30dagers ufordringen · Filmer · om underholdning

Dag 2| 30 dagers utfordringen

Da er det på tide med andre dagen i «30 dagers utfordringen».Les gårsdagens utfordring her!

Dag 2  Film ( dine topp ti liste over romantiske filmer)

[1] Titanic | Man kan ikke komme uten denne filmen når man skal liste opp romantiske filmer. Dette er filmen jeg har sett flest ganger,og har den faktisk på VHS et eller annet sted hjemme.

[2] A Walk to Remember| En filmatisering av Nicholas Sparks roman ved samme navn(har faktisk den i bokhylla,men har ikke lest den ennå). En utrolig fin og hjerteskjærende film som er å anbefale!

[3] The Notebook/Dagboken| Er også en filmatisering av en Nicholas Sparks roman(har heller ikke lest denne her).

[4] Dear John | Nicholas Sparks sine romaner er de som er mest filmatisert har jeg merket når jeg ser over listen. Denne anbefaler jeg også!

[5] P.S I love you En spesiell,men romantisk film med en annen vri på «den klassiske» kjærlighetshistorien.

[6] The Last Song | Selvom Miley Cyrus er litt «bob-bob» i denne filmen så er den å anbefale! Sikkert mange som fnyser på nesa at hun er med,men bortsett fra det er filmen overraskende fin! Var litt skeptisk i begynnelsen,men likte filmen !

[7] Love Actually| Selvom denne her ligger på 7.plass på min liste sier det ikke noe på kvaliteten. Har du ikke sett denne «klassikeren» av en romantisk film så bør du gjøre det. Julen er i fokus i filmen som gjør at filmen passer ypperlig i juletider med sin kjære i armkrorken.

[8] Remember Me | Første filmen jeg så med Robert Pattison etter «twilight feberen». En film som er både hjerteskjærende og romantisk med en overraskende slutt som gir deg frysninger.

[9] The Holiday | Enda en romantisk julefilm,og denne med bl.a Cameron Diaz,Kate Winslet, Jude Law og Jack Black.

[10] Romeo & Juliet | Shakespears mest berømte skuespill  i  en «moderne» drakt,med Leonardo Dicaprio og Claire Danes i hovedrollene. Har sett denne filmen et par ganger,og bl.a i engelsk timene på videregående.

Ville bare understreke at selvom filmene har tall knyttet til seg og plassering sier det ikke noe om hvor bra filmen er. Filmene ovenfor er kanskje ikke heller ren romantiske med ofte blandet med drama eller komedie.

Er nok mange fler som kan komme med på listen,men romantiske filmer er ikke filmsjangeren som jeg ser oftest på. Jeg har i det siste begynte å «falle» mer for den sjangeren og liker den mest når det er litt humor/komedie blandet i.

Hvilke romantiske filmer liker du? Noen tips?

 

20 thoughts on “Dag 2| 30 dagers utfordringen

  1. Tilbaketråkk: 30 dagers utfordring |
  2. Elsker The Notebook, The Holiday og Titanic, de tre er nok høyest på min liste! Hadde så lyst til å se på The Last Song når den gikk på kino, men endte aldri opp med å se den. Og så har jeg ikke sett A Walk to Remember siden den kom ut, så den må jeg så på nytt!

    Sv; Haha, hver gang jeg skal prøve å få til et blinkskudd og løper og henter kameraet er det for sent når jeg kommer tilbake. :p

    // Takk 🙂

    1. 🙂 Tror vi har the last song her hjemme eller om det var en film som marita lånte ..hmm er litt usikker. Ellers så kunne du sikkert lånt den:)

      // hehe,sånn er med dyr. De er ikke den som sitter stille:P

  3. Mange bra filmer! Jeg elsker Dagboken, Love Actually og The Holiday. Titanic er jo også bra! Jeg synes faktisk bøkene til Nicholas Sparks er bedre enn noen av filmene (bortsett fra Dagboken!). Er ikke særlig fan av Miley Cyrus, derfor er ikke det min favorittfilm. Ellers vil jeg også nevne Notting Hill og Music&Lyrics – fine filmer!!

    1. 🙂 Hørt mye bra om bøkene til Nicholas Sparks! Har somsagt A Walk to remember i bokhylla! Glemte å sette opp notting hill,er lenge siden jeg har sett den:) Takk for tipsene!

  4. Jeg tror jeg er mer drama-sjanger, selvom jeg liker «The Notebook» og «Dear John» som du nevner i din liste. Jeg kommer egentlig ikke på andre 😛

    SV: Takk! It’s fun!

  5. Jeg er også veldig glad i Nicholas Sparks filmatiseringene, selv om jeg ikke likte Miley noe særlig i The Last Song. Love Actually er også helt nydelig, og siden du likte den burde du sjekke ut Valentine’s Day, den er kjempesøt og i samme stil:)

  6. Åh, jeg digger slike utfordringer (som jeg regner med de aller fleste som kjenner litt til meg har fått med seg by now;p), de er alltid gøye å lese. Romantiske filmer/komedier er heller ikke mine favoritter, men Love Actually er en av mine desiderte yndlingsfilmer, uansett kategori – og det har nok mye med å gjøre at det dreier seg rundt juletider♥ jeg ELSKER julen, og det er bare noe helt spesielt med den gode, varme stemningen i den filmen:) Er flere på listen din jeg ikke har sett, og jeg fikk ikke mindre lyst til å se dem nå, så takk for tips;)

    1. hehe, har fått et følelse at du elsker sånne utfordringer! Skjønner deg godt! er utrolig morsomt måte for å teste ut både kreativiteten og få litt variasjon på bloggen:) Bra at du fikk filmtips ut av lista mi!

  7. Dear John. Hælledussan så jeg gaula. Den var såååå trist. Men fin. Også har jeg sett The LAst Song. Den var fin i helhet, men Miley overdrev litt syntes jeg… Veldig fin film, da! PS I love you leeeeste jeg, og DET var ei fin bok! Love actually har jeg lyst å se, og remember me også. Så langt har jeg IKKE kommet meg… :p De andre har jeg heller ikke sett, hah x)

    1. hehe,samme her også når jeg så på Dear John! Enig med deg at Miley Cyrus overdrev litt i the last song.kanskje rollen som «Hanna montana» og litt overdrevent skuespill henger igjen fra den tiden:) hehe Anbefaler alle de andre!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

