om bilder og sånt · om min hverdag · om mine følelser og tanker · om underholdning · Oppsummeringer

Dear June

Tenkte jeg heretter istedenfor med «ukens innlegg» eller «uken som har vært» innleggene som jeg har hatt før(men helt glemt å ta på 1 mnd nå.obs!); at jeg tar månedsoppsummeringer.  Nå som sommeren er begynt og tiden fremover skjer kanskje ikke noe særlig spennende ukesvis. Så tenkte jeg å skrible et lite innlegg om hva som har skjedd i Juni måned,og en liten oppsummering.

Juni

Da er juli måned akkurat begynt og just my luck har jeg begynt å bli små forkjølet. Halsen er sår og tett,og formen er ikke på topp. Men skal ikke syte mer om det i dette innlegget, nå er det tid for oppsummering av kjære Juni måned.

Ovenfor er et lite utvalgt av bildene jeg har tatt i juni måned. Jeg har ikke tatt så mange bilder i forrige måned,og inspirasjonen har vært så som så.

Bøker

Denne måneden har jeg brukt mye på å lest bøker og det var en av tingene jeg virkelig gledet meg til når siste eksamen var levert inn. Det å kunne ta seg tid til å slappe av med en god bok i hånden,og leve seg inn i den «bokverden». Bøker som jeg har planer om å lese i sommerferien kan dere kikke på her,og ellers sjekke ut alt om bøker jeg har lest eller ønsker å lese på menylinjen rett ovenfor!

[1] Øyne I Gaza av Mads Gilbert og Erik Fosse , dere kan lese hva jeg synes om boken her! [2] Alkymisten av Paulo Coelho, min mening om boken kan dere leser her! [3] Supernatural book of monsters,demons,spirits and ghouls av Alex Irvine, les min mening her![4] Dead and Gone av Charlaine Harris [5] From dead to worse av Charlaine Harris.

Something New

Juni måned bestod av at jeg bl.a fikk etterlengtet skatteopenger og det ble det jo litt innkjøp av. Dere kan bl.a se resultatet av skatteoppgjørshoppingen her.  Ellers så har jeg kjøpt noe smått når jeg var på kinotur/shopping tur på tirsdagen som var.

[1] Trolljegeren hadde jeg lengte hatt lyst å ha se,og på tirsdagen kjøpte jeg  den. Må si jeg likte filmen godt,og det er sagt i Usa at de skal lage en egen versjon av den filmen etterhvert. Det er kanskje noe med troll og det at det er nært forbundet med noe norskt(eventyr osv.)

[2] Lillesøsteren var på en reise til Dublin for 1 uke siden, og jeg fikk et par ting av henne. Deriblant en Lady Gaga tshorte. Skal ta et bedre bilde av den senere,men er kjempe glad for at jeg fikk den. [3] Denne fikk jeg også av lillesøstern min , og det er en neglekit eller en liten mappe fylt med saks,neglefil,pinsett m.m. Kjempe snedig å ha med seg hvis man må klippe neglene sine eller ha den med på reiser.

[4] I forrige uke kjøpte jeg første sesongen av Vampire Diaries på cdon.com for kun 99 kr. Det er en del av kampanje de har på en rekke utvalgte tvserier. Det gjelder kun første sesong av de utvalgte sesongene de har på tilbud! Klikk her for å se utvalget av sesonger du kan kjøpe for 99 kr.
På denne  Vampire Diaries (sesong 1) følger også med 1 boka i serien på mp3-lydbok. Så du bare laster over på pcen,og over på mp3/ipod. Har ikke gjort det ennå,men skal gjøre det!

[5] «Matched» av Ally Condie har jeg bestilt fra play.com for en billig penge(anbefaler å bestille engelske bøker fra denne siden bl.a). Har ikke fått denne ennå,men regner med å få den snart! Hørt mye bra om boken,og er spent å lese den!

Harry Potterton

Vet jeg har bablet mye om dette her,og her får dere høre enda mer. Jeg har  somsagt (for de som ikke har fått med seg det) vært på en Harry Potter Maraton på Colosseum i Oslo. Dere kan lese mer om min opplevelse her!

Trueblood

Den 26.juni begynte sesong 4 av True Blood i Usa,og vi her i Norge kan bl.a streame serien online(bl.a her)/evt. laste ned hvis du foretrekker det. Jeg har lest boka som denne sesongen er basert på,og den er den beste hittil i bokserien. Selv har jeg lest til bok nr 9 i serien,og mangler å lese 2 bøker til.  Har du ikke sett True Blood før eller lest bøkene som serien basert på; er begge to tingene å anbefale!

Gleder meg å se videre hvordan skaperne og HBO har lagt opp denne sesongen her.Mye bra i vente er det værtfall!

Tilslutt…vil jeg si at juni måned har vært en fin måned,mye har skjedd. Så har det vært deilig å slappe av etter en stressende semester på skolen.

Er ikke alt jeg husker nå,men har ramset opp de viktigste,for de nysjerrige kan dere lese eller se oversikten over innlegg jeg har postet i Juni måned her! Dere skal få slippe å lese milelangt innlegg! hehe

Hvordan har din juni måned vært? Gjort noe spesielt i juni?

Psst. kommer til å ta en liten bloggfri helg i vente. Formen er ikke på topp nå,men kommer nok tilbake iløpet av helgen hvis jeg kjenner meg rett. Ønsker alle en god helg!

Ser også at jeg har fått enda en ny følger på bloglovin, velkommen skal du være! Takk til alle andre som er innom bloggen! You’re the best!♥

30 thoughts on “Dear June

  1. Iiik, Erik, det var uten tvil den beste scenen i episoden! 😉

    Sv; Likte den jeg da 🙂

    // Alle vil vel dra til Las Vegas?! Kan ikke skjønne noe annet :p Det er vel et av de må-se stedene i USA, så skjønner godt at du vil dit 😉

    1. Jeg vet:) likte den scenen også!
      //hehe:P likte filmen også,men var ikke den aller beste innenfor den sjangeren:)
      //hehe,ja. du sier noe der, hvem vil ikke til las vegas:)

    1. Ja,det er sant det. Man får en bedre oversikt når man skal begynne å mimre på bloggen. Man har jo nesten all oversikten på bloggen:) hehe

  2. God bedring!! håper ikke du blir syk. Jeg synes juni har flydd unna, det har vært mye eksamen og forberedelse til dem. Ellers håper jeg å få lest enda mer framover, men nå er det mye jobbing, så blir liksom ikke så mye tid til lesing, dessverre, for det er noe jeg elsker!

    1. Tusen takk:) håper ikke at jeg blir noe verre. Ja,juni måned fløy litt vekk med eksamensstress og lesing for min del også. Får håpe du får lest litt selvom du jobber mye fremover:) du får snike til deg litt lesing i lunsjpauser osv:)

  3. Så koselig. Jeg som trodde jeg hadde vært flink med å lese 2 bøker:p.. skal begynne på min 3. nå.. vel, ikke verst fra min side da:p, jeg pleier bare å lese 0 bøker til vanlig:p..

    1. hehe, er jo bra med 2 bøker da!vet om en som har lest nesten 90 bøker iløpet av halvåret. hehe. Jeg er ikke den som leser kjapt,så det blir ikke så mange bøker pr år.

  4. Så kjipt at du begynner å bli forkjølet da, endelig nesten kvitt min. God bedring! 🙂
    Har vel ikke gjort så mye spesielt i juni,annet enn sykehus besøk.

    1. Takk Lilli:)
      Mhm,kjipt med forkjølelse. er i startgropa,men ekkelt med sår og ekkel hals. tett i bolten:) hehe. Hva gjorde du på sykehuset?

  5. Du har vært veldig flink til å lese bøker i juni nina ! beundrer deg når det gjelder leselysten din 😀

    jeg har vært i dublin som du vet ellers har jeg jo vært endel med venner 😉

    1. Takk Luisa:) Lesing er en hobby for meg,og jeg elsker at jeg får lest litt når sommerferien er kommet:) Så fint at du skal lese bøker!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

