om litteratur og bøker

En smakebit på søndag #38 – «Verdens øye»

Det er flukten fra virkeligheten som har denne ukentlig spalten på bloggen sin hvor hun oppfordrer folk til gi en liten smakebit fra en bok man leser nå. Det er trenger ikke å være lange avsnittet heller og man skal ikke avsløre alt for mye av handlingen heller.

Boken jeg holder å fordøye nå er første boken i fantasy serien skrevet av Robert Jordan. Første bok heter «Verdens øye«(hold pcmusen over tittelen for lese mer om boka). Utdraget under fra side 29:

Rand passet nøye på å unngå å se på kvinnene. Neste morgen ville mennene late som om de var forbauset over å se stangen,og ved middagstid ville de ugifte kvinnene danse og tvinne fargerike bånd rundt stammen,men de ugifte mennene sang. Ingen visste når skikken begynte eller hvorfor-slik hadde det bare alltid vært-men det var en unnskyldning for å synge og danse,og i Tvillingelvene trengte de ikke rare unnskyldningen for det.

linket
10 thoughts on “En smakebit på søndag #38 – «Verdens øye»

  1. Denne serien er blant mine absolutte favoritter. Jeg leste den to ganger på norsk (lånt på biblioteket), men nå holder jeg på å kjøpe hele serien på engelsk og gleder meg en haug til å lese den på originalspråket! 🙂 Håper du vil kose deg like mye med denne serien som jeg har gjort 🙂

  2. Sv; Tror jeg skal gjøre det samme en gang 😉

    Så bra, da valge jeg riktig!

    Vet ikke om jeg kan alikevel, men finner ut av det i morgen!

    // Du er flink med jobbsøkingen i alle fall! Håper du får den jobben, da kommer jeg og henge på jobben din 😛

    // Ja, de er kjempefine!

  3. Morsomt.. du er så flink med å lese bøker, ja, bra du søkte jobb på en bokhandel:p.. hehe.. btw: kul ide, med å holde musa over linken også kommer en liten tekst.

    1. Takk monica! Morsomt å lese bøker. nå er jeg litt dvale modus ifht bøker. men lysten kommer nok igjen:) krysser fingrene for at jeg blir kalt inn på jobbintervju. Det får jeg vite i slutten av oktober. imens søker jeg i vei på jobber:)

      Fint å høre at du likte den idéen med at teksten kommer når man holde musen over den. Fin måte hvis man ikke vil avsløre alt for mye med osv. 🙂

  4. Denne serien har jeg utrolig lyst til å få lest en dag, har bare hørt godt om den 🙂 Håper du koser deg med boken og at leselysten kommer igjen. Jeg mister fort lysten dersom jeg f.eks. tvinger meg selv til å fullføre en bok som egentlig ikke fenger meg.

    Jeg er litt sent ute med kommentarene men i går var jeg litt busy 😉

    1. Det går bra mari:)
      Har hørt mye bra om den bokserien til Robert Jordan,og jeg var innom biblioteket i forrige uke og var glad å se at bok nr var endelig kommet tilbake i hylla.:) Har kommet litt igang med boka,og i starten er den litt småtreigt,men tar seg opp:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

