om underholdning · Tvserier

Tvserie Tips: The Secret Circle

Tvserie info:
Original tittel: The Secret Circle
Sjanger:Drama | Fantasy | Horror
Antall sesonger: 1(2 episoder har kommet ut pr dags dato)
Skuespillere:
Britt Robertson,Gale Harold, Thomas Dekker and Phoebe Tonkin mfl.
Executive producers : Kevin Williamson («The Vampire Diaries,» «Scream,» «Dawson’s Creek») og Elisabeth Craft («The Vampire Diaries,» «Lie to Me») mfl.

*Tvserien sendes på den amerikanske tvselskapet The CWTV og sendes på torsdager.
*Offiesiell hjemmeside for serien:  The Secret Circle

Serien handler om:

Cassie Blake var en lykkelig, normal tenåringsjente – inntil moren Amelia dør i det som synes å være en tragisk tilfeldig brann. Foreldreløse og dypt bedrøvet, flytter Cassie inn til hennes  varme og kjærlig bestemor Jane i den vakre lille byen Chance Harbor, Washington – byen moren forlot så mange år før – hvor beboerne synes å vite mer om Cassie enn hun gjør om seg selv . Etterhvert som Cassie blir kjent med  hennes high school klassekamerater, inkludert blide Diana og hennes kjekke kjæreste Adam, grublende einstøing Nick, mean-girl Faye og hennes medhjelper Melissa, så begynner  merkelige og skremmende ting begynner å skje. Da hennes nye venner forklarer at de alle stammer fra mektige hekser, og de har ventet på Cassie å bli med dem og fullføre en ny generasjon av Secret Circle, nekter Cassie å tro dem – inntil Adam viser henne hvordan hun kan å låse opp hennes utrolige magiske krefter. Men det er ikke før Cassie oppdager en melding fra sin mor i et gammelt skinn-innbundet bok gjemt i morens gamle soverommet, at hun forstår hennes sanne og farlig skjebne. Hva Cassie og de ​​andre ennå ikke vet er at mørkere krefter på spill, krefter som kan være knyttet til de voksne i byen, inkludert Dianas far og Faye mor – og at Cassie mors død kanskje ikke ha vært en ulykke.[kilde]

Selve serien er basert på L.J Smith sin bokserie med samme navn og en del av produsentene av «The Secret Circle» har også «The Vampire Diaries» på sin liste. Jeg har ikke lest bokserien,men merker at det er en serie jeg ville likt.

I går bestemte jeg meg for å sjekke ut serien som jeg hadde hørt mye positivt om,og jeg ble «bergtatt» og falt for serien med en gang. Trodde først at denne ville bære preg av «Vampire Diaries» ettersom mange av seriens produsenter(som nevnt ovenfor) er i produksjonteamet til Vampire Diaries.

Men kan med sikkerthetskyld si at det er ikke tilfelle. Det er noe helt annet og selvom begge seriene har hovedpersoner som har mistet sine foreldre,så er det helt annerledes i denne serien. Denne handler hovedsakelig om hekser og denne sirkelen som dannes samt highschool livet.

Jeg gleder meg til å følge med videre på denne serien og jeg krysser fingrene for at det er en serie som vil falle smak hos det amerikanske folket!

Du vil like denne tvserien hvis du liker «The Vampire Diaries» og «Charmed»  mfl.Har somsagt ikke fått sett mer en pilot episoden og kan ikke sammeligne med andre tvserier helt ennå.

"Heather" --  in The Secret Circle on The CW.  Photo: Sergei Bachlakov/CBS ©2011 The CW Network, LLC. All Rights ReservedHar du sett på denne tvserien?

 

Kilde: Alle bildene er linket(All picture are linked) // Info hentet fra hjemme siden «The Secret Circle»

Steder man kan se serien online:  Sidereel.com(du må melde deg gratis inn for å få oversikt over ulike nettsteder som viser de ulike episodene) eller Project Free Tv..

 

20 thoughts on “Tvserie Tips: The Secret Circle

  1. Har faktisk lastet ned begge episodene som har kommet ut, men har selvfølgelig ikke hatt tid til å se på det enda. Men en gang jeg kjeder meg skal jeg nok det, tror det er en serie jeg kommer til å like, elsker alt som har med hekser å gjøre!

    1. Har ikke fulgt med så nøye på charmed heller,men secret circle omhandler hekser og charmed har nesten samme tema. Men somsagt anbefales hvis du liker vampire diaries!

  2. jeg elsker den serien har noen en serie som ligner jeg har også sett the vampire diaries elsker dem begge 🙂

      1. hmm, Charmed ligner. Det handler om noen hekser,eller tre som har overnaturlige evner. Ellers så er det jo klassikeren Buffy -vampyr dreperen. Er jo ikke helt magi,men en kjempe bra serie.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

