Inspirasjon og tips · om min hverdag

A piece of Italia

Som jeg skrev i går  var jeg og min kjære lillesøster på en middag sammen ,og senere på kino for å se på filmen Bridesmaids. Vi var på en fin italiensk restaurant som heter Fratelli som ligger i Lillestrøm(midt storgata). Jeg hadde aldri vært der før og syntes stedet var kjempe fint,god mat og fin atmosfære.

Det var italienske kokker(eller hørtes veldig italiensk ut) og hyggelig servitører. Prisen var  jo ikke det billigste,men du får det du betaler får. Jeg bestilte en rett som het «Tornado» og det var Grillet indrefilet av okse med bearnaisesaus. Smakte veldig godt! Anbefales hvis du er innom spise stedet en gang!

Matretten jeg spiste,veldig godt og mektig. Du får også velge mellom hva du vil ha ved siden av ,f.eks fløtegranerte poteter eller ris.

Skal skrive om filmen Bridesmaids senere,men kan si det nå at det er en film som jeg gjerne ser flere ganger. Den var kjempe morsom og jeg lo meg gjennom filmen. Kan nesten si at det er kvinnelig motstykke til filmen hangover(nesten værtfall)

Dessert spiste vi etterhvert som magene våres ble mindre mette,og da valgte jeg Pannacotta ,og Marita valgte Créme Brulee .

Som nevnt innledningsvis ble kinotur etter middagen.Marita var jo kjempe snill å spanderte hele  kvelden,og det var en  kjempe fin kveld!  Så tusen takk Marita hvis du er innom å leser dette innlegg!

Håper alle hadde en fin mandag!

For folk som er nysjerrig om spisestedet Fratelli og hvor det ligger er kontakt info rett under:

Storgata 15
2000 Lillestrøm

tlf: 64 84 59 50
Fremkomst middel : Tog evt. Buss (f.eks drar du fra Oslo området kan du ta toget til Dal som stopper på Lillestrøm stasjon eller kan du ta lokal tog til Lillestrøm. Du kan stikke innom trafikanten.no for å se tider osv. Buss fra Oslo: 401 kjeller fra spor 16 på Oslo Bussterminal som stopper på Lillestrøm bussterminal som er ca 6-8 minutters gange fra Fratelli)
17 thoughts on “A piece of Italia

  1. Takker 🙂 Så morsomt, Titanic er faktisk yndlingsfilmen min også. Har sett den ørten ganger og får fremdeles tårer i øynene på slutten når Jack dør 😦

  2. Spiste på Fratelli i våres, og det var ganske god mat, men skulle ønske jeg bestilte pizza i stedenfor indrefilet. Er ganske kresen på kjøtt, og det var kanskje ikke det beste, selvom det var bedre enn den dårlige indrefileten på Big Horn :p

    Og du har absolutt helt rett i at Bridesmaids er som den kvinnelige versjonen av The Hangover!

    1. Ja, fikk lyst på pizza også! men er kjøtt menneske delux! hihi! kanskje vi kan spise sammen der ,eller dra med hanne på en fratelli spise tur enn burger king.?hehe.
      Bra at du synes det også, jeg fikk også hangover vibes. men det er jo bra,elsket hangover 1 .har ikke sett 2’ern ennå.

  3. Tilbaketråkk: Juli 2011 |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

