I dyrenes verden · om min hverdag

Hvil i fred lille Bella

Idag fant jeg lille Bella(dverghamster mitt) død,og selvom hun hadde begynte å bli «gammel» og skrøplig i det siste, så trodde jeg ikke at hun skulle forlate denne verden helt ennå. Hun var i full vigør for et dager siden.  Bella var hos oss i eksakt 2 år og 4 måneder,og den tiden hadde hun blitt en del av familien. Selvom dverghamstere/hamstere generelt ikke lever så lenge,blir man knyttet til de. Blir bare trist å ikke høre Bella løpe i hjulet sitt kl 2 om natten og hjulet hennes som knirket som bare det.

Hvil i fred Bella♥

Hadde en liten begravelse for Bella tidligere idag,og jeg gravla henne like ved der vi bor. Til og med Miley(familiekatten) ville være med, og kom bort å koste med meg før vi begynte. Tror dyr forstår mye mer enn vi fatter. Etter «begravelsen» gikk jeg,faren min og Miley hjemover igjen i samlet flokk.

Så idag har jeg ikke orket å blogge noe særlig eller hvert på pcen. Skal få skrevet filmomtalen om Biler 2 i morgen eller så.

(publisert 23.aug.2011 @ 23.08)

35 thoughts on “Hvil i fred lille Bella

    1. Synes også det var fint å få en avskjed med henne og begrave henne. Selvom hun var bare med oss i nesten 2,5 år nå,så blir det et lite tomrom.

  1. Huff.. Slike ting er så trist. Det sitter i lenge også. Husker godt da jeg mistet katten min. Jeg var riktignok bare en 5-6 år, men det sitter fremdeles i. Jeg savner den katten fremdeles.

    1. Takk. De små firbente er ikke lenge her,men kos tiden som de er her. Visste jo at hamstere ikke har lange leve tiden,men når den tiden først kommer så blir man satt ut.

    1. Huff,ja. Det er trist å miste sine kjæledyr! Hadde en kattepus som het Tarzan når jeg var 6-7 år,og den døde et par etter vi fikk den. Det er triste greier.

  2. Uff, så trist! :-/

    Å miste et kjæledyr man er så glad i er helt forferdelig! Mistet katten min (som jeg hadde hatt i 15 år) for 4 år siden, og jeg ble helt sønderknust. Men med tiden gjør det mindre vondt, og etter hvert sitter man til slutt igjen med gode og morsomme minner, som overdøver det vonde savnet.

    Bella-harmsteren din var nå kjempesøt! En liten go`klump! ❤

    1. Huff,ja. de blir som små familiemedlemmer. Sårt og vondt å miste de. Var noen nesten ulykker her hjemme da bella levde og kattepusen vår hjemme.

  3. Tilbaketråkk: På hverdagsfronten |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

