Filmer · om litteratur og bøker

The End: Harry Potter and The Deathly Hallows part 2

Kan virkelig ikke tro at det nærmer seg slutten på Harry Potter,eller filmatiseringen av bokserien som har trollbundet en verden av både unge og gamle.  Selvom bøkene er barnebøker så føler jeg den passer både for  den yngre garden likså den eldre.

Det er noe virkelig spesielt som J.K Rowling har skapt, et eget univers uten like. Nå ,f.o.m den 13.juli er det slutt på en epoke eller kanskje en era med Harry Potter og hans kamp mot Voldemort.

Jeg er så heldig å få sett den siste delen av Harry Potter and the deathly hallows på førpremiere på Colosseum(Oslo) sammen et par gode venninner. De hadde en billett til overs som jeg kunne kjøpe ettersom en som skulle være med; kunne likevel ikke den dagen.

(linket)

Så natt til 13.juli blir jeg sittende å se på denne filmen,med tårer i øynene(memo til meg selv;vannfastmascara). Siste delen kommer til å bli utrolig trist,ikke bare pga det er den siste filmen. Men det er et par dødsfall som jeg kommer til å sippe over for.

(linket)

Hadde egentlig ikke råd til billetten,men pga en kjempe snill lillesøster som tok på seg spanderbuksene nok en gang,så har jeg muligheten til å se filmen. Tusen takk Marita

Jeg var somsagt på Harry Potterton i forrige uke,og du kan lese alt om det her!Alt jeg si er at det var en unik opplevelse!

Gleder meg til neste uke og på tirsdagen! Det blir en utrolig opplevelse,og jeg kommer nok til å se den siste filmen et par ganger tenker jeg. Har jo flere venninner som er HP fan. Hørt eller lest på nett at denne filmen er spådd til å være en kassa suksess.

At de som så førpremieren i London for et par dager siden sa at de satt å felte tårer. Etter det jeg forstår er verdens premieren 15. juli,men her i Norge er det som vanlig en førpremiere/midnattspremiere.

Flere som skal på førpremiere/midnattspremiere?

 

psst: hvis dere har et par minutter så hadde jeg blitt kjempeglad hvis dere tittet innom dette innlegget,og svart på spørreundersøkelsen i forbindelse med bloggen.

17 thoughts on “The End: Harry Potter and The Deathly Hallows part 2

  1. jeg skal dit på onsdag men ikke før halv 9 på kvelden.. men det går bra, må bare unngå å gå på nett på dagen så jeg ikke skal bli litt gærn.

    så to potterfans løpe på t-banen på carl berner igår hehe, de var iført robes, en i gryffindor og en i hufflepuff, d var et interessant syn hehe 🙂

    jeg grugleder meg, satt og strigrein til livestreamen når trioen og rowling takket fansen og alle

    Wether you return by page or the big screen, hogwarts will always be there to welcome you home!
    jeg får frysninger og klump i halsen bare jeg tenker på d :O

    1. Så bra:) wee! Gleder meg noe innmari, og ble rørt å se bildene fra før premieren i London. At skuespillerne ble så rørt<3
      Skal ditt med 3 andre venninner på midnattspremieren,men har ikke noe kapper eller noe annet. Men skal pynte meg litt:)

  2. Jeg gleder meg noe helt sinnsykt! Jeg har sagt til meg selv lenge nå, at på premiæren må jeg ha vannfast mascara og kleenex! Jeg kommer ikke til å kunne se filmen, for øynene mine kommer til å være fulle av tårer, haha xD

    1. samme her også, hp in my heart<3 Skal ta på meg vannfast mascara og ta med et par pakker kleenex:) Du får se filmen igjen hvis du ikke ser pga tårene:P

  3. Jeg begynte aa gaule bare fordi jeg leste et intervju med Rupert Grint i et homomagasin… Det sier litt bare det :’) Har saa lyst aa se den den 15ende, men er paa Skye da, og de har IKKE kino… 😦 Ps. stemte nedenfor der! 🙂

  4. Tilbaketråkk: Dinner and Bridesmaids «
  5. Så snilt av søsteren din å spandere, da 🙂 Da ble du nok glad, tenker jeg 😉 Jeg er ikke så stor Potter-fan, faktisk. Sett noen av de første filmene, men så falt jeg liksom litt av. Vet ikke hvorfor, for filmene er jo utrolig bra laget. Det skal de ha 🙂 Er nok mer en Twilighter 😉

    1. Mhm, kjempe snill er hun! Er ikke så ofte vi er ute på kino eller spiser middag ute sammen. Synd du ikke er HP fan da, men anbefaler å lese bøkene:) er jo aldri for sent å bli det:P hehe

  6. JEG GLEDER MEG SÅ SINNSYKT!!!!!!!! Skal se den imorgen, og skal SELVSAGT kle meg ut (pøh, det skulle da bare mangle;p) 😉 Jeg bruker aldri vannfast mascara ellers, men i morgen er det ikke tvil om at jeg må ha på meg skal jeg klare meg gjennom de timene. Jeg kommer til å gaule som en gal!

    1. Mee too! eller jeg har ikke noe særlig å kle meg ut,men skal style neglene mine i gryffindor sine farger!<3 hihi Har ikke vannfast mascara hjemme,så har litt dilemma. har lyst å pynte meg litt,men kommer nok til å gråte en del også.hehe

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

