om bilder og sånt · om min hverdag · Reise og Livsstil

Dag 4|30 dagers utfordringen

Dag 4  Reise: Steder du har vært

Danmark:

København har jeg besøkt 2 ganger og det er et sted som jeg gjerne besøker flere ganger. Det er noe spesielt å være der og tusle rundt i gatene. Selvom dansk er litt småvanskelig forstå noen ganger er det et fint språk å høre på.

Århus besøkte når jeg gikk på barneskolen og var der i 2 uker sammen med familien min samt noen venner av familien.

Tyskland:

I 2007 var jeg å besøkte en venninne som bor i Tyskland og hennes hjemsted Hamm. Var der en uke og iløpet av den uken besøkte vi bl.a  Düsseldorf og Köln.

Tuslet opp over 1000 trappetrinn i denne kirken i Köln(heter Köln Domm).

Portugal

Har ikke fått skannet inn bilder fra den ferieturen,men det er vel ca 10 år siden var i Portugal(Algarvekysten/Faro). Så det bilde under er det mr.google som har funnet for meg(er linket).

Men det var en kjempe fin ferie og det var første gangen jeg ble skikkelig solbrun! Samt første gangen jeg tok fly.

England:

I 2007 var jeg i York med engelskklassen min på tur. Det var en kjempe fin tur og vi opplevde mye fint iløpet av turen. York er noe spesielt og byen er en sammenslåing av gammelt og nytt.

Hadde bilder fra turenm men da brukte jeg engangskamera og det ble ikke så bra bilder. Skulle skanne noen inn noen bilder , men somsagt så vil ikke printeren/skanneren samarbeide med pcen min. Dessuten finner jeg ikke fotoalbumet mitt..hmm lurer på hvor det har blitt av.

Hellas:

Fra januar-mars( 7.mars for å være eksakt)  2010 ,så var jeg på studietur og var i Athen i hele  7 uker. Der bodde jeg og venninnen min sammen for det meste både på hotell før vi ble flyttet til det australske institutt for arkeologi (der vi lånte et rom i leiligheten de hadde). Iløpet av de 7 ukene var vi på rundturer (dagsturer/overnattingsturer), på museumsbesøk,tuslet på Akropolishøyden og tok banen til Pireus(hvor jeg fikk lommeboka frastjålet). For de nysjerrige skrev jeg om oppholdet på gamle bloggen min,og du kan lese om oppholdet her. Men i begynnelsen virket ikke blogg.no (som jeg hadde i fjor),og jeg opprettet en reiseblogg på wordpress.com før jeg byttet tilbake etter et par dager.(klikk her for å lese)

Har jo vært i Sverige,men for det meste på «harry turer» foruten en 3 dagers tur i siste året på ungdomskolen. Husker ikke hva stedet vi var på het i skrivende øyeblikk.Men var ved kysten og like ved norske grensa.

Da tror jeg fikk med meg stedene jeg har vært på. Jeg drømmer stadig om å reise og farte verden rundt. Har fra før av en «fast» spalte som heter «Topp 10 drømmereisemål». Men hender jeg glemmer å poste hver uke(ops!).

Har du vært mye ute å reist?

 

18 thoughts on “Dag 4|30 dagers utfordringen

  1. Køben er en veldig koselig by! Hellas er deilig og England er kult! Jeg har jobba i reiselivet, så har vel vært i ganske mange byer i Europa. Nesten alle hovedsteder bortsett fra Praha og Wien.Det er moro å reise, og jeg håper å få reist litt mer når jeg er ferdig med studiene!! 🙂
    Sv: Tusen takk….oppgaveskriving er slitsomt. Jeg er lei allerede!

  2. Tilbaketråkk: 30 dagers utfordring |
  3. Jeg har vel vært heldig og har reist en del, men for det meste i USA hvor jeg har vært flere steder opp til tre ganger. Også har jeg vært i Italia tre ganger, pluss en gang til Spania og en gang til Frankrike (min første ferietur, så husker jo ingen ting :p)

  4. Åh, mange steder jeg kan tenke meg å reise til av dem du har nevnt her! Jeg gleder meg kjempemasse til tiden jeg kan dra rundt til land og steder ellers jeg har lyst til å besøke, men da må jeg være fri til det mtp dyr, og ikke minst hadde det hjulpet å ha penger til å i det hele tatt komme meg forbi kommunegrensen, haha;)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

