Filmer · Filmomtale/tips · om underholdning

Filmtomtale: Biler 2(Cars 2)

da har jeg fått somlet jeg til å skrive om filmen jeg så forrige helg med søsteren og nevøen min. Alle bildene under linket til kilde.

Originaltittel: Cars 2
Genre: Animasjon
Nasjonalitet: USA
Produksjonsselskap: Pixar Animation Studios
Lengde: 1 t. 52 min.
Hva handler filmen om?
Den berømte racerbilføreren Lynet McQueen og den makeløse kranbilen Bill tar sitt vennskap til spennende nye steder i «Biler 2» når de reiser internasjonalt for å konkurrere i det første Grand Prix VM for å avgjøre hvilken bil som er verdens raskeste.
Men på veien til mesterskapet møter de hindringer, omveier og lattervekkende overraskelser når Bill blir innblandet i et forbløffende eventyr med internasjonal spionasje. Bill slites mellom å hjelpe Lynet McQueen i det viktige billøpet, eller å utføre et topphemmelig spionoppdrag, og hans handlingsmettede reise leder ham ut på en eksplosiv biljakt gjennom gatene i Japan og Europa med vennene i hælene mens hele verden ser på. En ny og fargerik rollebesetning av raske biler medvirker, inkludert hemmelige agenter, truende skurker og internasjonale racerbil-konkurrenter.(Kilde)
Min mening
Denne filmen gledet jeg mye til ettersom jeg likte Biler 1,og jeg hadde derfor høye forventninger til den filmen også.
Denne filmen er kanskje litt mer «skumlere» enn den første ettersom den innholder litt mer spenningsscener,skytevåpen,skurker og hemmelig agenter. Kanskje ikke skummelt for oss «voksne»,men for de små. Nevøen min holdt seg for ørene noen ganger,men det hadde også noe å si om at lyden på Lillestrøm kino er ekstremt høyt til tider.
I denne filmen møter vi igjen de kjente karakterene fra første filmen,og denne gangen skal «Lynet Mcqueen» på et race som tar han steder som Japan og Italia. Sammen med ham er kameraten kranbilen Bill. Vil ikke si noe særlig om handlingen uten å røpe for mye,men det skjer ting og tang underveis,og kranbilen Bill for en større rolle i denne filmen enn han har gjort tidligere.
Det var kanskje det som gjorde at filmen ikke heeelt ble en «inner tier» for min del. Jeg hadde det for meg at Lynet Mqueen hadde en mer sentral rolle. Jeg synes fokuset var litt mye på kranbilen Bill,men nok igjen så er det kanskje ikke noe som utgjør noe forskjell hos de små.
Nå skal jeg ikke trekke ut denne innlegget i det lange. Men si at denne filmen faller i smak hos både barn og voksne,og jeg vil si at du ikke trenger å ha sett første filmen for å skjønne ting.. Det filmen skal ha et stort pluss på er at den ikke var kjedelig. Det skjedde noe rundt hver enn sving for å si det sånn!
Kilde: Info-> Filmweb.no og bildene er hentet fra her og er linket.

9 kommentarer om “Filmtomtale: Biler 2(Cars 2)

  1. Ååå. Jeg vil se. Elsker den første filmen, og er sikker på at jeg vil like denne også. Datteren på 4 har også fått sansen for Pixar fenomenet nå. Utrolig morsomt.

  2. Tilbaketråkk: August |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.