om bilder og sånt · om min skolehverdag · om mine følelser og tanker · På godt & Vondt...

Hverdagen forsetter

(linket)

Det er idag 1 måned siden hva som er omtalt som «døgnet som forandret Norge». 77 menneskeliv gikk tapt. 77 liv som aldri skulle vært blitt revet vekk så brått. Selvom hverdagen saktig men sikkert har gått videre for alle og enhver, så har kanskje dette vært i bakhodet på de fleste.

Så på den nasjonale minnesmarkeringen på NRK 1 i går som var  fin og verdig markering. Nå er det hverdagen som må forsette og enten den går videre med jobb,skole eller annet. Vi må stå sterke sammen og forsette med hverdagen.

For min del starter 22 august med forelesning og skole. Skolebenkern kaller for min del og det er jeg vel ikke helt alene om i disse tider. Blir merkelig å starte opp igjen etter min lange sommerferie,men på en annen måte blir det nok godt å komme gang igjen. Selvom jeg må jobbe litt hardere denne høsten med å få jobb og mest av alt å få bestått i fagene jeg har. Skolegangen er ikke like rett frem som jeg hadde håpet på,og det har vært flere omveier og andre veivalg iløpet av de 3 årene som jeg har gått på UiO.

Den siste uken har jeg vært urolig og har kjent at det har knyttet seg litt ekstra for hver dag som gikk frem til dags dato.Skolelysten har iløpet av dette året vært som en berg-og-dalbane,og jeg føler jeg nå er i en typ thundercoaster-ala-tusenfryd bakke.  Å være student er ikke dans på roser,og det er kanskje andre som er i verre situasjon enn meg nå.

Linket
Ukene fremover kommer til å være hektisk,og det er ikke alltid jeg kommer til å ha tid til å blogge. Idéene er mange,men så er det å sette de litt «livs» og skrive de. Finne rett tid og få tankene på «papir». Må bare si på forhånd at det er ikke sikkert alle «faste» innleggene kommer hver uke. Skal prøve å huske å poste de,men kan ikke garantere det.
Linket

Men jeg håper alle får en fin uke,enten den er fylt med både skole & jobb,eller en av delene.Husk å ta vare på hverandre!

 

 

 

 

 

30 thoughts on “Hverdagen forsetter

  1. Skolen min og starter denne uken, kommer til å bli veldig travelt! Men gøy å være i gang igjen også! Nå etter den minnekonserten føler jeg det er på tide å legge ting litt bak seg. Ikke glemme, men nå kan media begynne å fokusere på andre ting enn Breivik syns jeg. Begynner å bli litt lei av å lese om svada som egentlig ikke er interessant!

    1. Blir nok fint å komme igang med skole og hverdag igjen! Du får ha lykke til videre med skole! Helt enig med deg,at det er viktig å ikke glemme. men på en måte så hverdagen forsette,og media burde også forsette «hverdagen».

  2. Det er så rart, men tiden har gått så fort siden 22. juli. Jeg tror det blir godt for mange å komme tilbake til hverdagen, rutiner og stress. For min del ble det ikke skole dette året, men jeg skjønner følelsene du har. Man gleder seg til å komme igang, men samtidig så vet man at det ligger mye jobb i vente. Lykke til med studier 😀

    1. Jeg vet ! Tiden har flydd unna og hverdagen har på fullt startet igjen har jeg merket. Sikkert deilig med litt skolefri,og skulle gjerne hatt det også. hehe^^;

  3. Studietiden er blant den beste tiden, derfor er det meget synd at du opplever den slik. Mitt råd er at du tar kontakt med Studenthelsetjenesten, som har mange kurs og tilbud for å motvirke eksamensangsten og dine andre bekymringer. De har lavterskeltilbud og gode erfaringer å dele! Og kanskje et lite kurs i studieteknikk hadde vært på sin plass? De flinkeste er iblant bare så flinke fordi de har lært seg å lære – og dette er noe alle kan bli bedre til! Så, ikke fortvil. Det er nemlig først skritt i gal retning. Endrede prioriteringer og gode råd, derimot, det hjelper!

  4. lykke til framover! Tenker det kommer til å gå bedre enn du forventer 😀 Selv gruer jeg meg til neste år når jeg skal starta å studere igjen, et helt år med fri er nok ikke bare bra! :p

  5. Vi mintes det som skjedde med 1 minutts stillhet på skolen i dag, vi. Ellers håper jeg den nye skolen ikke er så hektisk :p

    ps. du blir ikke med i konkurrasnen min, du? 😀

  6. Skjønner godt at du kanskje ikke får tid til å blogge som normalt nå som skolen har begynt igjen og det forstår sikkert de andre også. 😉 Får håpe du får en finfin uke på skolen!

    1. =) Så fint å høre! Kommer nok et par innlegg som vanlig, men ikke alt som kommer i riktig rekkefølge:) hehe
      Har heldigvis bare 1 forelesning denne uka,før det hele starter for fullt neste uke=)

  7. Håper første skoledag gikk greit! Det var tungt å komme i gang i dag, men heldigvis startet vi kl 10, så en litt myk start. Vi hadde samlingsstund med prat om tragedien, diktlesning og musikk, for å ikke glemme det som har skjedd, før vi startet forelesningen.

    1. Første skoledag gikk bra. Gikk fort over ettersom det var en liten forelesning og introduksjon til emnet:) Greit med myk start!
      Fint at det var samlingstund. Greit å få snakket litt om det særlig når skolene begynner for fullt nå.

      Læreren vår snakket litt om det,og sa fra at hvis det var noen som trengte å snakke med noen om dette var det satt opp tilbud på blindern om det.

  8. Begynte på jobb igjen for to uker siden jeg da, men uansett. Det er viktig å ta vare på hverandre ja, og det blir nok en merkelig uke og måneder tilbake i hverdagen for alle som var veldig nær Utøya og Oslo tragedien.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

