Bloggportrett 2011 · om bloggen

Bloggportrett 2011 #29

Mandagens faste spalte fremover er «Bloggportrett» og denne uken presenterer jeg en blogg som skrives av en tidligere jobbkollega av meg. Les mer om bloggeren og bloggen rett under! Har du lyst å være med på bloggportrett ? Meld deg på her eller send en mail direkte til : blogg.ininasverden@gmail.com

Navn: Marion Mossing
Alder:
19
Sivilstatus:
Kjæreste
Skole/jobb:
Høgskolen i Lillehammer, årsstuidum i Film-og Fjernsynsvitenskap
Hobby/Interesser:
Teater, fotografi, sang, kveding, film og konserter
Bloggadresse/hjemmeside:
www.minedemoner.blogg.no
Antall unike lesere pr dag(ca.
) : hoho, veldig få.

Hvor lenge har du blogget? Av og på i to år med den bloggen jeg har nå.

Hvorfor begynte du å blogge? For to år siden så hadde jeg en veldig vanskelig sommer, hvor jeg slo opp med min kjæreste igjennom to og et halvt år, faren hans døde, foreldrene mine skilte seg og min fetter tok selvmord. Jeg trengte et sted å få samlet tankene mine, for jeg var rett og slett helt ødelagt. Det første året er bloggen min veldig preget av kaoset jeg følte, og hvor vanskelig jeg hadde det. Selv om jeg aldri skrev ting direkte, så er det lett å lese mellom linjene.Så ble jeg sammen med min nåværende kjæreste, og bloggen ble plutselig veldig mye kosligere å lese, haha.

 

Hva handler bloggen din om(hvilken type blogg: personlig,mote,foto osv)? Den er mest personlig, og jeg skriver egentlig mest bare for å sette ord på ting, og for at jeg skal minnes ting senere. Nå som jeg bor alene og ikke har så mange å snakke med så er det godt å bare skrive litt på bloggen, selv om det kanskje ikke er så interessant for andre. Samtidig så bruker jeg den til fotografiene mine. Jeg er ikke så flink til foto som jeg en gang var, men noen ganger så legger jeg ut bilder jeg er veldig fornøyd med.

Bloggnavnet,hvordan kom du fram til det? Navnet kommer fra Kaizers Orchestra sin plate «våre demoner». På grunn av den vanskelige tiden så syntes jeg det passet bra, fordi jeg kjempet mot mine egne demoner på en måte.

Har du noen blogger du må inn hverdag? Jeg er innom veldig mange forskjellige blogger, jeg skal innrømme at selv om jeg er totalt motsatt av fotballfrue for eksempel, så liker jeg bloggen hennes. Hun jobber mye med den, og skriver ærlige og flotte innlegg. Glamouren og moten er ikke så farlig for meg, men alt arbeidet hun legger ned i det synes jeg er beundringsverdig. Ellers så liker jeg veldig blogger som LivingDoll, for hun skriver om depresjoner og er så brutalt ærlig til tider. Jeg leser mange andre blogger også, men kommer ikke på så mange nå.

 

Har du noen livmotto eller leveregler?
«Det er bedre å angre på ting man gjorde, enn å angre på ting man aldri fikk gjort»

Beskriv deg selv med 3 ord?
Teatralsk, egenrådig og fjomp, haha

Nevn tre filmer som liker godt og hvorfor ?
Jeg går film og fjernsynsvitenskap, jeg elsker alt av filmer!
For å nevne noen så er jeg veldig glad i Trainspotting, fordi den er så syk og kvalmende.
Melancholia fordi den er et mesterverk rett og slett, og a Clockwork Orange er vel favorittene..

Har noe noen favoritt tvserier som du aboslutt må få med deg?
Alt for mange, haha. Dexter,House, Fringe, Walking Dead, Greys Anatomy, A callgirls Diary, Black Books for å nevne noen.




Nevn to av dine favoritt bøker og hvorfor du liker de?



Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug: Flott og nyansert bok som er veldig godt skrevet
Bli hvis du kan, Reis hvis du må av Helga Flatland: Flott norsk debutantbok med hjerteskjærende skildringer og fantastisk bruk av det norske språket!

Tre ting du må alltid ha med deg i veska når du går ut av huset:
 Astmamedisinen min, headset og lipsyl.

 

Takk til Marion for at hun ville være med på bloggportrettet her hos meg! Håper alle tar seg en liten tur innom hennes blogg! 

Kilde: Alle bilder er linket til og jeg har fått tillatelse fra bloggeren å låne bildene..

9 kommentarer om “Bloggportrett 2011 #29

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

