om underholdning · Tvserier

Tvserieanbefaling: Falling Skies

For et par uker siden bestemte jeg meg for å sjekke ut nye satsningen til tnt.tv  som heter «falling skies«. Hadde forut hørt både bra og dårlig kritikk om serien,men bestemte meg for å gi den en sjanse. mest pga jeg liker litt sci-fi/thriller/action sjangeren innenfor både film og tv. For å si det sånn jeg ble ikke skuffet. selveste steven spielberg har vært med å produsert 8 av episodene.

INFO:
Skaper: Robert Rodat
Skuespillere:Maxim Knight, Will Patton and Noah Wyle  m.m
Antall sesonger: 1 (10 episoder) Serien har fått en sesong til,men det blir nok ikke før neste år(ca juni) vi får se videre.

Hjemmesiden til serien hos TNT.TV / IMDB.COM sine side om serien

HVA HANDLER SERIEN OM?

Serien kretser rundt en gruppe overlevende fra en invasjon fra verdensrommet,og 6 måneder etter første angrepet fra de såkalte «Skitters»(romvesene) og deres MAX-roboter får vi komme tett på de overlevendes kamp mot romvesene. Det er en verden hvor romvesene etterlot byer i ruiner ,tok barn til fange for å så gjøre de til deres «slaver» og ødela familier i samme prosess.Fullstending kaos er det som regjerer,men vi følger en motstandsgruppe i Boston som kaller seg (second mass//2.mass) i kampen mot disse romvesene.

Jeg anbefaler å se  de trailerene  under som viser seg hva serien handler om, og skuespillerne forklarer litt mer om serien i traileren rett under. Så det er grei start for de nysjerrige  og smakebit på serien! Tar ikke mer en 4 minutter eller så totalt!

Samt denne :

For å si det sånn var jeg helt hekta fra første 2 episodene ,og det gikk fort til jeg så ferdig første sesongen. Sesong avslutningen var nå på søndagen som var,og den var litt av en cliffhanger(veldig åpen). Synd at jeg må vente 1 år får se forsettelsen,og er spent å se hva serieskaperne og produsentene klekker ut som plot og driv i neste sesong.

Jeg liker veldig godt hovedpersonen som spilles av Noah Wyle, hans karakter(Tom Mason) i serien er en tidligere historie professor som nå er en soldat som kjemper sammen både sivile og vanlig soldater. Han prøver å holde familien samlet,men samtidig prøver å redde andre.

Jeg syntes denne serien er både skummel og spennende på samme tid,og jeg satt til tider med henda foran øya enten når det kom roboter eller såkalte skitters i serien. Robotene lager en spesiell lyd (samtidig som de høres ut som dinsauruser på langavstand)som får deg til å få frysninger til tider. De robotene lager disse lydene for å skape frykt og får skremme folk.

Mulig det er bare meg som er litt småredd serier/filmer hvor roboter er involvert. hehe

Serien har ikke mange karaktere som er «hovedfokset»,og det gjør det bra ettersom det blir lett forvirrende med mange ulike navn,historier og hendelsesforløp.

Det har vært uttallige serier og filmer som har enten handlet om en invasjon av noe slag,en ytre kraft eller med såkalte «grønne marsboere».  Jeg synes denne serien var en av beste «romvesen-invasjon» serier hittil jeg har sett.  Begynte å se på tvserien «V» som var en nyinnspilling av serie med samme navn(tror original serien var fra 80 tallet/tidlig 90 tallet),men den ble jo kansellert etter 2 sesonger.

Så jeg krysser fingrene for at serieskaperne og seerne i USA holder serien oppe,og at det minste blir 3 sesonger eller mer totalt. Det er kanskje litt tidsbegrenset hvor lenge sånne type serier kan holdes gående før man «strekker» ting ut,og seerne minster interesse.

Regner at denne kommer på norske tvskjermer etterhvert,men tror det blir på betalingskanalen Canal Digital series+ eller på MAX.

Er du nysjerrig på tvserien kan du se den gratis på sidereel.com(merk:du må registrere deg), FreeTv eller se de online på hjemmesidene til TNT. Har ikke prøvd ennå,men du må installere et program på pcen for å få sett noe. Er litt små skepsis til sånne ting.

Annet alternativ er å laste ned,men hvis du ikke liker det mange alternativer online.

Dette er en serie som jeg anbefaler for de som liker spenning,action og sci-fi. Likte du serier som Rosewelt,X-Files og V faller denne nok i smak. Denne er en serie som får deg nesten til å hoppe ut av sofaen,sitte nesten på kanten av sofaen av spenning og som også tar deg gjennom en følelsesmessig berg-og-dalbane.

Har du sett denne serien? Eller har du planer å se den?

Kilde: All info er hentet bl.a fra imdb.com og Freetv’s sine nettsider om serien. Bildene er linket til TNT.TV sin hjemmeside om serien. Enkelte av bildene har jeg redigert,men er fra skjermbilder etter å sett på serien på pcen. ©TNT.TV | All info are from either imdb.com or FreeTv’s page about the show. The pictures are linket to TNT.TV homepage about the show,and belongs to them. I’ve edited some of them.

10 thoughts on “Tvserieanbefaling: Falling Skies

  1. Sv; Så teit!

    Elsker tordenvær jeg!!

    // Hehe, den beit meg faktisk :p

    Det er kjempefint der, og er kun ca 2 1/2 unna 😉

    // Jepp, har bare ventet på dette!

    Har alltid likt McDonalds mer :p

    // Takk og takk 🙂

    1. // Tordenvær er greit så lenge det ikke er lynet som slår ned eller det buldrer for mye:P hehe

      // hehe,husker når jeg møtte på en sau når jeg på hytte i telemark,og den nappet meg/småbeit meg 🙂 hehe

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

