Filmer · om underholdning

På Kinolerretet | Oktober måned

Tenkte jeg skulle starte en fast spalte hver måned med hvilke filmer jeg ser frem til å se på kino. Kommer nok ikke til å se alle som jeg lister opp hver måned. Men det gir også dere mulighet å få tips eller si fra om filmen er dårlig eller ei,så andre igjen kan få litt innsyn.Filmene jeg lister opp her er filmer som har premiere iløpet av oktober måned. Filmer som allerede har hatt premiere i slutten av september lister jeg ikke opp her.

All info er hentet fra filmweb.no sine sider og trailerne er hentet fra YOUTUBE!

BABYCALL( premiere den 7.oktober 2011)

«Babycall» er en psykologisk thriller med Millenium-trilogiens store stjerne Noomi Rapace Kristoffer Joner, fra regissøren av Budbringeren og Naboer, Pål Sletaune.

BARNEPIKEN(THE HELP) Premiere den 7.oktober 2011

Hovedrollene i «Barnepiken», basert på en av fjorårets mest omtalte bøker og nr. 1 på New York Times bestselgerliste, innehas av Emma Stone («Easy A») som Skeeter, Oscar®-nominerte Viola Davis («Doubt») som Aibileen og Octavia Spencer som Minny – tre veldig ulike og ekstraordinære kvinner i 1960-årenes Mississippi som danner et usannsynlig vennskap gjennom et hemmelig skriveprosjekt som bryter samfunnsmessige regler og setter dem alle i fare.

30 MINUTES OR LESS | Premiere den 14.oktober

I den spennende komedien 30 minutes or less er Nick (spilt av Jesse Eisenberg) pizzabud i en liten by. Hans kjedelige liv kolliderer med de store planene til to håpefulle kriminelle mesterhjerner (Danny McBride og Nick Swardson) når de kidnapper Nick og tvinger ham til å rane en bank.

DE TRE MUSKETERER |  Premiere den 14.oktober 2011

Storslått nyinnspilling i 3D av den verdenskjente historien fra Alexandre Dumas. I rollene møter vi Christopher Waltz, Orlando Bloom, Milla Jovovich og Mads Mikkelsen.

JEG FATTER IKKE HVORDAN HUN FÅR DET TIL| Premiere den 21.oktober 2011

Kate Reddy (Sarah Jessica Parker) tilbringer dagen på jobben hos et Boston-basert finansselskap. På kvelden går hun hjem til sin snille, nylig arbeidsledige arkitektmann Richard (Greg Kinnear) og deres to små barn. Det er en evig balansegang mellom to verdener som hun deler med sin munnrappe bestevenninne Allison (Christina Hendricks), og som Kates unge og supersmarte kollega Momo (Olivia Munn) gjør alt for å unngå.

PÅ EVENTYR MED TINTIN: ENHJØRNINGENS HEMMELIGHET | Premiere den 28.oktober 2011

Paramount Pictures og Columbia Pictures presenterer en 3D Motion Capture Film PÅ EVENTYR MED TINTIN: ENHJØRNINGENS HEMMELIGHET.,» regissert av Steven Spielberg og med Jamie Bell («Billy Elliot», «Defiance») i rollen som Tintin, den modige unge reporteren som i nådeløs jakt på en god historie blir kastet inn i en verden full av spennende eventyr, og med Daniel Craig («Quantum of Solace», «Defiance») som den onde, hensynsløse Red Rackham.

THE THING| Premiere den 28.oktober 2011

The Thing er forhistorien til John Carpenters klassiker fra 1982 med samme navn. Handligen finner sted i Antarktis, hvor en forskningsstasjon finner en utenomjordisk, skremmende skapning – en hamskifter som kan omskape seg selv til en perfekt replikat av andre levende vesener rundt seg. Paranoiaen er komplett.

Jeg skal somsagt ikke se alle,men regner med at jeg skal prøve å få med meg et par av de ovenfor. The thing gleder jeg meg litt til ettersom det er en film med en knippe gode norske skuespillere i + at det er en Sci-fi/skrekk film. Akkurat den sjangeren jeg liker!

-Skal du se noen av de ovenfor? Isåfall hvilke?

 

(Hvis du har sett noen av de, hva syntes du?)

Publisert den 14.oktober 2011 @ 12.30
18 thoughts on “På Kinolerretet | Oktober måned

  1. Jeg liker kostymene i de tre musketerer! Men noen fortalte meg at Baby Call ikke var så bra… Ikke at jeg kommer til å tørre å se den uansett!

    1. Samme her også, en del filmer som jeg ikke visste kom.Kom over «kommer på kino» seksjonen på filmweb.no.
      Jeg liker godt skrekk filmer selvom jeg er veldig skvetten av meg og av sånne grøssere sitter jeg gjerne med en pute i nærheten. haha:P Må bare få med meg noen å se baby call og the thing.

    1. hehe, tror jeg mest sannsynligvis kommer til å leie babycall på dvd. rekker nok ikke å se den på kino. ingen av venninene mine liker sånne typer filmer=)hehe

  2. Det er et par av disse jeg har lyst til å se, men har liksom ikke mest tid til kino om dagen. Men har du råd til å se alle disse filmene på kino?! hehe…det har ikke jeg, så må velge meg ut en jeg veldig gjerne vil se hvis jeg får tid 🙂

    1. hehe, har ikke råd til alle. men hvis jeg hadde stooor lommebok så hadde jeg nok prøvd å fått med meg alle. Men har mest lyst å se «Barnepiken», «the thing»:D

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

