Filmer · Inspirasjon og tips · om underholdning

Filmtips

Vet ikke helt om jeg skal begynne å kalle det ukens film tips(helt ennå) ettersom jeg mest sannsynligvis kommer til å glemme poste  det hver uke. Men jeg har fått sett et par filmer denne uka,og vil  gjerne tipse om to av de.

Ene filmen jeg skal tipse om er en Action/Sci-fi film og andre en en romantisk komedie som jeg likte.

Originaltittel: Tron Legacy (Prod.år: 2010)
Genre: Sci-Fi
Varighet: 125 minutter

(linket)

Sam Flynn (GARRETT HEDLUND), en opprørsk 27-ÅRING, forfølges av den mystiske forsvinningen til sin far, Kevin Flynn (Spilt av Oscar® og Golden Globe® vinneren JEFF BRIDGES), en mann som en gang var kjent som verdens ledende videospill-utvikler. Når Sam undersøker et mystisk signal som blir sendt fra gamle Flynns Arcade, et signal som bare kan komme fra hans far, finner han seg selv trukket inn i en digital verden hvor faren har vært fanget i 20 år. Med hjelp fra den fryktløse krigeren Quorra (OLIVIA WILDE), legger far og sønn ut på en reise på liv og død gjennom et visuelt fantastisk cyberunivers, et univers laget av Kevin selv som har blitt langt mer avansert og med kjøretøy, våpen og landskaper aldri før sett og med en nådeløs skurk som ikke skyr noen midler for å hindre flukten deres. (kilde)

 Min mening: For meg fløy disse ca 2 timene som filmen varte unna,og jeg var overrasket over filmen. Synes den var spekket med action og spenning,og en sci-fi fan som meg falt den filmen i god smak. Likte veldig godt film musikken som den Grammy Award®-vinnende elektroniske musikkduoen Daft Punk lagde.

Originaltittel: Just Go With it (Prod.år: 2011)
Genre: Komedie/Romantikk
Varighet: 1 time 56 min

(linket)

En plastisk kirurg som har en affære med en mye yngre lærerinne får sin lojale assistent til å late som hun er hans snart fraskilte kone for å dekke over sin sorgløse tilværelse. Den ene løgnen fører den neste med seg, men får en helt annen effekt av hva han hadde tenkt. Når flere løgner slår tilbake involveres også assistentens barn, og alle reiser på en helgetur til Hawaii. En tur som skal vise seg å forandre livene deres for alltid.

Min mening:En søt  og morsomt komedie med Adam Sandler og Jennifer Aniston i hovedrollene. Selvom filmen kanskje til tider er forutsigbar, redder den mye seg på «latterkrampeøyeblikk» og hovedrolleinnhaverne som driver den fremover. Liker veldig godt Jennifer Aniston i komedier,og  i denne syntes jeg hun var i sitt «rette element».

Håper noen fikk noen tips til filmer de kan leie i helgen,og jeg skal prøve å få kommet med flere filmtips! Kom gjerne også med dine filmtips under!

21 thoughts on “Filmtips

  1. Spennende. Har Tron legacy stående i hylla nede, men har ikke fått sett den ennå. Den andre har jeg tenkt på å se, men får liksom aldti somla meg til noenting. Håper ting blir litt mer balansert når ting faller på plass her hjemme.

  2. Jeg er ingen stor fan av sci-fi filmer, men kunne gjerne ha sett Just Go With it 🙂 Huff, har alt for mange filmer jeg burde ha sett 😛

  3. Alle snakker om Tron, jo! Men den med Anistion, DEN vil jeg se, for jeg liker dama, jeg også! Filmen virker fuuun! 😀

    ps. skjønn nevø! !

    1. 🙂 Jeg også! Liker veldig godt Jennifer Aniston som skuespiller =)

      // virket jo som dere gjorde alt etter «boka» med tanke på kjøring og sånt!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

