30dagers ufordringen · om musikk

Dag 11| 30 dagers utfordringen

Dag 11 Musikk: Din favoritt artist/band og hvorfor?

Nok igjen blir det en dag som ble hoppet over og jeg glemte helt å poste denne i går. Mandagen i går ble litt annerledes enn jeg hadde forventet meg. Skal skrive mer om det senere.

Greide ikke helt å bestemme meg for 1 artist jeg likte og valgte heller en artist fra hvert kjønn.

Lady Gaga har vært min kvinnelige favoritt artist og har helt siden hun startet opp for over 3 år siden vært manges musikale ikon. Jeg likte ikke noe særlig henne i starten når hun gav ut «Just Dance» husker jeg. Men etterhvert begynte jeg å like henne bare mer og mer ettersom hun vokste som artist. Det jeg elsker/liker med henne at hun våger å være annerledes. Kanskje ikke alle sangene er topp kvalitet,men hun våger seg vekk fra mainstream og lager noe som er sitt eget.

Jeg og venninnen min Nina m var på Lady Gaga konsert i Oslo Spektrum i fjor(oktober). Det var en opplevelse jeg ikke skulle være foruten. Billettene ble skaffet et par dager før og jeg fikk tak i 2 sitte plasser. Skulle gjerne ha vært nede på gulvet og vært med på «festen».Men man kan ikke forvente mye når man ringer 2 dager før konserten.

- (C) Nina M. (linket)

Bruno Mars  sitt album «Doo-Wops & Hooligans» er å finne på min kjære Ipod og jeg har en håndfull favoritter på den cden. Jeg liker veldig godt stemmen hans og jeg synes han har en spesiell utstråling når han synger (og når man ser på musikkvideoene hans).

Hvis han en gang kommer til Norge og har en konsert så skal jeg se å komme meg på den!

-linket

Hvilken er din favoritt artist?(eller artister for den saks skyld).

21 thoughts on “Dag 11| 30 dagers utfordringen

  1. fint innlegg! 🙂
    min favorittartist må vere pj harvey. har så og sei alle albuma hennar i cd-samlinga, og har vendt meg til ho i tide og utide sidan sjuande klasse. men så må eg ikkje gløyme kaizers orchestra, mumford & sons, dream theater, tom waits, leonard cohen, patti smith, THE CLASH!!! (har hatt same the clash lommeboka sidan eg var 13), the ramones… oren lavie og big bang 🙂

  2. Gaga er dronning! Og jeg syntes Bruno Mars har en fantastisk ydmyk stemme 🙂
    Hmm, mine favoritter må nok være Muse, Maroon 5, Justin Bieber (ja, faktisk). Og så var jeg totalfrelst av Christina Aguilera i flere år, det har dabbet litt av de siste årene, men hun er jo råkul, spesielt da hun var Xtina! 😀

    1. Heeelt enig med deg ! Gaga er dronning! hehe^^,
      Liker de du lister opp også! Justin Bieber har jeg litt bob-bob forhold til, men likte faktisk godt «Baby» når den kom ut,og Somebody to love etter å hørt de i «Glee» synge den:)

  3. Lady Gaga har jo sin egen stil, og sangene hennes fenger såååå! Bruno Mars har jeg derimot vært litt imot, for ALLE elsker ham, og da frister det liksom ikke :/// Hm… Men det er jo MCFly, vettu 😉

  4. Veldig enig med deg når det gjelder Lady Gaga – hun er rå når det gjelder å leve slik hun selv ønsker og det at hun ikke lar seg begrense av andre menneskers syn og hemninger. Slikt DIGGER jeg! Og ikke minst liker jeg henne kjempegodt pga hun er genuint ydmyk og takknemlig+damen er skikkelig morsom også;)
    Bruno Mars kan jeg mindre om, annet at jeg er kjempeimponert over stemmen hans; den er knallgod! Og spesielt etter å ha hørt Grenade, er jeg imponert over hvor hjertefølt og ekte han får det til å høres ut – enda mer pga Grenade kunne ha vært en kjempesviske dersom noen med mindre formidlingsevne hadde sunget den. Slik han gjør den, synes jeg det er en fantastisk fin sang, og jeg har hatt SINNSYKT dilla på den de siste par ukene, du ANER bare ikke hvor mange ganger jeg har spilt den!! Har til og med lært meg den på keyboardet, og aller best; jeg holder på å skrive en parodi på den som jeg er utrolig fornøyd med, og jeg gleder meg masse til å dele den med dere når den er ferdig;D I tillegg har jeg hørt mye på Key of Awesome’s Grenade-parodi, den anbefaler jeg virkelig:D Bare søk på Key of Awesome på Youtube, og på Grenade der – RÅ!

    1. Så bra at du er enig! Gaga er rå og jeg liker hvordan hun tar vare på fansen sin. Etter å sett henne på ulike show virker hun som en jordnær person!
      Helt enig med deg at hvis noen andre enn Bruno Mars skulle synge Grenade ville den bli -FAIL-. hehe. Det er noe spesielt med stemmen hans !

  5. Tilbaketråkk: 30 dagers utfordring |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

