30dagers ufordringen · om min skolehverdag · om mine følelser og tanker · På godt & Vondt...

Dag 23| 30 dagers utfordringen

Dag 23; Studier: Hva studerer du og veien videre?

Denne utfordringen er kanskje ikke den jeg har mest gledet meg for å skrive. De som følger meg her på bloggen har kanskje fått med seg at jeg for 2 uker siden tok den harde beslutningen om å avslutte det studiet jeg var på.

Skal ikke lange innlegget om det,men hvis du lurer på hvorfor kan du f.eks lese dette innlegget her og dette!

Men kort fortalt avsluttet jeg studiet pga jeg var utbrent og følte jeg bare drev meg videre pga noe jeg egentlig ikke hadde lyst på. Ukene forut mitt valg hadde vært harde og det var mange søvnløse netter og morgener som jeg ikke orket å stå opp. Prøvde å skyve unna tankene om skole,pensum og ha råd til å gå på skole. For øyeblikket er jeg arbeidsløs,men søker etter jobb. Har (kanskje) fått meg et jobbintervju på en av mange tanumner (bokhandel) i Oslo. Det er ikke før i begynnelsen av november,men det er verdt det.

(linket)

Veien videre og studier videre er fremdeles uviss,men jeg vil bruke tiden til hjelp å få litt avstand. Jeg vil ikke skynde meg inn i noe jeg virkelig ikke brenner 100% for. Det var den feilen jeg gjorde for 3 år siden.

Ting føles mye bedre og jeg ser lysere på fremtiden. Dagene er fremdeles mye opp og ned ettersom tanker om studier og fremtid til stadighet sniker seg inn.

(linket)

Tips og råd til de som ikke har bestemt seg for høyere utdanning eller går siste år på VGS(videregående) er å tenke nøye gjennom hva man vil bli. Snakke med studenter eller den høyskolen/universitetet man vil gå på. Bruk tid på det,og ikke begynne å tenke på det siste halvåret av videregående(ikke at jeg gjorde det!).

15 thoughts on “Dag 23| 30 dagers utfordringen

  1. Når jeg ser tilbake, så skjønner jeg ikke helt at jeg holdt ut mine studier:s.. men er glad for at jeg er ferdig.. Det er umulig å bestemme seg i en alder av 18 år hva man har lyst til å bli når man bli stor:s.. jeg syns det beste er å jobbe litt og få litt erfaring etter vgs..
    SV: ja, jeg dro til Barcelona:p..

  2. Håper du finner ut av hva du vil videre 🙂 Er ikke noe koselig å bekymre seg for slike ting.

    // Huff, nei – enig der! For mange (inkludert meg) er jo disse fagene et mareritt!
    Takk for det 🙂

  3. Det er viktg å være nøye når man velger. Jeg anbefaler folk å ta et årsstudum hvis de er usikre. Man får studiepoen, pluss masse erfaring. Selv har jeg et årsstudium i engelsk som garantert kommer godt med senere 😀

    Lykke til med jobbsøking!

    1. Takker! I natt satt jeg oppe å søkte på jobber!:)
      Det er godt tips det Eileen!:) Det er viktig å være nøye på hva man velger og tenke seg om! årstudiumer er perfekte for de som vil teste litt studentlivet og høyere utdanning.

  4. Det skal ikke være lett i finne ut hva man vil bli/studere her i livet. Å skjønner ikke hvordan noen kan vite det når man er 18! Tror man har godt av å komme litt vekk fra skolebenken og det er jo bedre å bruke noen år på å tjene penger mens man jobber og grubler, enn å bare hoppe rett fra vgs til studier man ikke er helt 100% sikker på. Men du er nok ikke den eneste som falt for den feilen :p

    1. Nei,det er ikke like lett og jeg angrer jo på at jeg ikke tok tiden etter vgs å bestemme meg. men jeg er nok ikke den eneste. Nå må jeg bare finne ut hva jeg vil og noe jeg brenner for!
      btw jeg har søkt på jobb på kaffemakeriet på lillestrøm city (den som vi var på sist) !:)

  5. Tilbaketråkk: 30 dagers utfordring |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

