Bloggportrett 2011 · Inspirasjon og tips · om bloggen

Bloggportrett 2011 #30

På tide med bloggportrett #30 i rekken og denne bloggen som er med i dette bloggportrett intervjuet er en blogg som jeg vil tro faller i smak hos alle! Les mer om bloggeren og bloggen hennes rett under!

Navn:  Vestfoldgirl (siden bloggen er sånn halvveis anonym går jeg ikke ut med navn!)
Alder:
34 år

Sivilstatus:
For øyeblikket singel, men leter etter den store kjærligheten!
Skole/jobb: Går siste året på førskolelærerutdanning, og har ekstrajobb i klesbutikk
Hobby/Interesser: Lese, film, musikk, dyr, reise
Bloggadresse/hjemmeside:
http://vestfoldgirl.wordpress.com/

Antall unike lesere pr dag(ca.): Varierer veldig, men sånn ca mellom 100-300

Hvor lenge har du blogget?
Jeg har nå blogget i to år. Jeg starta å blogge når jeg begynte å studere igjen etter over 10 år i arbeidslivet.

Hvorfor begynte du å blogge?
Jeg leste en del blogger og syntes det var et interessant fenomen, og hadde lyst å opprette en selv. Jeg ville skrive om skolenog studentlivet, men det var også for å ha en slags dagbok for min egen del.

Hva handler bloggen din om(hvilken type blogg: personlig,mote,foto osv)?
Det er en personlig hverdagsblogg, som ikke handler om kun mote, foto eller sånne ting. Jeg skriver om hva jeg gjør på skolen, om jobben, om filmer/tvprogram, om dyr, kjendiser og jeg skriver omtale av bøkene jeg leser.

-linket

Bloggnavnet,hvordan kom du fram til det?
Det var egentlig bare noe jeg fant på i farta….jeg hadde ikke tenkt gjennom det når jeg oppretta bloggen, og måtte komme på et navn. Siden jeg ikke ville ha en blogg med mitt navn valgte jeg Vestfoldgirl siden jeg bor i Vestfold. Ikke særlig oppfinnsomt eller spennende, men men….

Har du noen blogger du må inn hverdag?
Jeg har noen blogger jeg prøver å lese hver dag, eller når jeg har tid! Det er blant annet Lillesmurf, Christine Løvendahl, daisydeeds, Emmieverlasting, Hjerterdam,Hilde Christina, Janne Kristin, Marit, Katrine Dahl og din blogg!

Har du noen livmotto eller leveregler?

Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg!

Eller Kardemommeloven: Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre hva man vil!

Beskriv deg selv med 3 ord?
Snill, omsorgsfull, ordentlig

 

Nevn tre filmer som du liker godt og hvorfor ?

Dagboken – det er jo de fleste jenters favorittfilm. Den er nydelig og trist, fyllt med kjærlighet. Og jeg elsker dessuten bøkene til Nicholas Sparks, som har skrevet Dagboken.

Narnia filmene – fordi jeg er litt forelsket i Aslan og de minner meg om min barndom. Mine foreldre leste Narnia serien for meg når jeg var liten og jeg elsket historiene, og gjør det fortsatt.

Hangover – en av de morsomste filmene jeg har sett på lenge, og jeg ler meg ihjel hver gang jeg ser den. Gode skuespillere og festlig plott!

Har noe noen favoritt tvserier som du aboslutt må få med deg?
De fleste serier jeg har følgt med på er ferdige, som Lost, 24 og Ugly Betty. Men jeg ser på Frustrerte Fruer, Hotel Cæsar og Days of our lives. Har blitt avhengig av DOOL og klarer ikke slutte å se på den!!

Har du noen favoritt artister/sangere? Hvorfor liker du de?
Jeg er stor fan av Robbie Williams og har vært det siden rundt 1993/4 når jeg så han i musikkvideoen Could it be magic med Take That. Etter
det var jeg solgt! Jeg synes han fortsatt er en god sanger, en morsom entertainer og kjekk som bare det!
Ellers har jeg fått veldig sansen for Lady Gaga fordi hun tør å stå for det hun mener, er ikke redd for hva folk synes om henne og hun
lager dritgod musikk!
-linket

Har du noen fremtidsdrømmer?

Få meg en god jobb som jeg trives i. Møte den store kjærligheten og få barn!

Nevn tre av dine favoritt bøker og hvorfor du liker de?

Oi det er vanskelig fordi jeg har lest så uendelig mange bøker og liker veldig mange.
Men jeg kan nevne Øya, den er en av mine favoritter og den fanga meg nesten fra første side. Det er en spennende og veldig fin fortelling, med utgangspunkt i sanne hendelser.
Alex Cross bøkene til James Patterson. Han er en forfatter jeg har likt i 15 år nå, og han skriver bra og spennende. Enkle
bøker med interessante plott. Og særlig Alex Cross serien liker jeg godt!

Ellers må jeg bare nevne Saras Nøkkel, Drageløperen, Vindens skygge, Harry Hole bøkene, Millenium trilogien og mange mange andre!

Hvis du skulle ha vært et dyr, hvilket dyr ville du ha vært og hvorfor?
Kanskje en hund som bodde hos noen som elsket den over alt i verden. Det må være et godt liv. Eller så ville jeg vært løve, de er store og mektige og utrolig vakre!

Hvilken verdensdeler har du besøkt?(eks: Europa,Asia o.l)
Jeg har vært masse i Europa, et par steder i Amerika, så vidt innom Asia og i Australia!

Hvis du kunne dratt ut i verdensrommet, hvilken planet ville du besøkt?

Oi….jeg har ikke peiling! Kanskje til Pandora (de som har sett Avatar skjønner den!!)
-linket

Tre ting du må alltid ha med deg i veska når du går ut av huset:

Mobilen er alltid med, penger og filofax!

Tusen takk for at du ville være med Vestfoldgirl ! Er det noen flere som vil være med på bloggportrett her på bloggen er det bare å melde seg på her!

Kilde: Alle bilder er linket


10 thoughts on “Bloggportrett 2011 #30

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

