Filmer

Filmomtale: Bridesmaids

Ja,da har jeg endelig fått somlet meg til å skrive om filmen jeg så med søsteren min for ca 2 uker siden. Da var vi på søsterkveld, og hun spanderte på meg middag og kinoturen♥.
Nå skal jeg skrive om filmen Bridesmaids og hva jeg syntes om den. Alle bildene i innlegget er linket til og all info er fra filmweb.no.
 

Originaltittel: Bridesmaids
Regi: Paul Feig
Genre: Komedie
Lengde: 2 t. 5 min.
Annies eget liv er et salig kaos, så når hun oppdager at hennes aller beste venninne skal gifte seg, er hun fast bestemt på å bli utnevnt til forlover. Til tross for at Annie er blakk og har kjærlighetssorg, prøver hun å bløffe seg gjennom de kostbare og bisarre ritualene. Hun har bare én sjanse til å oppnå et perfekt resultat, og tar alle midler i bruk for å vise Lillian og brudepikene hennes nøyaktig hvor langt man er villig til å strekke seg for noen man er glad i.
I løpet av de 2 timene komedien varte satt jeg og søsteren minå gapskrattet gjennom mer eller mindre hele filmen. Selvom filmen kunne  bli litt over-the-top til tider, så gjorde  det ikke noe. Det er kanskje ikke en film som faller i smak hos alle og enhver ettersom det er hva jeg kaller «pinlig humor».
Vil nesten si at dette er den kvinnelige versjonen av «Hangover». Jeg likte utrolig godt skuespillerne i komedien,og deriblant Melissa McCarthy (Gilmore Girls,Mike &Molly) som spiller den nokså smågale karakteren «Megan».
Forut for filmen hadde jeg store forventninger og jeg gikk ut fra kinoen med et smil rundt om munnen .Selvom filmen heter «Bridesmaids» så vil jeg heller si at fokuset er på «Annie» og hennes jakt på å være den perfekte forlover ,og gjenvinne sin bestevenninnes gunst. Som bl.a venninen min Nina m sier i sin filmanmeldelse «…kunne filmen bli kalt «Maid of Honor» i steden for Bridesmaids, for den handlet virkelig mest, eller nesten bare, om Annie.«
Kort fortalt vil jeg si denne passer for den med litt «american pie» humor blandet med «Hangover» humor. Det er en film hvor latteren sitter løst og som både viser pinlige til romantiske øyeblikk. Dette er en film som skal på plass i DVD hylla her hjemme så straks den kommer ut.

Har du sett filmen? Hva synes du?

Kilde:

-> Filmweb.no sin side om filmen
-> Les en annen anmeldelse av filmen her!
-> Bilder: hentet fra weheartit.com og er linket .

23 thoughts on “Filmomtale: Bridesmaids

  1. Helt enig med deg i alle fall! Men det er jo ikke mange chick-flicks som har sånn type humor, så det er vel derfor den har hatt så stor suksess som den har hatt 🙂 Gleder meg i alle fall til å se den igjen!!

  2. Jeg så filmen igår for 2 dager siden.. skikkelig lol film as:p.. ja, du har rett.. filmen handlet mest om Annie ja.. jeg syns det var morsomt åssen filmen bygget seg opp.. men litt skuffende slutt:p..

    SV: jeg har ikke greid å komme meg til bloggen før nå.. prøver å skrape noe til et innlegg.. er nok litt treg jeg og..

  3. Jeg har sett dden, og havner nok i kategorien som ikke likte den. Det ble rett og slett for mye. Klart det var et par mosomme småting. Men jeg irriterte meg for mye over hun Annie og ting hun gjorde, og det ble for dumt og «pinlig» for min del 😉 Men ja, en kvinnelig hangover light er nok noe filmen kan samenlignes med. Jeg likte ikke hangover heller 😉 Hehe. Jeg blir bare for sliten og stresset over slike filmer…

  4. Tilbaketråkk: Juli 2011 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

