om bilder og sånt · om min skolehverdag · om mine følelser og tanker · På godt & Vondt...

Life as we know it

Noen ganger kaster livet deg ut i en berg-og-dalbane,og kanskje det noen vil si at vi lever i en berg-og-dalbane hver og en. Alle opplever oppturer,nedtur og for å komme seg på topp igjen.Noen andre har vanskeligheter for å komme seg opp etter en nedturen. Men det er livet som vi kjenner det.

Merklig hvordan været og regnet kan forsterke følelser,og selvom det virker litt egoistisk å trekke frem småtrivielle ting nå,så føler jeg får lufte ting litt.  Idag fikk jeg svar på søknaden fra Lånekassen. Jeg hadde lenge ikke fått noe svar på lånesøknaden min,og fikk svaret i dag at de ikke ville gi meg støtte,eller at jeg ikke hadde rett til studieretten min, ettersom jeg hadde for mye studiepoeng på bachelorgraden min til å ta igjen.

Det er kanskje ikke verdens undergang eller noe,men for min del virker det som et hardt slag. Jeg har lenge vært bekymret for veien videre,om jeg har råd til å studere. Kanskje det er måte får å få endene til møtes. Jeg har somsagt skrevet at jeg har søkt på jobber,og det er fremdeles ikke noe napp. Jeg er heldig at jeg bor hjemme,og jeg vet at det er flere som har det værre enn meg. Men vi her hjemme har ikke overflod av penger,så jeg kan ikke låne noe særlig heller.

Er ikke alltid man kan få «livsveien» markert rett frem,og det kommer nok til å være andre veier som burde ha blitt valgt underveis i livet.

Jeg har bare vært så bekymret i det siste og det har gått utover søvn,og jeg vet ikke helt hva jeg skal videre. Har spurt rådgiveren på det emne jeg går på,men der var det ikke noe særlig hjelp å få.

Vet det er bare meg som kan ta valgene i livet mitt,men jeg trenger hjelp.  Det er under 2 uker  til studiestart,og jeg vet ikke om jeg har råd til å komme meg ned til Oslo eller få begynt å lese bøker. En del av bøkene kan jeg låne,men så er det en del som jeg må få i kompendiumer og må kopiere opp i studieekspedisjonen.

Livet virkerlig kaster deg rundt til tider,men jeg får prøve å finne ut av ting.Beklager småsytingen,vet det kanskje ikke er verdens undergang. Men idag føles det ut som det for meg.

Får krysse fingrene for at ting ordner seg! Håper alle sammen har det bra!

Bilder: alle bildene er linket //all pictures are linked

23 thoughts on “Life as we know it

  1. Så dumt at du ikke fikk støtte fra lånekassen da. Virkelig dumt! Får håpe ting ordner seg for deg etter hvert og at du snart får napp med jobbsøkingen. 😉 Fortsatt lykke til! 🙂

  2. Jeg har ikke så mye råd å komme med, men NAV ? Kan ikke de bidra noe??? Du er jo arbeidsledig??! Uansett lykke til søta ❤

    SV: Takk, Nina 🙂 Den serien har jeg aldri sjekket ut jeg 😛

    1. Det som er greien er at jeg har 75 poeng igjen av bachelorgraden min,og det støtter bare kun 1 år ekstra med lån hvis man har 60 studiepoeng. Jeg har 15 poeng for mye,men hvis jeg iløpet av høsten før 15 studiepoeng,kan bevise det så kan jeg få støtte. men det er nå jeg trenger de pengene:)
      Fant de fine quotes og bildene på weheartit.com .Fint å titte innom der hvis man ikke kan finne passende bilder:)

  3. Uff jeg skjønner deg godt…det er et skikkelig slag i trynet. Men jeg skjønte ikke helt grunnen til at du ikke får lån videre? var det fordi du ikke sto på eksamen?! Jeg hadde ikke klart meg uten studielån, men nå har jeg egen leilighet jeg må betale lån og husleie for. Og siden studielånet er så lavt, må jeg jobbe ved siden av. Jeg håper virkelig det ordner seg for deg…..på en eller annen måte pleier ting å ordne seg for snille jenter 🙂

    1. Det som er greien er at jeg har 75 poeng igjen av bachelorgraden min,og lånekassen støtter bare kun 1 år ekstra på bachelorgraden med lån, hvis man har kun 60 studiepoeng igjen av graden. Jeg har 15 poeng for mye igjen,men hvis jeg iløpet av høsten før 15 studiepoeng,kan bevise det så kan jeg få støtte
      Kjenner flere som må jobbe vedsiden av studielånet.Så må bare lete og søke som bare det:)
      Håper det ordner seg på en eller annen måte:)

      1. Innvikla saker…. De fleste studenter jobber jo, så du får bare søke på alt du kan tenke deg, så får du nok napp et sted. Klesbutikk er et helt greit sted å jobbe synes jeg 🙂 Masse lykke til!!

      2. Ja, er til å få vondt i hodet av.hehe. Men jeg krysser fingrene for å få meg en jobb snart. Så får jeg låne bøker på biblioteket i mens:) Har veldig lyst å jobbe i en klesbutikk:) Takk for lykke ønskingen=)

  4. skjønner at det med lånekassa var et slag i tryne. kan ikke akkuratt si at det kommer til å ordne seg uten videre heller. vi vasser ikke i penger her hjemme, så du får ikke akkurat lånt penger av mamma og pappa til skolen. du er kjempe avhengig av lånet fra lånekassa for i det hele tatt komme deg til oslo/skolen. du må bare stå på som faen for å få deg jobb. du kan ikke lengere være arbeidsledig nå. du får bare stå på å dra på jobbintervjuer. levere søknader personlig osv. selv om du kanskje ikke kunne tenkt deg å jobbe som hva som helst, så kan du jo spørre om å jobbe i hjemmesykepleien, sykehjemmet, aktivitetsskolen, bensinstasjonen, butikkene i gjerdrum. uten jobb er det vanskelig å studere, særlig om man ikke får lån fra lånekassa. jeg er veldig avhengig av jobben min på pleiehjemmet! jeg kan evt låne deg penger til busskort, men har ikke til nok til å låne til bøker osv.

    1. Ja,var som et slag i trynet. Nedtur, og hadde egentlig håpet at de hadde godkjent det. De må jo skjønne at studenter ikke greier seg uten lån. Noen greier jo det. Skal stå på,og har søkt på jobber men ingen napp .Ser ut som de har ansatt folk på Mega på gjerdrum også. Hadde vært greit hvis jeg hadde hatt bil,da tror jeg også det hadde vært letter å få seg jobb. Du skal få slippe å bruke så mye penger på meg,du har jo nok med ditt. Får nok lånt penger av mamma eller pappa til busskort. 🙂

  5. Huff utrolig kjedelig 😦
    håper du finner en løsning fort hvertfall. og at du eventuelt får en jobb snart! ❤
    -Jaa Roy ligger å sutter på SUTTEN sin.. haha. Han har hatt den siden han var valp, ligger å patter og sutter på den hele tiden, skal alltid vise den frem til folk men så blir han sinna hvis noen prøver å ta den. Favorittleken hans 🙂

    1. Ja, utrolig kjedelig:( men håper på å finne en løsning på det!

      //Så søtt da, hunden til broren min pleie å ha en favoritt leke og når vi skal prøve å ta den får vi ikke lov. hehe:)

  6. Uffda, det er jo kjipt! Men ser du har skrevet i noen kommentarsvar her at det kan ordne seg likevel? Håper da virkelig det 🙂 Ellers så får du hvertfall neste halvår om du får tatt tilstrekkelig studiepoeng dette halvåret, vel? Worst case scenario: få deg en telefonjobb av noe slag (helst de som intervjuer og ikke selger noe:)) Lykke til hvertfall, håper det løser seg!

    1. Huff,kjipt:( Ja,det kan ordne seg hvis jeg greier å få 15 studie poeng. Skal ta 30 studiepoeng dette semesteret,så det skal nok ordne seg til neste år. Men kjipt for meg dette skoleåret. takk for tipset med telefonjobb,skal se etter det når jeg saumfarer jobbannonser=)

  7. Tilbaketråkk: Hverdagen forsetter |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

