om bilder og sånt · om min hverdag · om min skolehverdag · om mine følelser og tanker

Only the beginning

I går var jeg heldig med finvær på «første skoledag» etter ferien. Første forelesning gikk fort over og vår foreleser i ene faget jeg har er tysk/dansk. Forleseren snakker heldigvis bra dansk,men for min del er jeg ikke god på å forstå dansk. Jeg kan lese dansk,men når det kommer til forstå ting går det ikke så bra.

Sist gang jeg hadde dansk foreleser gikk ikke det så bra med oppmøte til forlesningene,og interessen dabbet av. Men det er noe man må godta og prøve å gjør det beste ut. For på UiO er det et mangfold av lærere med ulike språkbakgrunner. Iløpet av de tre årene jeg har gått på UiO har jeg hatt svenske forelesere,en amerikansk,danske og norske.

Ettersom det var strålende vær i går så bestemte jeg meg for å gå fra Blindern mot Oslo sentrum(Oslo Bussterminal). Jeg tok meg en pause i Slottsparken ettersom det var en laaang tur og var varmt(måtte bare miniklage litt på været).Men  det er greit å få spart litt penger og på samme tid få litt mosjon(det skader jo aldri). Har ikke ennå fått skaffet meg månedskort,og må nok låne litt cash av mine kjære foreldre for å ha råd til det. Jobb søkingen pågår fremdeles, og har ikke ennå fått noe napp. Krysser fingrene for at jeg får noe snart:)

Litt uklart bilde ettersom kameraet mitt er litt "humørsyk" og ikke vil fokusere til tider.

Dagen idag har gått saktig,og er foreløpig hjemme alene. Greit å få slappet av før de andre kommer hjem. Ble glad når jeg sjekket postkassen her hjemme i stad og fant en pakke fra Fabfashionforless. I den var premien jeg vant i giveawayen på hennes blogg,og nå gleder jeg meg til å få brukt for den. Den har med to ulike «bæreordninger«. En som er klassisk med clutch,som du kan ha rundt håndleddet. Det fulgte også med en bærereim som gjør den om til en «vanlig» veske også.Passer perfekt for en kafétur /kinoturer/fest/hverdag,og kanskje skole. Kanskje heeelt idéel til skolebruk,men hvis jeg har seminarforelesninger så går det nok bra.

Senere idag skal jeg publisere en filmomtale om «Biler 2». Så det er bare å følge med videre! Trenger du boktips ? Klikk her for å lese 3 bokomtaler av bøker jeg har lest!

Håper alle får en (sol)fin tirsdag!

 

 

13 thoughts on “Only the beginning

  1. Haha, jeg skjønner nesten ikke bæret av dansk, jeg heller, hah x) Jeg ønsker deg mye lykke til, og håper du skjønner etterhvert, Nina!

  2. Ååå jeg vet akkurat hvilken foreleser du mener -jeg hadde også trøbbel med å forstå hva som ble sagt. Lese dansk er super-easy, vrient å forstå på forelesning. Lese svensk er vrient å forstå, super-easy på forelesning! Men nå slutter jo jeg på arkeologi (litt desverre nå som jeg ser vennene mine fortsette) og UiO… Clutchen var KJEMPE fin -vet du hvor det er mulig å få tak i lignende?:)

  3. Tilbaketråkk: På hverdagsfronten |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

