om bilder og sånt · om mine følelser og tanker · På godt & Vondt...

Life is the most spectacular show on earth

Siste dagene har vært både vært nedturer men oppturer. For de som leser dette innlegget først kan det være lurt å kikke litt på dette innlegget her først. Jeg har valgt å avslutte det studiet jeg har gått på snart 3 år. Det har ikke vært et enkelt valg,men jeg har kommet til et punkt hvor jeg ikke greier mer. At jeg ikke har det bra på innsiden og det å presse seg videre for noe man ikke vil har tatt på.

Etter å vært hos studierådgiveren i går føltes det som ti kilo var blitt tatt vekk fra skuldrene mine og jeg følte noe som jeg ikke følt på lenge nå. Følelsen at ting kan bli bedre og det er håp der. Et håp om jeg kan finne det som jeg virkelig brenner for og et håp for at jeg nå kan med tiden til hjelp få ladet opp batterier og få ting på rett kjør. Jeg har forhåpentligvis et jobbintervju på en bokhandel i starten av november måned,og selvom det er lenge til er det noe jeg satser på i første omgang.Jeg elsker virkelig bøker og det ville vært en drøm som har blitt til virkelig hvis jeg får den jobben.

Jeg orker ikke tanken akkurat nå å stresse som en galing på jakt etter jobb når jeg er sliten og motivasjon er ikke på topp. Trivsel på jobb er fokuset mitt nå pga jeg orker ikke å reise på en jobb som jeg mister motivasjon og energi på. Selvom man kan ikke være kresen på jobb nå til dags vil jeg velge heller med omhu når jeg skal velge jobb.

Men jeg ser lysere på fremtiden selvom jeg føler litt uro innerst inne. Det har somsagt ikke vært et enkelt valg som jeg plutselig har kommet med. Dette har virkelig «gnaget» på meg fra innsiden. Jeg er kjempe glad for de gode vennene jeg har som har visst forståelse og omsorg. Samt for min familie som var vist forståelse. Kanskje ikke alle som forstår det valget jeg har tatt,men jeg kan ikke forsette pga andre synes jeg skal. Det blir ikke riktig..

Håper alle andre har det bra,og jeg vil si tusen takk for de koselig og støttende kommentarene på innlegget hvor jeg skriver om hvorfor jeg avslutter studiet mitt.


16 thoughts on “Life is the most spectacular show on earth

  1. Kan nok tenke meg det var et vanskelig valg å ta ja, men du virker fornøyd med valget og det er det viktigste! Som du sier så er det ikke noen vits i å presse seg til å fullføre noe man egentlig ikke har lyst til, da blir det jo bortkastet. 😉 Lykke til med jobbsøking og letingen etter den perfekte arbeidsplassen. Ting ordner seg nok skal du se. 🙂

    1. Var et vanskelig valg ja. Men måtte kjenne etter om det virkelig er det jeg ville. Studiet jeg valgte var ikke rett for meg. Håper å finne jobb som jeg kan trives med og finne ut hva jeg vil med studier.

  2. Det er bra du endelig har bestemt deg for hva du skal gjøre! Kan tenke meg det er vanskelig, men orker man ikke så er det heller ikke bra å presse seg selv. Dessuten, hvis du vil ta opp der du slapp så kan du det også..

  3. Så bra du har tatt et valg du kjenner at er bra og godt for deg. Da er det hvertfall ikke noe du blir å angre på! Hvis det sliter deg ut er det heller ikke bra, så godt du hører på egen kropp. Jeg har selv nettopp måtte ta en lignende avgjørelse, som ikke har vært lett, men jeg måtte bare gjøre det, og som du sier så letter det mye fra skuldrene!
    Jobbe i en bokhandel hadde jo vært perfekt for deg, du kan jo anbefale masse bøker når du leser så mye. Bibliotek hadde også kanskje vært noe å søke på???

    1. Takk for kommentaren 🙂 Jeg er glad for at jeg tok den avgjørelsen og selvom det var vanskelig å ta så måtte jeg bare gjøre det for min egen helse. Det var dager hvor jeg ikke orket tanken på skolen å ble bare liggende i senga for å droppe forelesninger/gruppesamlinger. Håper ting blir bedre med tiden og at jeg finner ut av ting! Håper at jeg får jobben også,og som du skriver er kanskje bibliotek noe å jobbe med også.

    1. Ja,håper det selv:) Måtte bare ta det valget nå og det var ikke like lett. Men ingen vits å presse seg videre på et studie som jeg ikke lenger har noe motivasjon til. Dumt er det nå så langt jeg har kommet.men hvis jeg vil på senere tidspunkt kan jeg ta opp den,og hvis jeg ikke vil samme linje kan jeg bruke det jeg har tatt av poeng & fag til en annen bachelorgrad f.eks. Men jeg skal ta tiden til hjelp,og finne ut av hva jeg vil.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

