Bloggportrett 2011 · Inspirasjon og tips · om bloggen

Bloggportrett 2011 #28

Da starter jeg igjen med «ny»runde av bloggportrett,men litt annerledes spørsmål og noen «gode og gamle» og klassiske  spørsmål. Hvis det er noen som vil melde seg på bloggportrett kan de gjøre det her! Mandager fremover vil være fast bloggportrett dag.

Først ut  er Karoline med sin blogg Modeskog.com. På henens fine  blogg finner du innlegg som handler  mote og hverdag. En fin kombinasjon må jeg si!

Mer om henne og bloggen kan du lese rett under!

Navn: Karoline Skog
Alder:
19 år
Sivilstatus:
Samboer
Skole/jobb
: Bioingeniørstudiet ved HiST
Hobby/Interesser
: Mote, sminke, film, mat (haha)
Bloggadresse/hjemmeside:
ModeSkog.com
Antall unike lesere pr dag(ca.
) : Unike vet jeg ikke med, men ifølge statistikken på wordpress har jeg ca. 200-300 lesere pr. dag – rart å tenke på, lurer litt på hvem alle er.



Hvor lenge har du blogget? Ikke lengre enn bare noen måneder. Begynte i slutten av februar da jeg ikke hadde så mye lekser.

Hvorfor begynte du å blogge? Det er en fin blanding av eksponeringsbehov, interesse for å skrive og ta bilder i tillegg til ønsket om å formidle mine interesser og tanker om ting. I tillegg så er det morsomt å se tilbake på hvordan skrivemåten og interessene var for f. eks for ett år siden.

Hva handler bloggen din om (hvilken type blogg: personlig, mote, foto, osv)? Bloggen min er ikke en ren moteblogg, den er nok preget av min hverdag og mine meninger. I tillegg er det en del innlegg om sminke og skjønnhet. Men den er hele tiden i forandring – ta f. eks at jeg aldri skrev om privatlivet og la ut bilder av meg selv i starten, men det har vel med at jeg ikke følte meg vel med det da, og det er jo helt sikkert vanlig blant andre blogger.

//linket til blogg

Bloggnavnet, hvordan kom du fram til det? I og med at det er lurt å ha et bloggnavn som er enkelt å huske, så holdt jeg meg til noe som var kort og som er enkelt å huske, slik som modeskog. Etternavnet mitt er Skog (det er ikke så veldig mange som heter det), så i og med at jeg er interessert i mote så ble det mode, altså ModeSkog.

Har du noen blogger du må innom hver dag? (OBS; det er ganske mange!) luisafernandadelmar.wordpress.com, hildemyklatun.com, hermig.com, kenzas.se, livingdoll.no, leneorvik.no, cathinthecity.no, lillesmurfkari.com, celinedoubles.blogg.no, passion4baking.no, ingvildfiskerstrand.blogg.no, intriguemenow.blogspot.com, itsmeyourdani.se, jannekristin.com, lunaanette.com, linniiie.com, nettenestea.com, renatesolhaug.co.uk/blogg, sarai94.blogg.no, fotballfrue.no, ulrikkelund.no og selvsagt din egen (inmystrangeworld.wordpress.com) og mange flere! Takk og lov for bloglovin, da slipper jeg å tråle igjennom alle på en gang, for da kommer bare de nyeste innleggene opp.

Har du noen livsmotto eller leveregler? Ikke i det hele tatt faktisk. Det er mange jeg liker, men jeg har ikke funnet ett som jeg selv lever etter egentlig.

Beskriv deg selv med 3 ord? Sånn personlighetsmessig er jeg sta, følsom og rettferdig.

//linket til blogg

Nevn tre filmer som du liker godt og hvorfor? The Notebook er den mest romatiske filmen jeg har sett, Due Date fordi den er utrolig morsom og til slutt X-Men Wolverine mest pga Hugh Jackman – haha, neida. Joda.

Har noe noen favoritt tvserier som du aboslutt må få med deg? True Blood, Vampire Diaries, Glee og Dexter.

//linket

Har du noen favoritt artister/sangere? Hvorfor liker du de? Jeg liker veldig godt Rihanna. Jada, hun synger utrolig surt til tider (live), men jeg liker henne personlighetsmessig – det virker som om at hun er seg selv, er engasjert og bryr seg. I forhold til band og sånt er jeg en svoren tilhenger av KoRn og System Of A Down – de har jeg hørt på i sikkert over 6 år nå. Drømmen hadde vært å få sett dem live, men det er vel litt for sent nå..

//linket

Har du noen fremtidsdrømmer? Reise for å se verden sammen med kjæresten min, ha et givende yrke som jeg trives med, få friske barn og slippe å snu på krona for å få endene til å møtes.

Nevn tre av dine favorittbøker og hvorfor du liker de? Jeg liker bøkene til Cecilia Samartin («Salvadorena», «Senor Peregrino», «Drømmehjerte» og «Mofongo») fordi de er så fulle av følelser, men den jeg liker best er «Drømmehjerte». Ellers synes jeg «Svermen» av Frank Schätzing er utrolig interessant – den utfordrer logisk fornuft. «Snømannen» av Jo Nesbø klarte jeg ikke å legge fra meg, alle lese den!



Hvis du skulle ha vært et dyr, hvilket dyr ville du ha vært og hvorfor? En ørn. Det å ha supersyn og kunne fly må nok være ganske kult. Og all friheten må være deilig.

Hvilke verdensdeler har du besøkt?(eks: Europa,Asia o.l) Bare Asia og Europa. Men jeg drømmer om å ha vært i alle sammen!


Hvis du kunne dratt ut i verdensrommet, hvilken planet ville du besøkt?
Neptun.

Tre ting du må alltid ha med deg i veska når du går ut av huset: Foruten mobil, solbriller og lommebok er nok blå blistex, ørepropper (skal aldri i verden risikere å pådra meg dårlig hørsel) og linser.

Takk til Karoline for at hun ville være med på bloggportrett på min blogg! Anbefaler en tur innom hennes blogg!Tror hennes blogg vil falle i smak oss alle og enhver! Bloggportrett er en utrolig fin måte å komme over nye og fine blogger eller kanskje lære mer om bloggen du allerede leser.


-> les også tidligere bloggportretter her!



Kilde: Bildene er linket til ,og bildene fra bloggen/av bloggeren har jeg fått tillatelse for å låne.

16 thoughts on “Bloggportrett 2011 #28

  1. Tilbaketråkk: On my wishlist #2 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

