Inspirasjon og tips · om min hverdag

Ebay

I går kveld etter jeg kom hjem fra kinoturen så gikk jeg innom ebay for å sjekke ut siden. Jeg har vært på utkikk etter billige neglelakker og mest fra merket opi. I norge er de dyre og jeg tror du må legge ut minimum 159 kr for neglelakken på enkelte butikker(værtfall på cubus)

Etter å snakket med Nina m om mine bekymringer om nettsteder så ble de etterhvert avkreftetTipset er å kjøpe fra brukere som har TOP SELLERS merket bak produktet, da er du værtfall sikret. Du bør værtfall ikke gå under 99 % på feedback prosent bak ulike produktene.

OPI Nail Polish Serena SERVIN' UP SPARKLE S98 .5oz

Som den neglelakk gale personen som jeg er,så ble mine aller første ebay innkjøp to stk OPI neglelakk og jeg vurderer å kjøpe en annen type neglelakk med holographic effekt.

Ene jeg kjøpte var OPI Nail Polish Serena SERVIN’ UP SPARKLE S98 for $6,25 dollar + 4 dollar frakt. Prisen er kanskje litt høyere pga at selgeren er toppseller og at h*n befinner seg i USA.

Andre neglelakken jeg kjøpte var  OPI Nail Polish Katy Perry THE ONE THAT GOT AWAY K08 for $7.95 dollar +$1.95 for shipping/sendingen.

OPI Nail Polish Katy Perry THE ONE THAT GOT AWAY K08
Fullt mulig at det finnes andre billigere nettsteder eller selgere på Ebay,men jeg bestemte meg for å teste ut nettstedet. Er usikker på når jeg får disse neglelakkene,men vet allerede at en av de er allerede sendt idag. Samme dagen som jeg la inn bestillingen også,det kaller jeg service!
Men det jeg lurer på også er om det er noen flere der ute med Ebay tips, bl.a til kjøp av neglelakk,men også for smykker og annet.

Har du også andre nettsteder du kjøper neglelakker fra, er det bare å legge igjen tipset!

For å si det sånn har jeg betalt totalt for disse to neglelakkene (inkl.frakt) ca. 110 norske kr! Det er bra kjøp hvis man tenker på at hvis man skulle kjøpe 1 OPI neglelakk i Norge,så må du ut med 50 kr mer for flaska!

Selvsagt kan du komme over fine røver kjøp her hjemme på nett,men tanke på kostnadene med frakt kan det prisen gå opp. Fullt mulig det er bare meg som surrer og lever inntrykk at OPI neglelakken er dyr i Norge,men hvis du vet om et norsk nettsted eller butikk som selger billig OPI neglelakk er det bare å rope ut. Det er jo kanskje ikke alle som vil bestille fra utlandet eller gammel nok til å gøre det.

Har du kjøpt fra Ebay før? Hva er din erfaring?


32 thoughts on “Ebay

    1. Har også hatt samme inntrykk som seg,men venninnen min har kjøpt der mye og beroliget meg litt .Så nå får jeg krysse fingrene for jeg får en positiv opplevelse!

    1. Tror du kan handle trygt på Ebay så lenge du kjøper fra selger med bra feedback osv. 🙂 Mange av mine venninner handler der,bare jeg som har vært litt småtreg med å handle der:) hehe

    1. Skjønte ikke helt greia å begynnelsen og det tok laaang tid før jeg turte å sjekke ut nettsiden. Så nå har jeg bestilt to neglelakker så krysser jeg fingrene for at de kommer trygt frem til meg:)

  1. Jeg har handlet på Ebay flere ganger og har aldri hatt noen problemer med det 🙂 Har alltid handlet fra selgere med over 99% positiv feedback. Har også sjekket at de ikke har fått noen negative tilbakemeldinger den siste tiden. Ebay er flott hvis man bare vet hva man ønsker å handle, ellers så blir man fort sittende der i noen timer for å titte he he.

    1. Så bra å høre!:) Er nok ytterst få ganger man er uheldig tror jeg! Viktig å sjekke opp selgeren, se feedback,og helst gå for Ebat toppsellers. Mye fint å finne der på Ebay,men som du sier flott hvis man vet hva man vil ha. hehe.
      Her om dagen satt jeg minst 2 timer å så etter neglelakker og fine smykker som jeg likte,og greide ikke helt å bestemme meg.hehe:)

  2. Servin’ Up Sparkle er kjempefin! Jeg er i allefall kjempefornøyd med min 🙂 Jeg handlet de fem OPI-neglelakkene mine fra nailsupplies.us. De er kjempebillige, men de tar rundt tohundre kroner for å sende lakkene til deg. Min pakke ble stoppet i tollen og jeg måtte betale 300kr ekstra. Skikkelig kjipt egentlig og neglelakkene kom på rundt det samme som vi må betale for dem i Norge.

    1. Veldig bra å høre! Har vært på utkikk etter fine neglelakker, og OPI er jo et bra merke! Leter etter nå holographic neglelakk,og har funnet et par stykker. Men så er det å bestemme seg og ha råd også:) hehe. Nærmer seg skolestart.
      Kjipt at neglelakkene dine ble stoppet i tollen da. Får håpe det går bedre neste gang 🙂

  3. Har kjøpt en del smykker der også, og har enda ikke hatt noen problemer! Har også faktisk begynt å kjøpe barberhøvler og blader der (lol, I know), men ble så lei av at det er så dyrt i Norge, og fant ut at det var billig på eBay! I dag fikk jeg faktisk et innfall at jeg vil kjøpe en Blu-Ray spiller, og fant en til ca 1000 kr, som er sone-fri. Men sone fri Blu-Ray spillere er ganske sjelden og dyre, så vet ikke om jeg skal stole på det…

    1. Så bra at du ikke har hatt noen problemer! Var innom Cubus idag på lillestrøm(var der med foreldrene mine) ,så kostet OPI neglelakken 159 kr. Så jeg sparte ca 60 kr! (kjøpte 2 stk også)tihi!
      Synes også barberhøvler er svindyre her og Norge,og det minner meg på at vi her hjemme trenger noen. kanskje kjøpe på ebay.hehe:P
      Du får sjekke ut den Blu-ray spilleren,og se om det finnes lignende med samme merke et annet sted. Sammeligne utseende og info:)

  4. Sv; Det var jeg også! Sovnet egentlig nesten med en gang jeg kom hjem :p

    Jepp, vi får få til det! Hehe, ja, kan være greit å spise noe annet også :p

    // Det har pleid å gå på TV før. Moren min, sammen med Morfar, pleide å se på det da hun vokste opp. Tror nok alle har hørt om henne selvom man ikke har sett henne i noe.

    // Hehe, ja kanskje vi greier det! Vil gjerne til Australia en gang, og da kan man jo like gjerne slenge på New Zealand 😉

    Sweet, takk for tipset 🙂

    1. //hehe, var faktisk litt oppe å handlet på ebay. men ble trøtt av det også.haha.:P
      //forandringer fryder, og det er jo somsagt greit å ta egon en gang! Vi har jo tatt BK hver bidigste gang vi har vært på kino i lillestrøm værtfall:)

  5. jeg bomma engang fordi jeg ikke sjekket opp selgeren. fikk et annet smykket enn det jeg bestilte.
    dine innkjøp fra ebay så veldig fine ut da. spesielt den øverste neglelakken. 🙂

    1. Kjipt at du fikk feil smykke,men da vet du neste gang hva du skal se etter med tanke på selger. Gjelder å gå for de med top sellers merke bak seg,eller minst 99,5 % feedback!:)
      Gleder meg til å få disse innkjøpene fra Ebay! Du får prøve ut de neglelakkene også:)

  6. Jeg har kjempelyst til å kjøpe OPI og andre dyre neglelakker (Deborah Lippmann osv) på eBay, for det er FOR dyrt i norge.. det er litt billigere i Frankrike, men fortsatt for dyrt synes jeg, så tror jeg skal prøve meg på ebay snart 🙂 fine lakker!

    1. Synd at det er dyrt med b.la OPI neglelakker i Norge. Det er derfor jeg tydde til Ebay! Fikk jo somsagt 2 for ca 110 NOK (inkl.frakt). Gleder meg til å få de 🙂

  7. Jeg skulle ønske jeg var flinkere å handle på ebay, en sparer jo en del da, men jeg er ikke tålmodig nok, det er liksom så mye å velge mellom, men har selvsagt gjort det et par ganger (med hjelp av kjæresten) 🙂

    1. Skal begynne å handler mer på Ebay også! Som du sier ;man sparer mye:) Jeg er litt utålmodig når jeg ser på ting på Ebay,og greier ikke helt å bestemme meg. Brukte god tid å bestemme meg for de to neglelakkene jeg valgte:)

  8. Jeg elsker ebay! Har kun hatt gode erfaringer på mine kjøp hittils, værste å nevne er at noen har tatt opptil flere ukers tid, men det er ikke nødvendigvis selgern sin skyld. Jeg har kjøpt smykker, iPhone tilbehør og solbriller. Jeg velger derimot å kjøpe billige artikler så jeg ikke taper for mye om noe skulle gå galt, jeg hadde nok ikke kjøpt noe der for mye penger, men så er det jo de billige kuppene som er morsomt å kjøpe der og.

    1. Så bra at du har hatt bra erfaringer på ebay! De jeg kjenner har jo hatt det også! Det står som oftest at det ca kan ta 15-30 dager på det meste,men jeg håper det ikke tar lengere enn 2 uker. hehe er litt utålmodig av meg til tider.
      Greit å kjøpe billig kupp,hvis det skal gå galt.

  9. Lurt å skrive om egne erfarginger!! 😀 Selv har jeg gått for pappas bankkort mang en gang for å kjøpe (og by) på¨ting på Ebay. Men mest ting som jeg har sikla etter lenge. Og mest cd’er til samlinga mi:’) Ps. jeg digger de neglelakkene!! Selv om jeg nesten aldri bruker det selv :p (det ser aldri bra ut xD)

    1. Mhm det er det:) skal også si fra hvordan erfaringen er når jeg får varene.Hvor lang tid det tar osv:) vet at 2 av neglelakkene er sendt og er på vei:P jippi! 🙂

  10. Haha, jeg lider uten tvil av eBay-avhengighet! Jeg shopper jo omtrent daglig, og har senest fått tre neglelakker i posten… Ikke rart kjæresten min har gitt meg shoppeforbud!

    1. hehe:) Melder meg inn i klubben. Jeg kjøpte jo 1 neglelakk til i går, og måtte nesten ta meg selv i «nakkeskinnet» for å unngå å kjøpe mer:P hehe ..

  11. Tilbaketråkk: EBAY#2 |
  12. Har funnet billige OPI på finn.no idag. der kostet de 70,- pr.stk. 50,- pr.stk hvis man kjøpte 8 eller fler ;-
    Dette er den beste lakken synes jeg. Kjøpte 10 stk på finn.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

