30dagers ufordringen · om mine følelser og tanker · Tema

Dag 9| 30 dagers utfordringen

Dag 9 Tema: Politikk

Dagens utfordring er passende ettersom kommunevalget og på mandagen er det siste sjans for å gi sin stemme.

Når alt kommer til alt så er jeg ikke den som er den mest politiske personen eller er engasjert i politikk.

Men jeg kan si at jeg heller mer mot det rød-grønne enn de andre partiene på stortingene. Så er det også vanskelig å finne et parti som du er 100% enig med alt. Kanskje kynisk å si dette her; men føler når det kommer til valg generelt så lover alle partiene ganske mye for å så ikke holde løftene sine.

Ved kommune valget tenker jeg på hva partiet jeg skal stemme på kan gjøre for kommunen der jeg bor. Når det er sagt så har jeg ikke lyst å avsløre helt hva jeg stemmer. Føler det er noe privat og jeg føler med en gang man sier partiet man holder med så blir en stilt haugvis spørsmål,standpunkter og annet. Kanskje ikke hver gang,men har opplevd det før.

-Skal ikke spørre hvilket parti du skal stemme på,men skal du stemme den 12.september 2011?

-Er du politisk engasjert?

 

//bildet er linket

13 thoughts on “Dag 9| 30 dagers utfordringen

  1. Tilbaketråkk: 30 dagers utfordring |
  2. Jepp, skal stemme. Enig med deg i at det er vanskelig å finne et parti som en er 100% enig med, det er vel umulig. Spesielt vanskelig syns jeg det er ved lokalvalg. Er ikke aktiv innen politikk, men jeg kjenner det er saker som ligger nærmere hjertet mitt enn andre.

    Og jeg heller nok mer mot den blå siden 😉

    1. Så bra at du skal stemme:) Er ikke alltid like lett nei å finne et parti man er helt enig med. Viktig med «hjertesaker» 🙂

      Havnet faktisk litt mot den blå side når jeg tok nrk1 sin valgometer:) hehe.

  3. Jeg har stemt, forhåndsstemte før jeg dro fra Norge 🙂 Jeg er enig med deg, er utrolig vanskelig å finne et parti som det klaffer fantastisk med. Jeg har i grunn gått etter hvilke partier som står opp for de tingene som betyr mest for meg. Jeg kunne med andre ord aldri stemt på et parti som f.eks vil bevare pelsdyrnæringen.

  4. Jeg forhåndsstemte på vårt lokale bibliotek på fredag 🙂 Det jeg er litt redd for i forhold til valget er at en del mennesker tenker at de gir sin stemme til Jens Stoltenberg, Siv Jensen, Erna Solberg også videre.. som du sier så gjelder det vår kommune. Hva partilederne sitter å sier på TV i forkant av valget har lite å si for våre respektive kommuner.

    Alle lover og lover, men det de lover er vel egentlig å forsøke å jobbe mot de de lover. Med mindre de blir sittende med all makten alene, noe som vel ikke er spesielt sannsynlig, så klarer de ikke å fylle alle sine løfter. Det er det viktig å være klar over, et parti må ofte inngå kompromisser med andre politiske partier.

    1. Supert at du har forhåndsstemt! Tror også som du sier at folk tenker mer på de partilederne når de stemmer. Selve partilederne/ordførerkandidatene får jo ikke kommet til orde på det «nasjonale» plan. Eneste man ser er jo enten Erna Solber,Siv Jensen eller Kristin Halvorsen på tvskjermen.

      Politikk er ikke like lett og rett frem som man tror! 🙂 hehe

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

