om min hverdag

Filmomtale: Friends with Benefits

FILMINFO:
Originaltittel: Friends with Benefits
Regi: Will Gluck
Skuespillere: Justin Timberlake, Mila Kunis, Patricia Clarkson, Jenna Elfman, Bryan Greenberg, Richard Jenkins, Woody Harrelson
Genre: Komedie
Lengde: 1 t. 49 min.

OM FILMEN:

En ung, kvinnelig hodejeger i New York (Mila Kunis) overbeviser en ung potensiell rekrutt (Justin Timberlake) til å akseptere en stilling i «the Big Apple».Tross at de begge tiltrekkes av hverandre, innser de at dette er alt det de har flyktet fra i et forhold, og bestemmer seg for å se hva som skjer hvis de holder følelsene utenfor og kun har et fysisk forhold.

Det går ikke akkurat på skinner og vi blir dratt med på litt av en historie.

Før jeg så denne filmen hadde jeg ikke de aller største forventningene. Før i år hadde jeg sett filmen «No strings attached» som er løst basert på det samme som i denne filmen her mer eller mindre. Men kan si at jeg endret min mening etter filmen sluttet.

Jeg så denne filmen med Nina m og dere kan lese hennes mening om filmen her!

Selvom selve hovedplottet skjedde ganske tidlig i filmen hadde det ikke noe særlig virkning på filmen i sin helhet. Den virket kanskje litt lengere av den grunn,men det er ikke noe negativt i den forstand. Filmen er fylt med flere «ler-så-jeg-nesten-gråter» øyeblikk til ganske pinlige øyeblikk og over til triste og alvorlige øyeblikk. 

Selvom historien/plottet  i filmen er litt «straight forward» så  har det «det lille ekstra » også. En bihistorie eller noe som foregår rundt det som filmen egentlig handler om. Det gav kanskje også litt mer dybde til filmen(så mye det kan gå i en komedie).

Mila Kunis gjør en utrolig bra jobb og jeg liker henne veldig godt som skuespiller.Jeg synes hun greier de fleste roller hun får «slengt» i sin bane ,og det er nå litt merkelig å se henne som tenåringen «Jackie  Burthart« tvserien «That ’70s show«, etter å ha sett henne i «Black Swan».

Hvis jeg skal si noe om Justin Timberlake er det vel at han er mer som en god  vin; han blir bedre med årene eller med filmene som går kan man vel heller si. Mye av de pinlige og nokså komiske øyeblikkene er det han som starter.

Annen ting som gjør komedien bra er soundtracket(dvs musikken) som er iløpet av filmen. Mange fine «klassiskere» og god låter som er med å skape den rette stemningen i filmen.

Bunn og grunn er dette en fin og morsom komedie som tar med deg på både latterkramper-øyeblikk og over til litt mer alvorlige øyeblikk. Kan ikke si noe særlig mer uten å røpe handlingen,men jeg er litt følsom av meg så jeg fikk jo tårer i øyene flere ganger og måtte ha litt «ikke-gråte-i-en-komedie» peptalks.  Dette er en film som jeg gjerne ser flere ganger,og som skal komme i dvd hylla mi med en gang den kommer ut.

En film jeg virkelig anbefaler for de som liker komedier og romantikk!

Har du sett filmen? Hva er din mening om filmen?

Kilde: Alle bildene er linket til og er hentet fra artikkelen her, hvor jeg også har hentet filminfo!

Publisert den 12.okt 2011 @ 01.05


16 thoughts on “Filmomtale: Friends with Benefits

  1. Tilbaketråkk: Svanesjøen |
  2. ÅÅ, gleder meg til å se denne filmen 🙂 Mila Kunis er blant mine favorittskuespillere, så blir moro se henne i denne 🙂

    Endelig tilbake til bloggen din 😀 hehe

  3. Tilbaketråkk: Oktober 2011 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

