30dagers ufordringen · om mine følelser og tanker

Dag 6| 30 dagers utfordringen

Må bare først beklage for at dette innlegget er forsinket. Internetten forsvant i hele går og kom tilbake ut på natta når jeg var i soveland! Men her kommer det!

Dag 6 Hvis du kunne vært en superhelt;hvilken ville du ha valgt?

-linket

Hele oppvoksten min har jeg vært en «superman»girl og storebroren min pleide alltid å påstå gjennom hele oppveksten(frem til jeg skjønte at det ikke var sant) at han var superman. Jeg så mye på «Lois&Clark: the new adventures of superman» når den gikk på tven og selvsagt fikk meg med meg også «Smallville» inntil sesong 4 eller 5.

Superman ble første gang presentert i en tegneserie i 1938 og har vel siden da vært den eldste og mest kjente fiktive superhelten.

Jeg er litt i tvil om jeg ville valgt Supermann som en superhelt eller Batman. Etter Christian Bale og Heath Ledger i siste Batman filmen har jeg også begynt å få sansen på den «lovløse» superhelten.Har sett et par tidligere «Batman» filmer forut for «Batman Begins».

Meen når jeg skal sette opp for og mot med tanke på «superkrefter» ville jeg nok valgt Superman. Ville da vært «superkvinne»,men ville hatt hans krefter. Kunne fly rundt omkring i verden på et par minutter. Redde folk og slenge slemme folk i fengsel!

Vet det finnes mange forskjellige fiktive superhelter i tegneserier verden,men superman er vel den jeg har «vokst opp» med og kjenner best til.

Hva med deg? Hvis du kunne velge hvilken superhelt ville du ha valgt?

23 thoughts on “Dag 6| 30 dagers utfordringen

  1. Hadde ville vært Batman, han er ikke noe superhelt med superkrefter, men han kan sloss mot hvem som helst uansett, he’s that awesome. Og fordi han er sikkert den rikeste personen i verden :p

  2. Hm…jeg vet sannelig ikke…hadde vært kult å fly som superman! Men catwoman er også kul 🙂
    Sv: Joda nå har jeg fem sider på oppgaven, og mangler bare tre….sukk…..jeg vet ikke om det er bra nok. Er ikke så lett å komme på tiltak for å gjøre barnehagehverdagen lettere for barn med atferdsproblemer…..

    1. Er ikke alltid like lett å velge:) både superman og catwoman er kule superhelter!

      // bra at det går fremover da! Hender det går litt i stampe midtveis.

  3. Batmann er det eneste «programmet» med superhelter jeg har sett… tegneserie på tv2, hah x) jeg vet ikke hva jeg villa vært, da… Hm!

  4. Oh, Super(wo)man all the way, baby! Er en grunn til at jeg ‘heter’ Supernate, hihi;) Da jeg var liten, hadde jeg (som de fleste andre på den alderen, haha – don’t you judge me!) blant annet truser med alle hverdagene på; en for mandag, en for tirsdag, en for onsdag osv, og jeg rablet over ukedagnavnene og skrev ‘Supernate’ på dem alle, haha! En egen superheltinne, som var meg (Super+Renate;p) selv;D
    Jeg så også på Smallville frem til ca samme sesongene som deg – da mistet jeg fullstendig interessen, det ble bare kjedelig, og idag dør jeg av kjedsomhet bare av å tenke på de siste sesongene, Smallville i det hele tatt:O Men jeg likte veldig godt Christopher Reeves, den opprinnelige supermann, og det at supermann kan fly, er det som virkelig er utslagsgivende for at jeg ville valgt å være den typen superhelt – pluss så klart tiltaler det meg å kunne hjelpe folk& å være dritsterk;)

    1. hehe,morsomt da! tror jeg selv hadde truser med alle ukedagene. Morsomt var det! har lyst å kjøpe sånne ukedag truser nå:O)
      Christopher reeves er den jeg forbinder med superman:)

  5. Har egentlig aldri fått med meg noe spesielt mye av Superman, Batman, Spiderman, osv. Da jeg var lita, var det Turtles som var populært hos min eldre bror :p
    Men Catwoman er jo rimelig heftig dame, så om jeg hadde fått med utseende og kreftene hennes, så hadde jeg blitt rimelig glad! 🙂

  6. Tilbaketråkk: 30 dagers utfordring |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

