Inspirasjon og tips · om bilder og sånt · om min hverdag

Those rainydays

Bilde ovenfor er ikke tatt fra idag,men det har vært nesten like ille. Det har vært en skikkelig regnværs dag, og en dag hvor timene har sneglet seg forbi,for å så gå fort igjen . Dette er den siste helgen før skolen begynner og blir et annerledes skoleår. Kan ikke si at jeg gleder meg pga den økonomiske situasjonen jeg er i,men kan jo ikke vri meg unna å ikke si at det er noe jeg ikke kunne ha gjort. Det er ting som burde ha vært gjort,men jeg har det med å utsette ting.

Eneste som er bra med helgen er vel at vi får overnattingsbesøk av nevøen til meg og søsteren min. Vi har fullpakket med planer for helgen med både kino og tur på Peppes Pizza  på lørdagen og (kanskje) gårdsbesøk på søndag hvis været holder seg ,og ut på søndagen ha en familiemiddag.

Det er vel de tingene,de positive tingene man bør holde ved og glede seg til. Det er det jeg skal gjøre. Men så er det lett med sånn vær at man blir litt mer nedstemt,og så er det at «tante rød» er på besøk som gjør at jeg blir litt mer emosjonell.

Regnværs dager brukes om oftes inne for min del,og idag har jeg pleiet den kreative delen i meg. Nemmelig laget bokmerker, og jeg skal selvsagt presentere en «D.I.Y » innlegg som viser hvordan det gjøres. Men enkelt og greit tok jeg papp (fra en gammel pizza eske) og tok å «pakket» den inn med sider fra gamle magaziner eller gavepapir(enten limte eller teipet de igjen ). Gjorde mitt eget preg på de!

Ellers så har jeg bare slappet av og lest videre i boken «Veronika vil dø» av Paulo Coelho. Prøver å få lest mest mulig «vanlig litteratur» før  det er full fokus på skolepensumet igjen..

Tidligere idag har jeg krøllet håret til min søster ettersom hun skulle på en jobbfest,og etter henne dro prøvde jeg å krølle mitt eget hår. Ikke like enkelt å gjøre det selv,og håret mitt er sånn at krøllene «glatter» seg ut etter en halv time eller så.

Skal prøve å få publisert et par innlegg iløpet av helga hvis jeg får tid. Får jo som jeg sa  innlednings  besøk av nevø i helga.Så blir ikke mye pctid for min del,men dere får evt. kose dere med gamle innlegg (ta igjen det tapte.hehe).  Kan hende det tar litt tid før jeg får svart og godkjent kommentarer også! Men skal prøve skvise inn litt bloggtid hvis muligheten byr seg.

God helg alle sammen!

Blogglisten

7 thoughts on “Those rainydays

  1. Følte det øverste bildet ditt representerte den norske sommeren på vestlandet rimelig godt! For en sommer full av regn og drittvær! Kan jo bli deprimert av mindre! :p

    1. Mhm,syntes det jeg også! Fikk plutselig lyst å teste ut en idé som poppet inn i topplokket. Nå har jeg også laget et Lady Gaga bokmerke:P tihi!
      Elsker krøller,men somsagt de går ut så fort man ser en annen vei. hehe^^

  2. Huff, det været altså 😉 Håret mitt er akkurat likens: begynner å krølle ene siden, men når jeg er ferdig med alt, så er det jeg begynte med helt glatt.. Et tips er å bruke saltvannsspray i vått hår for så og føne det 😉 Og masse, kraftig hårspray!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

