! Sjekk gjerne ut Tvserie kategorien min her på bloggen! (klikk her).

Ha en fin torsdag!

psst: ville også bare si fra jeg er i et bloggportrett hos Marlene sin blogg, sjekk portrettet her!

Publisert den 27.okt 2011 @ 15.48
26 thoughts on “Tvserieanbefalinger: Awkward og Hart of Dixie

  1. Har ikke hørt om noen av dem jeg! Er ikke så mange serier jeg egentig følger med på.
    Sv: Hehe det dagbok flashbacket er ikke fra min dagbok altså 🙂 den skal liksom være morsom!!

    1. Samme her også! Håper det kommer sesong 2 av Awkward,har ikke fått med meg om det kommer ny eller ei.

      Det går bra med meg, takk som spørr. Føflekkene var somsagt ikke noe galt med.

  2. Takk for serietips.. Dette må sjekkes ut 😀

    SV: Ja jeg tar det nok mer som et kompliment i dag enn jeg gjorde i går.. Da ble jeg bare stressa og følte meg ufattelig dum der jeg stod uten leg med en haug av mennesker bak meg i køen 😛

  3. Mtv serier er sånn passe barnslige og søte så det kan funke. Jeg likte det iallefall ut i fra reklamen. Og en ny legeserie, men annerledes da. Så kan funke det og =) Men jeg prøver å holde igjen nå hehe

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

