om litteratur og bøker · om mine følelser og tanker · På godt & Vondt...

A piece of happiness

Jeg har tidligere på bloggen skrevet om jobbsøking og problemene å få jobb. Jeg trenger jobb nå som kjære lånekassen ikke støtter meg pga jeg har for mye igjen av bachelorgraden min. Så den siste måneden har jeg iherdig søkt på jobb og sendt av gårde maaange mail.

Den siste uken har jeg fått napp og jeg har allerede fått jobbintervju neste uke takket være en god venninne. Det er på Smart Club på Alnabru (Oslo). Men så idag så sjekket jeg mailen min og jeg hoppet nesten av glede da jeg så at jeg hadde fått svar fra Tanum Bokhandel.

Jeg hadde sendt avgårde mange mail og det meste på bokhandlere. Mest på grunn at jeg har veldig lyst å jobbe i en bokhandel. Det er ikke sikkert dans på roser heller,men det er noe jeg aldri blir lei av .

Det var visst ledig deltids stilling i slutten av oktober måned,og arbeidstidene er perfekte for min del. Så jeg kommer mest sannsynligvis takke ja til bokhandeljobbingen enn å jobbe på Alnabru. Det er jo ikke 100% sikkert ennå,men jeg krysser fingrene for at jeg får sikret meg den jobben!

Så tipset er å sende mail med åpen søknader(med CV) og stikke innom steder med de også. Det er ikke alle bedrifter som godtar det med åpne søknader. Var et sted jeg skulle sende søknad til og der stod det på svart /hvitt  at de godtok ikke åpne søknader.Stå på alle som søker på jobb!

Nå ser ting litt lysere  for min del,og selvom det ikke blir jobbings før november evt så blir det  en start.

//alle bildene er linket /all pictures are linked!

11 thoughts on “A piece of happiness

  1. Så bra!!! håper du får den du ønsker deg mest 🙂 jeg kunne også godt tenkte meg å jobbe i bokhandel, og å jobbe på Tanum er sikkert spennende, der har de jo utrolig mange bøker!!

  2. Åpen søknad er supert. Gjorde det selv jeg, og fikk verdens herligeste jobb. Desverre måtte jeg slutte da jeg begynte studier i Oslo. Men er fremdeles god venn med alle jeg jobba med. Gratulerer med jobben, og lykke lykke til.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

