Inspirasjon og tips · Reise og Livsstil

Drømmereisemål #2

Drømmereise mål #2: Australia

Nå har vi kommet til landet som har kommet på andre plass i min «drømmereisemål» nedtelling. Altså dette er reisemål som jeg kun drømmer om å reise til i skrivende øyeblikk. Lommeboka mi er ikke stor nok til noen av de landene jeg har  på min liste. Men drømmer jo gratis! Ikke sant?

Litt fakta om Australia:

Australia er et land i Oseania beliggende sør for Indonesia og Papua Ny Guinea. Det er verdens sjette største land regnet etter flateinnhold, og opptar mesteparten av det kontinent det er del av. På den østlige siden av landet ligger Stillehavet, på den vestlige Det indiske hav. Det bor i overkant av 21,3 millioner mennesker i Australia. Navnet «Australia» er derivert fra det latinske ordet Australis, som betyr «sydlig» eller «sørlandsk».[les mer]

(linket)

Har lenge nå hatt lyst å dra «down under» samt å reise til drømmereisemål #1 som er på listen min(som jeg skal avsløre neste uke). En blogger jeg følger fast Elisabeth har nylig vært i Australia  et par uker og har mange fine bilder på bloggen sin.

Selvom det er mange ekle kryp og gifte ting i Australia skal det ikke hindre meg en gang å reise ned ditt .Jeg er en litt pyse når det kommer til «småkryp» generelt.

Jeg har lyst å besøke Great Barrier Reef,Kakadu nasjonalpark,Uluru-Kata Tjuta nasjonalpark og Operahuset i Sydney.  Mest av alt har jeg lyst å besøke Australia Zoo i Beerwah i Queensland.

Det jeg mest forbinder med Australia generelt er Steve Irwin og det er mannen bak Australian Zoo. Jeg elsket å se på tvseriene og dokumentarene som omhandlet han,og beundret hans nokså dumdristige mot. Det var med tungt hjerte da jeg fikk høre at han døde  under en dykke tur da en piggrokk traff han i hjerte.

Familien ble tilbud statsbegravelse,men de takket nei til det ettersom Steve Irwin ikke ville ha ønsket det.

(linket)
(linket)

Jeg får spikke og spare til jeg en gang blir så heldig å få opplevd Australia på nært hold.

Har du vært i Australia noen gang?

 

Kildeinfo: Om Australia // Steve Irwin // Bildene er fra weheartit.com og er linket.

6 thoughts on “Drømmereisemål #2

  1. Jeg har SÅ lyst til Australia! 🙂 Må være drømmereise nummer 1. 🙂 Hadde store forhåpninger om å dra dit på utveksling, men så fjerna de det i år :/

  2. Jeg har vært i Australia og elsker landet! jeg hadde alltid drømt om Australia og når jeg plutselig fikk sjansen til å reise dit med den tidligere jobben min, ble jeg overlykkelig. Jeg var i Melbourne og Sydney. Sydney er en helt fantastisk nydelig by, og jeg vil helt klart tilbake til det spennende landet igjen….når jeg blir rik!! 🙂

  3. Jeg kunne også gjerne tenkt meg å reise til Australia. Leid en bil og kjørt masse. Jeg så datteren og kona til Irwin på tv for en liten stund siden; på Rachel Ray Show. Hun lille jenta var blitt så stor!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

