I dyrenes verden · om bilder og sånt · om min hverdag · om mine følelser og tanker

She’s a lucky girl

Møtt lille Lucky,en søt og  liten rampete katteunge som ble reddet av naboen min fra et kald og åpen garasje i helga som var. Denne hjerteknuseren var foreldreløs og var veldig utmagret. Naboen min hadde ikke hjerte til å la den være der. Så hun har nå foreløpig tatt seg om henne,men hennes egen kattepus er ikke så veldig glad i nykomlingen. Men det tar nok tid for at den godtar nykomlingen.

Etter veterinær besøket fant man ut at alt var i orden med Lucky ,og eneste tingen er at hun er litt mager. Hun veide ca 430 gram!

Men hun får morsmelkserstatning for katter og ser ut som har kvikne til.. Vi her hjemme har vært barnevakt av og til for Lucky. Grunnen til at hun heter Lucky var at den garasjen hun ble funnet i var åpen, og området var det mye rev & gauper. Så hun var heldig at hun ikke ble spist opp.

For flere bilder av både Lucky og andre dyr kan du sjekke ut min Flickr konto og min mappe der som heter «The Animal Kingdom«.

Bloggpausen var ikke av den lengste laget som dere kanskje merket,men tok meg en 1 dag eller så. Det hjelper å få ting på avstand. Jeg kunne ha blogget ,og blogging for min har blitt en del av hverdagen. Noe jeg trives med og få muligheten til å lufte idéer samt mine interesser.

Grunnen til at jeg en mini-bloggpause var vel av den grunnen av følte det gikk mer på kvantitet enn kvalitet. At jeg bare slang ut innlegg i hytt og pine uten å ha lyst til det. Følte det ikke var helt riktig ovenfor dere og jeg håper få kommet ordentlig tilbake .Har fått en del idéer som jeg skriblet ned og skal fordele utover som ukene går. Kom gjerne med tips til innlegg eller ønsker om hva jeg kan skrive om!

Helgen som var gikk  fort over og jeg holdt meg mest inne, foruten min 2 timer lange gåtur på lørdagen. Det var fin vær,men det blåste noe innmari. Jeg fikk tatt en del bilder og fått tuslet litt i skogen. Merkelig hvor mye skogen kan roe deg ned,og jeg håper det kommer en vindstille dag som jeg kan ta meg en ordentlig tur.

Ville bare igjen takk for alle besøk og kommentarer som har kommet mens jeg har vært «borte». Ser jeg har fått enda en bloglovin følger,og det er noe som får meg til å smile. Koselig å få den slags respons på bloggen,at folk vil gjerne holde øye med innlegg.

Hvordan har helgen vært for dere?

 

27 thoughts on “She’s a lucky girl

    1. Det er hun:) Er så nusselig når hun sover. Særlig når hun har sloknet i mine armer. Har nesten lyst å ta over henne,,men hjemme hos meg adopterte vi en pus i fjor. Så vi er ikke sikker om hun lille vil passe med vår.

    1. hehe, du smelter nesten å se på henne. Skal bare se når hun sover. Særlig etter når hun har sovnet i armkroken min!:) hehe. prøvde å ta bilde av det,men ville ikke røre på meg pga jeg var redd for å vekke henne:)

  1. Sv; Jo da, Gosh neglelakkene var bra!!

    Lol, får vondt i bena jeg også, men blir mer og mer vant til det :p

    // Hehe, er jo ikke alle som er det. Og ja, det er mange fine ringer der ute!!

    // Nope, det var den ikke, og så langt har denne sesongen vært nesten litt forutsigbar…

    // Jepp, er nok antageligvis bedøvelsen, hun har fått en lammelse på høyre side av ansiktet, som mest sannsynlig vil bli borte i løpet av en måned eller to.

    1. Så bra! da skal jeg prøve gosh neglelakkene en gang!
      //ja,er vel mest vanesak å gå i høyhælet sko. Jeg skal kjøpe noe høyhælet sko når de er på tilbud så jeg ikke bruker så mye penger på de,for å så ikke bruke de:P haha
      // Huff,ja. håper lammelsen går vekk fortere!

  2. Stakar liten 😦

    Sv; Ja, absolutt! Alt for mye! Men greit å være inne i alle fall, bortsett fra at jeg ble lurt med ut en tur :p

    // Takk, ja det var det!!

    Hehe, ja, tar gjerne flere roadtrips!

    // Takk 🙂 Nei, absolutt ikke! 😀

    1. Ja, du smelter når du ser det lille nøstet. men hun er en liten rakkerunge .hehe. hun ville leke i dag ,og spesielt klore og bite i hendene mine. men heldigvis er de tenna og klørene ganske småe.

    1. Ja, det er en rørende historie. tror ingen har lett etter henne. hun hadde visst ligget i den garasjen et par dager. Skal visst komme til en fostermor som har en kattepus som er mor selv.

    1. Ja,hun er en heldig liten pus:) hun skal omplasseres til en annen som har en kattepus som er mor,som kan ta over den lilles oppdragelse:) naboen kunne dessverre ikke beholde katten,men har gitt den ormkur og fetet den litt opp.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

