30dagers ufordringen · om mine følelser og tanker

Dag 27 |30 dagers utfordringen

Dag 27: Fobi(-er) du har..

(linket)

Den aller største fobien jeg har er vel frykten for vepser/bier. Jeg har flere ganger gjennom årenes løp blitt stikket og det var kanskje fra «barnsben» frykten kom. Jeg takler ikke å være samme rom med en veps selvom det er stort. Jeg fnyser av folk som sier «det er bare å holde seg i ro så gjør de ikke noe». Lett for de å si ettersom de ikke frykter veps!

Jeg er en av de folkene du ofte ser skrikende rundt i ring med en veps på slep eller sitter stiv som en stokk hvis det er en på meg.

(linket)

Ellers så er jeg ikke så himla glad i små kryp som f.eks edderkopper,maur eller andre krypende ekle ting. Er de på avstand og jeg ser de er det greit. Men hopper de på meg er det en annen sak!hehe

Hvilke fobier har dere?

 

20 thoughts on “Dag 27 |30 dagers utfordringen

  1. Huff, måtte nesten le litt for meg selv – jeg er en av de som sier: «slapp av, det er bare å stå rolig» :p Hehe. Det er ikke godt å bli stukket da men, så skjønner godt fobien din 🙂

    // Ja, det hopet seg plutselig opp med både skolearbeid og annet 🙂

  2. // Oi, kunne du tenkt deg det? 🙂 Jeg vet ikke helt hvordan jeg vil ha det enda da, men vet at jeg vil blande to bilder som jeg har liggende i tillegg til navnet på bloggen i en litt pen skrift 🙂
    Tror størrelsen er 940px i vidden, men vil ha headeren mye smalere enn det jeg har nå – kanskje litt i denne størrelsen som lunaanette.com har og i stilen til andreabadendyck.blogg.no. Vil du at jeg skal sende deg bildene på mail nå? 🙂

    1. Kan gjøre et forsøk! Så kan du jo bestemme om du vil se andre bidrag eller kjøpe en header. Blir for all del ikke fornærmet eller noe som helst. Er vel og merke ikke noe proff,men skal prøve mitt beste og lage et par alternativer og sende deg en mail med de. Jeg kan prøve å få gjort det iløpet av torsdagen hvis det passer bra for deg?
      Send meg gjerne bildene samt også litt beskrivelse iforhold til farge 🙂

      1. // Så bra å høre 🙂 Har nemlig mast litt på ei venninne, og hun er så snill at hun skal gjøre om designet mitt, så kanskje lager hun header til meg også 🙂
        Ok! Stilig at du vil prøve 🙂

  3. Jeg er ikke særlig glad i veps, men er ikke redd for de. Jeg hater edderkopper og andre småkryp, men som fobi er det vel bare klaustrofobi jeg har. Det er helt grusomt og lammer meg helt hvis jeg er i store folkemengder. Jeg må alltid vite hvor nærmeste vei ut er eller stå i utkanten av en stor folkemengde. Hvis ikke er jeg på nippe til å svime av og få fullstendig panikk.

    1. Huff, det hørtes ikke noe godt med klaustrofobi. Er ikke superglad når jeg er i store folkemengder,og føler jeg trenger litt rom. Som f.eks med minnemarkering ved rådshusplassen etter 22.juli, der hadde jeg ikke orket å vært hvis jeg ikke var heldig å komme nesten helt frem til scenen. Det var tettpakket.

    1. hehe,skjønner det med rotter litt. Jeg hadde jo en hetterotte når jeg gikk på ungdomsskolen faktisk,men fant ut at det var ikke noe gjennomtenkt valg.

  4. Skjønner deg godt, selv om jeg bare er blitt stukket 1 gang da jeg var liten..Det jeg mer og mer misliker er FLÅTT! Det har vært vanvittig mye i år, og jeg har hatt 2 sittende fast på meg, og Lina har hatt 2 faste og 2 som bare har krøpet på seg. De er så ekle *grøssss!!*

  5. Dette høres ut som meg, men jeg har aldri blitt stukket så det er kanskje litt rart at jeg har det sånn. Den lyden.. *grøss* lyden er helt forferdelig!

  6. Tilbaketråkk: 30 dagers utfordring |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

