30dagers ufordringen · Inspirasjon og tips

Dag 10| 30 dagers utfordringen

Dag 10 Mat: Dine topp tre favorittmat/middager..

Som en matperson er jeg ganske kresen av natur og det skal ikke mye til at jeg fnyser på nesa. Men jeg prøver å være snill mot de som bor hjemme med meg og plukker heller ut ting. Når jeg er på besøk hos folk pleier jeg bare å «takle» det jeg ikke liker. Men anyway, nå skal jeg liste opp 3 favoritt middagsretter.

1) Kylling-

Jeg elsker det mest med kylling i. Enten det er kylling filét med ris & saus eller wok med kylling. You name it! Når jeg var på studiereise i Hellas i fjor så elsket jeg retten «Chicken Souvlaki».

2) Laks i folie med grønnsaker

Før så var jeg ikke så særlig glad i laks og det var kanskje min kresenhet (hvis det går ann å si det) som hindret at jeg ville smake det. Nå elsker jeg laks generelt,men favoritt retten er laks i folie med grønnsaker (kryddersmør osv) og la det stå på rundt 200 grader i 25 minutter. Du kan ha poteter eller ris ved siden av.

3) Taco

Hvem elsker ikke taco? Jeg er en taco elsker delux og jeg blir aldri lei av taco. Det er mye variasjoner man kan komme med. Du kan ha tacogryte,suppe,salat og «vanlig» type.

Har også andre matretter som faller i smak innenfor de «kategoriene» ovenfor. Elsker pizza også,men det er noe jeg ofte kan bli fort lei av.

Har du noen favoritt retter?

28 thoughts on “Dag 10| 30 dagers utfordringen

  1. Pizza (calzone) og crispy chicken taco er nok det beste jeg vet 🙂

    Sv; Tror kanskje jeg tok opp den dokumentaren, hvis den gikk på TVNorge kl 2130?

    // Nei, det er ikke greit i det hele tatt, for det blir kaldt med en gang! :p

    // Da høres det ut som du trenger å se den igjen!! :p

  2. Veldig lik som deg i favorittveien altså;) Men vanlig taco lager jeg aldri selv, har kun spist det på besøk et par ganger de siste 6 åra.. Liker best fahitas eller enciladas der

  3. Tilbaketråkk: 30 dagers utfordring |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

